تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




داوطلبان ذخیره دانشگاه آزاد چشم انتظار تایید مسئولان

به گزارش شمانیوز: ماجرا از جایی شروع می شود که واحدهای دانشگاه آزاد پس از ارسال پیامک و تماس با داوطلبان ذخیره رشته های پزشکی و پیراپزشکی این دانشگاه، از آن ها می خواهند برای ثبت نام به واحدهای این دانشگاه مراجعه کنند. موضوعی که در ابتدا موجب خوشحالی این داوطلبان شد ولی دیری نپایید که به مهمترین عامل فشار روحی این روزهای خود و خانواده شان تبدیل شد.

در نیمه دوم مهرماه، پس از مراجعه این داوطلبان به واحدهای دانشگاه آزاد و ثبت نام و پرداخت شهریه، یک هفته بعد، مسولان دانشگاه مانع از حضور آن ها سر کلاس درس می شوند. ممانعتی که اشتباه در پذیرش دلیل آن اعلام می شود و مسولان دانشگاه آزاد از داوطبان که حالا دیگر لفظ دانشجو بر آن ها اطلاق می شود، می خواهند که از رشته قبولی انصراف دهند.

بسیاری از این دانشجویان پس از پذیرفته شدن در دانشگاه دولتی، از آن دانشگاه انصراف داده تا در رشته های پزشکی دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل شوند. به عنوان مثال فردی که در رشته پرستاری دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شده بود و پس از اطلاع دانشگاه آزاد مبنی بر قبولی رشته پزشکی در واحد علوم پزشکی ساری، از دانشگاه شهید بهشتی انصراف داده است، حال قبولی او پس از ثبت نام در واحد علوم پزشکی گرمسار لغو شده است. در پی این اقدامِ دانشگاه آزاد، در روزهای گذشته، این دانشجویان دست به تجمع های اعتراضی زدند که تجمع مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد از جمله آن ها بود.

شروع موضع گیرهای مسولان

" متاسفانه این ناهماهنگی ایجاد شده، ناشی از عدم دقت و اشتباه محاسباتی دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز سنجش این دانشگاه است و هیچ ارتباطی به وزارت بهداشت ندارد".

این سخن، اولین واکنشی است که قائم مقام معاونت آموزشی وزرات بهداشت در مورد مشکل بوجود امده برای دانشجویان ذخیره پزشکی دانشگاه آزاد بیان داد.

دکتر اکبری همچنین با اشاره به اینکه هر سال ظرفیت پذیرش با حداکثر ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود و باید در سقف این ظرفیت، پذیرش انجام شود، از مسئولان دانشگاه آزاد خواست به درخواست داوطلبان، عادلانه رسیدگی کند.

مدیران ناکارامد برکنار شدند

در ادامه واکنش ها به مشکل ایجاد شده، سرپرست دانشگاه آزاد از برکناری مدیرانی خبر داد که موجب بروز این مشکل شده اند.

محمدمهدی طهرانچی دلیل بروز این اتفاق را اینچنین عنوان کرد: " دلیل ایجاد این مشکل آن بود که برخی از واحدها در ظرفیت ذخیره تا جایی که می­توانستند دانشجو ثبت­ نام کردند و فقط به منافع واحد خودشان توجه داشتند و منافع مردم و سازمان برای آنها اهمیتی نداشته است".

هرچند برکناری این مدیران شاید بتواند تسکینی برای این دانشجویان و خانواده آن ها باشد ولی به نظر نمیرسد در حل مشکل اصلی بتواند چاره ساز واقع شود.

آماده افزایش ظرفیت ها هستیم

اما در اخرین واکنش ها به مشکل ایجاد شده، دو روز پیش، روابط عمومی دانشگاه آزاد در اطلاعیه ای ضمن قدردانی از هوشیاری، صبر و شکیبایی این دانشجویان و خانواده های آن ها، از اعلام آمادگی دانشگاه آزاد برای افزایش ظرفیت های رشته های پزشکی در صورت کسب مجوزهای قانونی خبر داد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: " طی چند روز گذشته پس از اعلام نتایج نهایی ذخیره های پزشکی ۹۷ ، شاهد همراهی و شکیبایی داوطلبان محترم و خانواده های آن ها در بررسی مجدد نتایج بودیم که لازم است به خاطر این صبر، شکیبایی و هوشیاری، کمال قدردانی و تشکر خود را اعلام نماییم‌. با تلاش شبانه روزی سرپرست محترم دانشگاه آزاد اسلامی، روسای واحدها در اقصی نقاط کشور و سایر مسئولان در معاونت های مربوطه، تاکنون مشکل تعداد زیادی از داوطلبان حل شده و حتی به صورت موردی مسائل داوطلبان حتی المقدور و تا آنجا که منجر به اجحاف و بی عدالتی در حق سایر داوطلبان نشود از طریق جایابی در سایر رشته محل های مجاز انتخاب شده توسط داوطلب و یا ثبت نام در رشته های بدون آزمون، توافق با نظام وظیفه و وزارت علوم درباره رفع محدودیت های مشمولان و انصرافی ها از دانشگاه های دولتی در حال برطرف شدن است و براساس تاکید سرپرست محترم دانشگاه، این تلاش ها و پاسخگویی تا حل مشکل آخرین داوطلب ادامه خواهد داشت. دانشگاه آزاد اسلامی این آمادگی را دارد تا به کسب مجوزهای قانونی ضروری برای افزایش ظرفیت ها پرداخته و در بهمن ماه سال جاری و مهر ماه سال آتی پذیرای تعداد بیشتری از داوطلبان در این رشته ها باشد".

با توجه به اینکه کنکور و دانشگاه یکی از مهمترین گذرگاه های زندگی یک فرد محسوب می شود و می تواند آینده شغلی فرد و به تبع آن آینده کشور را تامین کند، چنین اشتباهات فاحش و خطرناکی از سوی مسولان دانشگاه ها می تواند صدمات جبران ناپذیر مادی و روحی به داطلب وارد نماید. بر همین اساس امیدواریم مسولان دانشگاه های کشور با دقت و وسواس بسیار بیشتری نسبت به پذیرش دانشجو اقدام نمایند تا هم از ضربه هایی که به تبع آن به داوطلب و هم به اعتبار دانشگاه و فضای علمی کشور وارد می شود جلوگیری کنند.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «داوطلبان ذخیره دانشگاه آزاد چشم انتظار تایید مسئولان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..