تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تصفیه ۱۵ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی برای شهروندان آملی

ساعت: 15:33 منتشر شده در مورخ: 1397/07/28 شناسه خبر: 1420365

مدیر آب و فاضلاب شهری آمل گفت: اگر بتوانیم آبی که فاضلاب می‌شود را به سمت تصفیه خانه بازگردانیم و پساب خروجی را به سمت کشاورزی ببریم بسیاری از مشکلات آبی که در سال زراعی داریم حل می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، علی قبادی در گفت‌وگویی با بیان اینکه در 6 ماه اخیر 6 کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه آب در آمل انجام شد، اظهار کرد: 100 کیلومتر شست و شوی شبکه آب از ابتدای سال تاکنون انجام شد.


وی به تعویض 880 مورد کنتر آب اشاره کرد و افزود: 2 مورد بازسازی چاه و 537 فقره نصب انشعابات جدید انجام شد.


مدیر آب و فاضلاب شهری شهرستان آمل با بیان اینکه یک هزار و 571 مورد ترمیم شکستگی سطح شهر توسط ماموران آب و فاضلاب انجام شد، گفت: اعتبار این موارد توسط نماینده مردم آمل و لاریجان، فرماندار ویژه آمل و مدیرکل آب و فاضلاب استان مازندران انجام شد که جای تقدیر و تشکر دارد.


این مسئول با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست سال 14 میلیون و 590 هزار متر مکعب آب آشامیدنی تصویه شد، تصریح کرد: در 6 ماهه نخست سال 96، 13 میلیون و 500 هزار مترمکعب آب تولید شد.


قبادی با بیان اینکه به نسبت سال گذشته یک میلیون متر مکعب آب در آمل بیشتر تولید شد، اظهار کرد: دلیل این امر افزایش مصرف آب و همچنین افزایش تعداد مشترکان آب در آمل است.


وی به حفاری 3 چاه در خیابان امام رضا(ع) و خیابان شیخ فضل الله نوری شهرستان آمل اشاره کرد و گفت:  حفاری 2 چاه به اتمام رسید، انتظار می‌رود که سه حلقه چاه جدید در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری رسد.


مدیر آب و فاضلاب شهری شهرستان آمل با بیان اینکه چاه‌هایی که حفر شد مشکل کمبود آب در زمان پیک مصرف را حل می‌کند، ادامه داد: از پروژه‌های مهم سال 97 می‌توان به 12 کیلومتر اصلاح شبکه و 4 کیلومتر توسعه شبکه در آمل اشاره کرد.


این مسول با اشاره به اینکه پیمانکار اجرای طرح تصفیه فاضلاب در آذر ماه مجددا شروع به کار می‌کند، اظهار کرد: مسیر بعدی که قرار است لوله کشی شود از میدان شهدای 6 بهمن تا میدان قائم است.


قبادی با بیان اینکه در حال اخذ مجوز از اداره میراث فرهنگی بابت این امر هستیم، گفت: اجرای این فاز از طرح فاضلاب به دلیل اینکه مسیر انتخاب شده دارای تردد بسیاری است شاید شهروندان را کمی‌ کند که پیشاپیش بابت این اتفاق از آنها عذرخواهی می‌کنم اما این پروژه در نهایت به سود و رفاه حال تمام شهروندان است.


وی با اشاره به اینکه واحد کنترل کیفی آب کیفیت آب شهرستان آمل را هر لحظه چک می‌کند، تاکیدکرد: در 6 ماهه 97 حدود 108 هزار لیتر آب ژاول برای گندزدایی آب شرب و 2 تن و 400 هزار کلر در آمل استفاده شد.


مدیر آب و فاضلاب شهری شهرستان آمل با عنوان اینکه براساس مصوبه شهرداری از این پس هر اداره خود مسول آسفالت مکان‌هایی است که می‌کند، ادامه داد: از این پس بعد از اصلاح و توسعه شبکه آب و فاضلاب خود مسول آسفالت کردن آن فضا است و مجوز از استان اخذ و پیمانکار مشخص شده است.


این مسئول به طلب 2 میلیارد تومانی از مشترکان آب در امل اشاره کرد و افزود: اکثر پروژه‌های بزرگی که آب و فاضلاب در سطح شهر انجام می‌دهد از طریق همان پولی که مردم پرداخت می‌کنند پیش می‌رود که انتظار داریم مردم با پرداخت قبوض آب در این مسیر ما را یاری کنند.


قبادی با بیان اینکه 6 هکتار زمین برای احداث تصفیه خانه فاضلاب در آمل خریداری شد، گفت: در هر ثانیه یک هزار و 20 لیتر آب آشامیدنی در آمل تولید و 700 لیتر آن به فاضلاب تبدیل می‌شود که می‌تواند به چرخه بازگردد.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم آبی که فاضلاب می‌شود را به سمت تصفیه خانه بازگردانیم و پساب خروجی را به سمت کشاورزی ببریم بسیاری از مشکلات آبی که در سال زراعی داریم حل می‌شود.


مدیر آب و فاضلاب شهری شهرستان آمل با اشاره به اینکه هدایت آب فاضلاب تصفیه شده به آب بندان‌ها می‌تواند ذخیره آبی نیز به حساب بیاید، یادآور شد: با اجرایی شدن جمع آوری فاضلاب خانگی از به خطر افتادن آب‌های زیرزمینی جلوگیری می‌کنیم.


قبادی در پایان با بیان اینکه پساب خروجی می‌تواند به چرخه بازگردد که امری مهم است، تصریح کرد: این امر به محیط زیست کمک می‌کند تا آلودگی‌های زیست محیطی کاهش یابد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تصفیه ۱۵ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی برای شهروندان آملی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..