تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تعطیلی مراکز علمی‌کاربردی درپی دلایل غیر‌قانونی شورای عالی اداری/ تکمیل ظرفیت به زودی اعلام می‌شود

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی مطرح کرد؛

دلایل غیر قانونی شورای عالی اداری استخدامی سبب تعطیلی مراکز علمی و کاربردی شد/ تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی و کاربردی به زودی اعلام می‌شود

اخوان از تعطیلی مراکز علمی کاربردی درپی دلایل غیر قانونی شورای عالی اداری استخدامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علی اخوان معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در نشست خبری این دانشگاه که عصر امروز در سازمان مرکزی دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد با اشاره به بحث تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی گفت: امسال تنها سالی بود که نتوانستیم تکمیل ظرفیت را در زمان مقرر انجام دهیم و به دلیل بحث تغییر سیستم آموزشی مدارس ظرفیت پذیرش دانشگاه علمی کاربردی با افت بسیاری مواجه شد.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به مشکلات پذیرش دانشجو گفت: طی جلساتی که با معاون آموزشی وزارت علوم و سازمان سنجش داشتیم سعی کردیم تا تکمیل ظرفیت را به درستی انجام دهیم  اما متاسفانه هر بار که صحبت از تکمیل ظرفیت شده و وقتی که به وزارت علوم گفتیم دانشگاه آزاد، غیر انتفاعی و پیام نور چرا تکمیل ظرفیت دارند و چرا علمی کاربردی نمی‌تواند تکمیل ظرفیت انجام دهند گفتند به دلیل آنکه دانشگاه آزاد از وزارت علوم تبعیت نمی‌کند.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که با وزیرعلوم داشتیم مقرر شد تا تکمیل ظرفیت برای دانشگاه علمی کاربردی هم به وجود آید و چهارشنبه 25 مهر دفتر گسترش به سازمان سنجش اعلام کرد که وضعیت تکمیل ظرفیت برای دانشگاه علمی کاربردی هم به وجود آید.

اخوان درباره زمان دقیق تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی اظهار کرد: زمان دقیق آن هنوز مشخص نشده است اما به احتمال زیاد از 30 مهر روند تکمیل ظرفیت در دانشگاه علمی کاربردی آغاز می‌شود و امیدواریم این روند به مدت 10 روز ادامه داشته باشد.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به حذف برخی از واحدهای دانشگاهی در دانشگاه علمی کاربردی اظهار کرد: به دلیل برخی از اشتباهاتی که در مصوبه غیر قانونی شورای عالی اداری استخدامی به وجود آمد چندین واحد دانشگاه علمی کاربردی منحل شدند.

تنها 2 واحد دانشگاه علمی کاربردی وابسته به بودجه دولتی هستند

وی با اشاره به اینکه مصوبه شورای عالی سازمان اداری استخدامی اشتباه و غیر قانونی بوده است بیان کرد: این شورا به دلیل آنکه برخی از واحدهای دانشگاهی به دستگاه‌های اجرایی وابسته هستند آنها را منحل کرد اما نکته قابل توجه این است که از 12 موسسه آموزشی علمی کاربردی که وابسته به سازمان‌های اداری هستند 10 موسسه هیچ ردیف بودجه‌ای از منابع دولتی ندارند و تنها 2 موسسه از ردیف بودجه دولتی استفاده می‌کنند که آنها متعلق به وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی هستند.

اخوان درباره تدوین برنامه‌های مشخص در قانون برنامه ششم توسعه گفت: باید در برنامه ششم توسعه باید بتوانیم سهم آموزش‌های مهارتی را تا سقف 30 درصد افزایش دهیم اما متاسفانه به دلیل برخی از مشکلات موجود امکان انجام این کار در حال حاضر وجود ندارد.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: چرا دو سال است که اعضای دولت و نمایندگان مجلس به دغدغه‌های دانشگاه علمی کاربردی توجه نمی‌کنند و هنوز مشکل خوابگاه وجود دارد؟ این دانشگاه باری بر روی دوش دولت نیست بلکه از ظرفیت‌های خالی سازمان‌ها استفاده می‌کند.

نظرات سلیقه‌ای سبب بروز مشکل برای دانشگاه علمی کاربردی شده است

وی درباره نظر شورای عالی سازمان اداری استخدامی درباره دانشگاه علمی کاربردی بیان کرد: این دانشگاه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم است اما اکنون به جایی رسیده‌ایم که سازمان اداری استخدامی برای ما تعیین و تکلیف می‌کند و مصوبه غیر قانونی آن داد ما را در آورده است.

اخوان با بیان اینکه برای حل مشکلات خود به دفتر گسترش وزارت علوم نامه نوشته‌ایم، گفت: دلایل غیر قانونی بودن مصوبه شورای عالی اداری استخدامی در این نامه مطرح شده است و در حال حاضر چندین وزیر برای لغو این مصوبه همچون وزیر نیرو، ‌ارشاد و کار اقدام کرده‌اند اما متاسفانه در پاسخ گفتند چون مصوبه شورای عالی است لغو آن امکان‌پذیر نیست.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: مصوبه غلط به دلیل اطلاعات اشتباه سازمان اداری استخدامی رخ داده است.

 559 مراکز معتبر علمی کاربردی

وی درباره تعداد مراکز علمی کاربردی اظهار کرد: از 940 مرکز، امروز به 559 مرکز رسیده‌ایم و البته نکته قابل توجه این است که این کاهش تعداد مراکز به دلیل حذف برخی از مراکز وابسته به سازمان‌های اداری و اجرایی بودند که اکنون سازمان‌های وابسته باقی مانده‌اند و بر اساس مصوبه غلط سازمان‌های غیر وابسته حذف شده‌اند و تعداد مراکز معتبر همان 559 عدد است.

اخوان اظهار کرد: امسال برای دانشجویان سال آخر در وزارت علوم بودجه‌ای مخصوص در نظر گرفته شده است اما جای تعجب دارد که چرا به دانشگاه علمی کاربردی پولی داده نمی‌شود ما به دنبال حرکت به سمت ایجاد اشتغال و مقابله با مصوبه غیر قانونی هستیم.

مرکز بین‌المللی دانشگاه علمی کاربردی با همکاری کشور آلمان افتتاح می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به تاسیس مرکز بین‌المللی گفت: با مذاکراتی که با کشور آلمان داشته‌ایم این مرکز تا پایان سال آینده افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تعطیلی مراکز علمی‌کاربردی درپی دلایل غیر‌قانونی شورای عالی اداری/ تکمیل ظرفیت به زودی اعلام می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..