تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش حضور دانشجویان در پیاده روی اربعین/ دانشجویان بدون دغدغه به سفر می‌روند

افزایش حضور دانشجویان در پیاده روی اربعین/ دانشجویان بدون دغدغه به سفر می‌روندبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ضمن بازدید از قرارگاه رسانه‌ای ستاد ملی اربعین دانشگاهیان گفت: زیارت و راه‌پیمایی اربعین یک حرکت بسیار بزرگی است که هرساله تشکیل یک رخ داد بزرگ فرهنگی را نشان می‌دهد و دارای ابعاد مختلف است که می‌توان نسبت به آن اندیشید.

وی افزود: اندیشیدن در حادثه کربلا نشان از عظمت این حرکت دارد چراکه اربعین منظومه بزرگی است که می‌توان نسبت به آن اندیشید.

غفاری ادامه داد: شخصیت کامل اصحاب امام حسین، تعظیم شعائر و مراسم عزاداری حسینی از عوامل مؤثر دیگر در ماندگاری نهضت حسینی بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی بیان کرد: حرکت اربعین جمعیت جوان در آن بسیار زیاد حضور دارد و مهم‌تر از آن حتی تأثیر در فضای غیردانشگاهی است که آثار و پیامد‌های آن بسیار مشخص است.

وی ادامه داد:از طرفی، چون حرکت اربعین یک جریان است نیازمند الزامات قابل‌توجه و فعالیت‌هایی است که به این حرکت کمک کند.

غفاری تأکید کرد: پیرو همین موضوع از ماه‌های قبل در مجموعه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان قسمت‌های مختلفی تشکیل شده که این حرکت به بهترین شکل انجام شود که نقطه شروع آن تشکیل ستاد ویژه بود که در آن از دانشگاه‌های مهم استفاده شود و جلسات مختلفی برگزار شد تا کاستی‌هایی که ممکن است ایجاد شود را رفع کند.

رشد حرکت بزرگ اربعین در قالب دانشگاهی

وی ادامه داد: به توفیق الهی توانسته‌ایم حرکت بزرگ اربعین را در قالب دانشگاهی رشد دهیم که این موضوع بسیار مهم است لذا باید تمهیداتی صورت می‌گرفت که دانشجویان بدون دغدغه در این مراسم معنوی حضور یابند.

معاون فرهنگی و اجتماعی ادامه داد: دغدغه مهم دانشجویان در موضوع اربعین، غیبت کلاس‌های آموزشی بود که طی دستورالعمل به‌تمامی دانشگاه‌ها ابلاغ شد تا غیبت دانشجویان حاضر در مراسم اربعین مجاز شود.

وی بیان کرد: در موضوع تسهیلات رفاهی هم در ابلاغیه‌ای که در این خصوص صادرشده است پرداخت وام کمک‌هزینه سفر برای پیاده‌روی اربعین حسینی را طبق توافقات صورت گرفته بین صندوق رفاه دانشجویان و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اعلام‌شده است.

غفاری به حیطه فعالیت پژوهشی در موضوع اربعین اشاره کرد و گفت: افرادی که در درجه اول علاقه‌مند به ورود به چنین موضوعی بوده‌اند با همکاری سازمان بسیج دانشجویی شناسایی‌شده تا بتوانند به‌خوبی فعالیت خود را انجام دهند و هم‌چنین با دانشگاه‌های بسیاری هم در این موضوع صحبت شده که از تجارب اعضای هیأت علمی هم بتوان استفاده کرد.

وی در پایان گفت: طی ابلاغی که با هماهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی صورت گرفته، مقدمات برگزاری همایش بین‌المللی اربعین فراهم‌شده است و برای مستندسازی و اثرگذاری بهتر جریان و حرکت فرهنگی اربعین در دانشگاه‌ها دومین سوگواره ملی اربعین برگزار خواهد شد.

 انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش حضور دانشجویان در پیاده روی اربعین/ دانشجویان بدون دغدغه به سفر می‌روند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..