تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بورس کارنامه قابل قبولی ثبت کرده است

علیرضا تاجبر گفت: به طور کلی فلسفه ایجاد همه بورس‌ها در جهان اعم از بورس کالا تقابل عرضه و تقاضا و کشف نرخ تعادلی است. به این مفهوم که عرضه با تقاضا مواجه شده و نتیجه اش نرخی تعادلی است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از میزان؛ تاجبر با تاکید بر اینکه بورس کالای ایران طی ١١ سال گذشته توانسته عملکرد خوبی برای تحقق اهدافش داشته باشد، گفت: از لحاظ آمادگی زیرساخت ها، سیستم‌های عملیاتی و توسعه ابزارها، بورس کارنامه قابل قبولی را از خود به ثبت رسانده است.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه در سال‌هایی که از آغاز به کار این بازار می‌گذرد، کالا‌های متنوعی در بورس کالا پذیرش شده و ساز و کار و مقررات خوبی تدوین شده است، افزود: بورس در توسعه ابزار‌های مالی، طراحی و معرفی ابزار‌های جدید نیز پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی عدم شفافیت مناسب در اقتصاد و برخی تصمیم‌ها در خدشه دار کردن مکانیسم عرضه و آزاد و اقتصاد آزاد در بازار کالایی کشور را مهم‌ترین سرعت گیر بورس در حرکت سریع در پیاده سازی اهداف خود عنوان کرد و گفت: بورس کالا از درون به لحاظ سیستم عملیاتی، قوانین و مقررات، زیر ساخت‌ها و طراحی ابزار‌های متنوع بورسی کاملا پیشرفته و مترقی است، اما حاشیه‌های بیرونی این بازار در برخی مواقع، سرعت پیشرفت آن را کند می‌کند؛ به عنوان مثال در صورت حمایت همه جانبه مسوولان از بورس کالا، امروز شاهد توسعه هر چه بیشتر ابزار‌های مالی و پیش بینی پذیر شدن بازار‌ها با پوشش ریسک نوسانات قیمتی می‌بودیم.

تاجبر با تاکید بر اینکه در صورت حمایت مسؤلان و رفع موانع از مسیر پیشرفت بورس کالا، به طور قطع نقش این بازار در اقتصاد پررنگ‌تر از قبل می‌شود، اظهار کرد: با نگاهی ملی به بورس کالای ایران به عنوان یکی از ارکان بازار سرمایه، علاوه بر تقویت بازار فیزیکی این بورس با متمرکز شدن معاملات زنجیره تولیدات و تعادل بازارها، استقاده فعالان صنایع از ابزار‌های مالی نیز رونق بیشتری می‌گیرد و تامین مالی و پوشش ریسک‌های آینده در قیمت‌ها و تامین مواد مورد نیاز با سهولت بیشتری انجام می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بورس کارنامه قابل قبولی ثبت کرده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..