تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




داشتن بورس پویا موجب گذر از بحران اقتصادی بیمار و ملتهب می شود/ نوسانات طبیعی بورس در هفته های اخیر

ساعت: 10:01 منتشر شده در مورخ: 1397/07/29 شناسه خبر: 1420691

کارشناس اقتصادی گفت: یکی از راه‌های گذر از بحران اقتصاد بیمار و ملتهب، داشتن یک بورس پویا و توانمند است که توان تامین مالی شرکت‌ها را داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محمودی اصل در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ،اظهار داشت: نوسانات اخیر بورس که با رشد شارپی همراه است، تا حدودی  طبیعی است.

وی با بیان اینکه تجربه گذشته نشان می‌دهد در پی افزایش دلار بازارهای مختلف افزایشی می‌شوند، ادامه داد: بازار بورس نیز از این روند تبعیت می‌کند اگر چه این افزایش منطقی است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه به دلیل افزایش قیمت کالاها، شرکت‌ها، کالاهای تولیدی خود را به قیمت بالاتری می‌فروشند و عدد سود حاصله افزایش پیدا می‌کند،ادامه داد: ممکن است در یک شرکت اتفاق جدید، رشد بهره‌وری و کسب بازارهای جدید نیز پیش نیاید اما سود دوبرابر شود. کارشناس اقتصادی بیان داشت: این می‌تواند ناشی از افزایش قیمت کالا و خدمات باشد و این مورد در اثر افزایش قیمت کالاها و ارز صورت می‌گیرد.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه این اتفاق در مورد کالاها یا شرکت‌هایی که دلاری هستند مشهودتر دیده شد،افزود: این افزایش‌ها به میزان افزایش قیمت کالاها و افزایش قیمت ارز می‌تواند طبیعی تلقی شود.

این استاد دانشگاه افزود:با افزایش قیمت کالاها شاهد افزایش بهای تمام شده کالاها نیز هستیم اما موضوع مهم این است که میزان افزایش بهای تمام شده کمتر از میزان قیمت کالاهای فروش رفته است.

محمودی اصل خاطرنشان کرد: فروش حقوقی‌ها در صف‌های فروش و رقابت در فروش، ایجاد روند کاهشی در بازار سهام را عمدی جلوه داد.

وی تصریح کرد: این حرکت‌ها از جنس همان حرکت‌هایی بود که در ماه‌های گذشته در چندین نوبت در رسانه‌ها تذکر داده شد اما متاسفانه مورد توجه قرار نگرفت و ما به وضوح شاهد برخی از حرکت‌ها برای حفظ منافع اشخاصی که مدیریت شرکت‌ها، صندوق‌ها و موسسات حقوقی را داشتند، بودیم.
محمودی اصل یکی از مشکلات بازار بورس را عدم مشخص کردن  محدوده منافع اشخاص حقوقی با کد‌های خاص و اجاره‌ای عنوان کرد و افزود: در ماه‌های گذشته شاهد این بازی با سرمایه سهامداران خرد و بازی با اعتبار بورس کشور بودیم.

وی گفت: در چنین وضعیتی به راحتی با یک گزارش قیمت سهم از صد تومان پنجاه تومان کاهش داده می‌شود و با اطلاعیه‌ای دیگر پس از جمع‌آوری سهام شرکت به بیش از 130 تومان افزایش پیدا می‌کند.

این کارشناس اقتصادی افزود: این بازی‌ها گاه مشخص و قابل ردیابی است. بنابراین مسئولان بورس نباید به دلیل ترس از عملکرد حقوقی‌ها در ایجاد شوک در بازار به مقابله با این پدیده شوم بپردازند.

محمودی اصل بیان داشت: از آنجایی که بازار بورس می‌تواند محل تجمع نقدینگی سرگردان کشور باشد، نیاز به تقویت این بازار وجود دارد.

وی گفت: لازم است مسئولان با تصمیمی مناسب روند افزایش ارزش بازار را به عنوان یک راهبرد میان‌مدت لحاظ کرده و برای هدایت نقدینگی به این سمت اهتمام خاصی داشته باشند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «داشتن بورس پویا موجب گذر از بحران اقتصادی بیمار و ملتهب می شود/ نوسانات طبیعی بورس در هفته های اخیر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..