تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ثبت نام ۱۱ هزار زنجانی برای اعزام به اربعین

ساعت: 14:23 منتشر شده در مورخ: 1397/07/28 شناسه خبر: 1420372

مدیر حج و زیارت استان زنجان گفت: تا عصر دیروز بیش از 11 هزار زنجانی در سامانه سماح برای شرکت در پیاده روی اربعین ثبت‌ نام کرده ‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا،برنامه های اربعین زنجان از مدت ها قبل آغاز شده و اعزام زائران همچنان ادامه دارد،در کنار اعزام زائران به عتبات عالیات برنامه های مختلفی برای خدمات رسانی از سوی سازمان ها و ارگان های استان زنجان اجرایی می شود.

فرامرز بابایی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت:برنامه ریزی های لازم برای برگزاری پیاده روی اربعین حسینی برای زائران زنجانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه تنها راه اعزام به مراسم اربعین حسینی ثبت نام از طریق سامانه سماح است، ادامه داد: تا کنون بیش 11 هزار زنجانی در این سامانه ثبت‌ نام کرده ‌اند.

این مسئول با اشاره به اینکه ضروری است زائران از مراجعه به مراکز و دفاتر غیر مجاز جلوگیری کنند، یادآور شد: زائران برای دریافت روادید کشور عراق از طریق دفاتر زیارتی مجاز در استان زنجان اقدام کنند.

بابایی با اشاره به ادامه ثبت‌نام سامانه سماح در حال حاضر،خاطرنشان کرد: محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و افرادی که متقاضی هستند می‌توانند به دفاتر ۲۰ گانه حج و زیارت که زیر نظر سازمان است مراجعه و ثبت‌نام کنند.

مدیر حج و زیارت استان زنجان هزینه روادید زوار اربعین را با کاهش ۱۷۰ هزار تومانی ۲۳۴ هزار تومان عنوان کرد و گفت: زائران تنها به دفاتر مجاز مراجعه کنند.

وی با اشاره به بیمه زائران از طریق حج و زیارت استان،یادآور شد: افرادی که در سامانه ثبت ‌نام نکنند ویزا برای آنها صادر نمی ‌شود.

بابایی خاطرنشان کرد: اطلاع‌ رسانی لازم از سامانه سماح (ثبت‌ نام برای اجتماع عظیم حسینی) را در دستور کار جدی قرار دارد.

 

*اعزام امدادگران زنجانی برای خدمات رسانی به زائران در عراق

شهرام میرزایی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; از اعزام تیم‌های امداد و نجات هلال‌احمر زنجان به کشور عراق  خبر داد و اظهار داشت: سه تیم در نجف اشرف و مسیر مرزی مهران مستقر خواهند شد.

وی ادامه داد: در این میان ۸ امدادگر خدمات‌رسانی لازم برای زائران حسینی را در عراق بر عهده‌ دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: همچنین جمعیت هلال‌احمر ۷ درمانگاه در نجف اشرف، ۶ درمانگاه و پایگاه در عمود ۲۸۵، عمود ۷۰۷، عمود ۱۰۸۰، عمود ۱۰۹۲ و حیدریه دارد.

میرزایی گفت: در خود شهر کربلا ۱۵ پایگاه و درمانگاه، در سامرا دو درمانگاه و یک پایگاه و شهر حلب هم سه درمانگاه به زائرین خدمات ارائه خواهند کرد.

وی از ارسال داروهای موردنیاز ستاد بازسازی عتبات عالیات زنجان به عراق خبر داد و گفت: خدمات درمانی موردنیاز زائران کربلا انجام می‌شود و این میزان دارو ۱۳۰ کارتن به ارزش ریالی سه میلیارد ریال است.

 

*برنامه های کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین زنجان تشریح شد

حجت الاسلام مسعود صفی یاری در جمع خبرنگاران استان زنجان، اظهار داشت: امام حسین (ع) همواره چراغ راه و روشنگر و هادی امت است که ضروری است از این فرصت و زمینه برای جامعه اسلامی استفاده کرده و همواره از نور تابناک هدایتگری این امام همام استفاده کنند.

