تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فناوری که باعث حذف راهنما در خودرو می‌شود +فیلم

فناوری که باعث حذف راهنما در خودرو می‌شود +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ; کارخانه خودروسازی آمریکایی فورد درصدد است تا با بکارگیری فناوری به نام IPM راهنما را به طور کلی از خودروهای خود حذف کند.

آمارهای ترافیکی در ایالات متحده نشان می‌دهد هرساله رانندگان به طور متوسط 2 روز در هنگام تغییر مسیر و انتظار یا پشت چراغ قرمز زمان صرف می‌کنند. تلف شدن زمان و افزایش مصرف سوخت از جمله مواردی هستند که باعث شده رانندگان همواره از قرارگیری در ترافیک سنگین گریزان باشند. اما بسیاری از رانندگان در سفرهای درون شهری ناگزیر در ترافیک قرار می‌گیرند.

ترافیک ایجاد شده در خیابان‌های شهر در بسیاری از موارد به علت عادت‌های غلط ترافیکی رانندگان روی می‌دهد. یکی از عواملی که گاه باعث افزایش حجم ترافیک در تقاطع‌ها می‌شود تغییر مسیر خودروها است. حال کمپانی فورد با استفاده از فناوری جدید در مسیر حل این مشکل ترافیکی گام برداشته است.

سیستم مدیریت حق تقدم در تقاطع( Intersection Priority Management) فناوری است که با استفاده از هوش مصنوعی هنگام نزدیک شدن خودرو به تقاطع با محاسبه عوامل مختلف از قبیل سرعت خودرو، فاصله با خودروهای دیگر و عرض خیابان‌های منتهی به تقاطع، حق تقدم را مشخص می‌سازد. البته در مرحله آزمایشی بکارگیری این فناوری لازم است خودروهای دیگر نیز مجهز به IPM باشند تا ضمن برقراری ارتباط بین سیستم‌ها از هرگونه حادثه احتمالی جلوگیری شود.

یکی از ویژگی‌های این سیستم نشان دادن سرعت ایده‌آل برای تغییر مسیر در تقاطع است. به عبارت دیگر این فناوری شرایطی را مهیا می‌سازد تا بدون نیاز به راهنما راننده اقدام به تغییر مسیر کند. فورد ادعا کرده است این فناوری علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، مصرف سوخت را نیز کاهش می‌دهد. بررسی‌ها نشان داده است حدود 60 درصد از تصادفات رانندگی در تقاطع‌ها هنگام تغییر مسیر رخ می‌دهد که با استفاده از سیستم IPM می‌توان این آمار را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش داد.

مدیر عامل کمپانی فورد در خصوص این فناوری گفت: تعدادی از رانندگان در هنگام تغییر مسیر در تقاطع‌ها به علت سرعت زیاد دچار دستپاچگی شده و راهنمای خودرو را در جهتی اشتباه می‌زنند، فناوری مدیریت حق تقدم در تقاطع به خوبی این موضوع را مدیریت کرده و با ایجاد شرایطی مانند کنترل سرعت خودرو از هرگونه حادثه‌ای جلوگیری می‌کند.

در ادامه فیلمی از این فناوری در هنگام راننده مشاهده می‌کنید:

بیشتر بخوانید: کانسپت پژو e-Legend معرفی شد +فیلم

انتهام پیام/

فورد خودروهایش را مجهز به فناوری حذف راهنما می‌کند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فناوری که باعث حذف راهنما در خودرو می‌شود +فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..