تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نخستین دندان انسان نئاندرتال در ایران کشف شد

نخستین دندان انسان نئاندرتال در ایران کشف شدبه گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سامان حیدری گوران سرپرست هیات باستان شناسی پناهگاه صخره ای باوه یوان گفت: این نخستین بار است که بقایای یک انسان نئاندرتال به صورت قطعی در کشور ایران کشف می شود.

وی تصریح کرد: دندان کشف شده یک دندان شیری متعلق به کودکی شش ساله است که به همراه دست افزار های سنگی مربوط به دوره پارینه سنگی میانی در کاوش های علمی به دست آمده است.

حیدری گوران گفت: این دندان و بر اساس آزمایش های سن سنجی مطلق رادیو کربن ۱۴، دارای سنی مابین ۴۲ تا ۴۵ هزار سال است و این نئاندرتال متعلق به جوامع نئاندرتال نزدیک به عصر حاضر محسوب می شود.

این باستان شناس افزود: دندان کشف شده از پناهگاه صخره ای باوه یوان، از جمله دندانهای نادر شیری کودک نئادرتال است که به شکل علمی در جهان ثبت شده است.

به گفته وی پیش تر از این تعداد معدودی از دندانهای مشابه دیگر، در کشور های اسپانیا، فرانسه و آلمان کشف شده است.

انتهای پیام/

کشف نخستین دندان انسان نئاندرتال در ایران



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نخستین دندان انسان نئاندرتال در ایران کشف شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..