وی با بیان اینکه فضای اربعین فرصتی برای مردم جامعه جهانی است تا از این هدایتگری بهره ببرند، افزود: باید از این فرصت حماسه اربعین که جلوه عظیمی از ایثار، ایمان و شهادت را استفاده شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: "همه زیر پرچم امام حسین (ع)" شعار امسال اربعین است که معارف دینی و قرآنی و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بهره گیری شود.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان زنجان از تشکیل ستاد اربعین استانی خبرداد و گفت: کمیته های متعددی در این زمینه شکل می گیرد تا این مراسم به صورت باشکوهتری برگزار می شود.

حجت الاسلام صفی یاری ادامه داد: یکی از کمیته های مهم این ستاد، کمیته فرهنگی و آموزشی است که فعالیت های آن از چند ماه گذشته آغاز شده است.

وی با بیان اینکه اصول هفتگانه ای حاکم بر مراسم اربعین است،یادآور شد:ترویج فرهنگ اربعین باید در همه برنامه ریزی ها در هر حوزه و عرصه ای مورد توجه قرار گیرد که یکی از این اصول هفتگانه است.

این مسئول افزود: فرهنگ اربعین می گوید که باید زیارت با معرفت و بصیرت زایی بوده و باید برای یکپارچگی و انسجام اسلامی و امت واحده در جهان اسلام از مراسم اربعین استفاده کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه تقویت همگرایی ادیان الهی،تقویت و تقریب مذاهب اسلامی و ترویج،بسط تاثیرات مثبت اربعین و توجه زائران به رعایت فلسفه و آداب زیارت باید مورد توجه باشد.

حجت الاسلام صفی یاری برضرورت رعایت قوانین و مقررات به عنوان دومین اصل این مجموعه تاکید کرد و گفت: رعایت سنت ها و ارزش های دولت و ملت عراق از دیگر اصول حاکم محسوب می شود.

وی یادآور شد: مردم محوری به عنوان اصل چهارم است که باید همچنان که در مناسبت ها،آیین ها و شعائر دینی مورد توجه است در مراسم اربعین نیز مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: تسهیل گری و مدیریت انتظارت و هماهنگی سه اصل آخر این اصول محسوب می شود.

حجت الاسلام صفی یاری بیان داشت: 30 وظیفه به کمیته فرهنگی و آموزشی واگذار شد که در دو بخش آموزش از مبدا و مدیریت فرهنگی و تبلیغی موکب های اربعین فعالیت شد.

وی با اشاره به ورود غیر مستقیم و آموزش عمومی در بخش آموزش از مبدا،تصریح کرد: موکب های اربعین امسال چند منظوره شد و مسئولیت های فرهنگی، تبلیغاتی،تدارکاتی و اسکان به موکب ها واگذار شد.

این مسئول با بیان اینکه ارائه محصولات فرهنگی و تغذیه فکری و محتوایی از دیگر فعالیت های این کمیته بود،افزود: با هدفگذاری های انجام شده این فعالیت ها انجام می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان یادآور شد: دبیرخانه دائمی کمیته فرهنگی و آموزشی در سازمان تبلیغات اسلامی شکل گرفته است و در طول سال برنامه ریزی های لازم را انجام می دهد.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از مبلغان در موکب ها مستقر بوده و برخی نیز در طول مسیر پاسخگوی شبهات و سئوالات خواهند بود.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان زنجان با ارائه به محصولات فرهنگی از سوی کمیته فرهنگی و آموزشی،افزود: فعالیت های موکب ها ارزیابی می شوند و  هر موکب یک پرونده ویژه در این زمینه خواهد داشت.

حجت الاسلام صفی یاری با اشاره به اجرای طرح نائب الشهید در قالب کمیته فرهنگی و آموزشی، گفت: 18 موکب از استان زنجان در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا و در مسیر برگشت فعالیت می کنند.

