تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لزوم تدوین منشور حقوق فرهنگیان

به گزارش شملنیوز: آیین بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در دبیرستان دخترانه ایوب حسینی واقع در منطقه ۵ تهران برگزار شد.

شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور شهروندی در این مراسم اظهار کرد: بازدید سر زده‌ای که وزیر آموزش و پرورش از مدارس دارند، قابل تقدیر است و امیدواریم به صورت روتین انجام شود.

وی با اشاره به شعار هفته انجمن اولیا و مربیان که «خانواده دانا و دانش‌آموز تواناست»، گفت: اگر آموزش را به معنای انتقال علوم بگیریم و پرورش را به معنای اجتماعی شدن در نظر بگیریم در بخش پرورش متأسفانه به نظر می‌رسد کمتر این اتفاق می‌افتد.

مولاوردی ادامه داد: البته حرکت‌های جدی و خوبی شروع شده است اما در وضعیت موجود به دلیل شیوه و سبک آموزش و پرورش که تمرکز بر محفوظات و ذهن دانش‌آموز مانند درس خواندن‌های فردی و تست زدن است، حاصل آن رقابت‌های صرف است که با اهداف بُعد پرورشی نظام آموزشی منافات دارد.

وی افزود: باید تلاشمان را بر این بگذاریم تا ظرفیت‌های فراوان دانش‌آموزان‌مان که اکثراً هم خدادادی است را بشناسیم؛ به عنوان مثال ظرفیت‌های شناختی، تصمیم گیری و انتقاد از جمله آنهاست که باید تقویت شود و باید به دانش‌آموز حق انتخاب دهیم که در تعامل با جمع انتخاب صورت می‌گیرد.

دستیار ویژه رئیس در امور شهروندی با بیان اینکه پرورش احساسات و عواطف دانش‌‌آموزان در آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: تقویت این ظرفیت باید در خانه صورت گیرد؛ بذر صلح و دموکراسی در خانواده کاشته شود و در مدرسه و دانشگاه برداشت می‌شود.

وی تصریح کرد: مجموعه این مباحث، فرایندی مشارکتی است که امکان ندارد بدون همکاری خانواده و مدرسه این فرایند صورت گیرد.

مولاوردی با اشاره به اهمیت تربیت شهروندی، اظهار کرد: دانش‌آموز با کمک خانواده باید با حقوق خود و دیگران آشنا باشد و سعی کند فرد موثر برای جامعه باشد نه سربار جامعه باشد.

وی با اشاره به مطالعات جهانی درباره حقوق شهروندی افزود: باید بررسی‌های جهانی درباره حقوق شهروندی را بومی کرده و اجرا کنیم؛ چرا که آموزش‌های شهروندی جای خود را در آموزش‌های دنیا باز کرده است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور شهروندی تصریح کرد: در حقوق شهروندی به دنبال پرورش انسان‌هایی هستیم که در جامعه به محیط زیست احترام می ‌گذارند، از رفتارهای خشن می‌پرهیزند و منتقد و منصف هستند البته این فقط وظیفه آموزش و پرورش نیست اما نقش نظام آموزشی نباید نادیده گرفته شود.

وی به ۳ رویکرد درباره آموزش حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: یک مدل برنامه درسی توزیعی است که آموزش شهروندی در برنامه آموزشی توزیع می‌شود؛ روش دوم، تلفیقی که آموزش حقوق شهروندی در محتوای درسی تلفیق شده است و روش سوم، مستقل است که دروس حقوق شهروندی مستقل ارائه می‌شود؛ متداول‌ترین رویکرد، تلفیقی و برخی ترکیبی از ۳ رویکرد است.

مولاوردی به ظرفیت انجمن اولیا و مربیان اشاره کرد و افزود: یک بحث مهم در چارچوب آموزش شهروندی، آموزش معلمان و مدیران است که باید تخصص لازم را داشته باشد‌.

وی تصریح کرد: خوشحالم منشور حقوق والدین تدوین می شود و امیدوارم منشور حقوق فرهنگیان نیز تدوین شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لزوم تدوین منشور حقوق فرهنگیان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..