تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۳۶ درصد سیب زمینی خراسان رضوی در تربت حیدریه تولید می‌شود

۳۶ درصد سیب زمینی خراسان رضوی در تربت حیدریه تولید می‌شودبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ محمدرضا عباسپور مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت:امسال ۲ هزار هکتار از اراضی این شهرستان که عمده آن‌ها دربخش‌های جلگه رخ و کدکن می‌باشد، به کشت سیب زمینی اختصاص یافته است و پیش بینی می‌شود امسال تا پایان فصل برداشت شاهد ۷۶ هزار تن برداشت محصول باشیم. وی تصریح کرد:ویژگی منحصر بفرد مناطق زیر کشت این محصول موجب شده تا به مدد کشاورزان پرتلاش و اجرای برنامه‌های ترویجی جهاد کشاورزی، این شهرستان را به یکی از معدود مناطق جغرافیایی کشور تبدیل شود که در تولید محصولات کشاورزی و به خصوص سیب زمینی بذری (سیبی است که از آن سیب زمینی خوراکی تولید می‌شود) و نیز سیب زمینی خوراکی، جایگاه نخست کشور را به خود اختصاص بدهد.

 مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت:در این شهرستان هفت نوع سیب زمینی کشت می‌شود که عمده‌ترین آن‌ها آگریا و فونتانا هستند و ۹۸ درصد کشت نیز به صورت مکانیزه و آبیاری به صورت تیپ یا قطره‌ای صورت می‌گیرد و با این شیوه میزان مصرف آب بسیار کاهش یافته و به ۷۵۰۰ متر در هر هکتار رسیده است.


عباسپور افزود: بیشتر محصول سیب زمینی برای مصرف به بازار‌های تربت حیدریه، مشهد، استان‌های کشور و کارخانه‌های چیپس سازی حمل می‌شود.


گفتنی است کشت سیب زمینی در تربت حیدریه علاوه بر درآمدزایی برای کشاورزان، زمینه اشتغال ۵۰ تا ۶۰ کارگر در هر هکتار را زمان فصل برداشت محصول فراهم می‌کند.

انتهای پیام//ج.ر

کشت سیب زمینی زمینه اشتغال ۵۰ تا ۶۰ کارگر را در تربت حیدریه فراهم ساخته است



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۳۶ درصد سیب زمینی خراسان رضوی در تربت حیدریه تولید می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..