 

*43 کامیون به مقصد عراق بارگیری شد

ذبیح الله بابایی  در گفت و گو با خبرنگار موج رسا، اظهار داشت: 43 دستگاه کامیون به مقصد کشور عراق از استان زنجان در چند روز گذشته بارگیری شده است.

وی با بیان اینکه محموله های مورد نیاز موکب‌های اربعین حسینی از استان زنجان به کشور عراق بارگیری شده است،خاطرنشان کرد: نخستین محموله شامل اقلام اساسی موردنیاز خوراکی و غیرخوراکی بود که با 43 دستگاه خودرو سبک و سنگین  به کشور عراق حمل شد.

رئیس عتبات عالیات استان زنجان با اشاره به حضور ۳۵۰ خادم آقا و خانم برای خدمت رسانی به زائرین در کشور عراق،بیان داشت: از 23 مهر خادمان به عراق اعزام شده اند.

بابایی از فعالیت نانوایی های سیار برای ارائه خدمات به زائرین در مسیر پیاده‌روی اربعین خبرداد و گفت:۱۸ موکب استان زنجان در پیاده‌روی اربعین از ۲۸ مهرماه تا ۱۰ آبان آماده خدمات‌ رسانی به زائرین هستند.

وی بیان داشت: ستاد اربعین مسئولیت سه کمیته تغذیه و پشتیبانی، اسکان و خدمات در کشور عراق را برعهده  دارد و خدمات لازم را به زائران ارائه می کند.

این مسئول با اشاره به خدمات رسانی موکب های زنجانی به 27 هزار نغر در هر وعده،بیان داشت:تأسیسات نانوایی، پتو و اقلام خوراکی و کالاهای اساسی نیز به عراق ارسال شده است.

وی با اشاره به جمع آوری کمک ‌های نقدی و غیر نقدی مردم به موکب ها، گفت:کمک های خوبی جمع آوری شده است.

این مسئول با اشاره به خدمات رسانی 14 موکب در سال گذشته، ادامه داد: امسال 18 موجب خدمات رسانی می کنند.

وی با بیان اینکه امسال برنامه‎ ریزی خوبی برای استقرار موکب های زنجان انجام شده است، اظهار کرد: بر اساس برنامه ‌ریزی‌ ها کاروان ‌های خدماتی از زنجان اعزام شده ‌اند.

رئیس عتبات عالیات استان زنجان با اشاره به اینکه ریالی از اعتبارات دولتی برای اربعین استفاده نشده است،افزود: مردم با حضور در صحنه این بار هم برای اربعین سنگ تمام گذاشته اند.

بابایی با اشاره به استقرار بیشتر موکب ها در نجف،بیان داشت: این تقسیم بندی از سوی کشور عراق انجام شده است و قرار است یک موکب در نزیدکی کوفه از سوی شهرستان خدابنده راه اندازی شود.

وی گفت: چند موکب در داخل شهر نجف به صورت پراکنده خدمات رسانی می کنند و یک موکب نیز در عمود یک در خدمت زائران خواهد بود.

این مسئول با اشاره به فعالیت موکب شهرستان ابهر در عمود 668 در حدود 45 کیلومتری نجف در منطقه حیدریه در مسیر امام علی (ع)،گفت: موکب شهرستان خرم دره نیز در جاده امام حسین (ع) در عمود 668 خدمات رسانی می کند.

رئیس عتبات عالیات استان زنجان از فعالیت موکب قتیل العبرات در کربلا خبرداد و گفت: موکب سازمان اوقاف و امور خیریه استان نیز در سامرا خدمات رسانی می کند.

بابایی با اشاره به همکاری کامیون داران با ستاد عتبات عالیات استان، گفت: کامیونداران زنجانی ریالی بابت خدمات رسانی دریافت نمی کنند و در طی 20 روز این سفر نیز خادمی می کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ثبت نام ۱۱ هزار زنجانی برای اعزام به اربعین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..