تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه بینی نوزادان را تمیز کنیم

یک بینی گرفته می تواند باعث بد عنق شدن کودک شود، بویژه زمانی که نوزادان در ابتدا می دانند که فقط از طریق همین سوراخ های بینی کوچک شان می توانند نفس بکشند. در اینجا روش هایی وجود دارد که می تواند نوزاد شما را از این گرفتگی خلاص کند.

یک سرم نمکی(سالین) تهیه کنید محلول ۹ گرم نمک تصفیه شده در یک لیتر آب مقطر

بخشی از این محلول را در یک قطره چکان بریزید،این محلول تنها داروی مطمئنی است که می توان برای کودکان، نوزادان و کودکان نوپا از آن استفاده کرد. البته این محلول به شکل دارو (قطره) در داروخانه ها یافت میشود .کودک را به پشت بخوابانید اگر ممکن است کمی سرش را به آرامی به عقب نگه دارید (به هیچ وجه برای این کار با زور عمل نکنید). سپس دو یا ۳ قطره را با قطره چکان درون هر کدام از سوراخ های بینی او بریزید، اگر کمی از آن از بینی اش خارج شد نگران نیاشید و به آرامی با دستمال پاک کنید.

از پوآر بینی(سرنگ) استفاده کنید

مطمئن شوید که پوآر مناسبِ بینی های کوچک نوزادتان را تهیه کرده اید. دوباره، نوزاد را به پشت بخوابانید. پوآر را فشار دهید تا همه هوای آن خارج شود به آرامی نوک سرنگ را وارد ابتدای سوراخ بینی کنید(مطمئن شوید که سرنگ بالاتر از نوک بینی نباشد چون دردناک است) پوآر را  فشار داده و از بینی نوزاد خارج کنید. مخاط را از پوآر روی دستمال بریزید و در سوراخ بینی دیگر هم این کار را تکرار کنید.

استفاده از بخار حمام

دوش آب داغ را برای چند دقیقه باز کنید. هنگامی که حمام شما پر از بخار شد با کودک خود برای چند دقیقه کوتاه در حمام بنشینید، این کار باعث شل شدن مخاط در سوراخ های بینی می شود. اما هرگز با کودک تان به زیر دوش آب داغ نروید.

استفاده از دستگاه بخور

اکثر ما در خانه هایمان در ماه های سرد سال از بخاری استفاده می کنیم و این کار باعث خشکی هوا در خانه می شود. این هوای خشک سبب گرفتگی بینی نوزدان می شود. زمانی که کودک شما خواب است دستگاه بخور را روشن کنید تا از گرفتگی بینی او جلوگیری شود و به نفس کشیدن راحت تر نوازد کمک کند.

تشک گهواره را کمی بالا ببرید

زمانی که ما با بینی گرفته تنفس می کنیم اگر سرمان را کمی بالاتر بیاوریم نفس کشیدن برای ما راحت تر خواهد شد، ولی برای کودک تان و نوزدان نمی توانید از بالش برای بالا آوردن سر او به خاطر خطر SIDS (سندروم مرگ ناگهانی نوزاد) استفاده کنید، بنابراین حوله ای به زیر تشک او بگذارید تا تشک آن کمی بالا بیاید و کودک بتواند راحت تر نفس بکشد.

مراجع

www.parents.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه بینی نوزادان را تمیز کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..