تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانشگاه استاد فرشچیان به دنبال تغییر تصویر هنر در کشور است/ در حال تدوین نظام‌نامه دانشگاه هستیم

دانشگاه استاد فرشچیان به دنبال تغییر تصویر هنر در کشور است/ در حال تدوین نظام‌نامه دانشگاه هستیمبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهمن نامور سرپرست دانشگاه استاد فرشچیان در نشست خبری این دانشگاه که صبح امروز برگزار شد، گفت: هیچ مدل داخلی و یا خارجی برای این دانشگاه وجود ندارد بلکه با آمیختگی میان مدل‌های گوناگون و با استفاده از سنت‌های احیا شده این دانشگاه تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه استاد فرشچیان تصویر هنر را در کشور تغییر می‌دهد، اظهار کرد: از گذشته‌های دور تصاویر حکمت، دین و هنر با یکدیگر یکی بودند اما متاسفانه طی سال‌ها دچار گسستگی شدند و دانشگاه استاد فرشچیان به دنبال ادغام کردن این موارد با یکدیگر است.

سرپرست دانشگاه استاد فرشچیان با اشاره به نظام‌نامه دانشگاه اظهار کرد: پس از افتتاح، کارگروه‌های مختلف برای نوشتن نظام‌نامه تشکیل خواهند شد و از ترم آینده و یا حداکثر سال آینده دانشجویان در این دانشگاه مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

افتتاح کارگاه در دانشگاه استاد فرشچیان

سرپرست دانشگاه فرشچیان درباره اینکه پس از افتتاح دانشگاه کارگاه‌هایی مخصوص در آن افتتاح خواهد شد، اظهار  کرد: برخی از مباحث هنری ابتدا به صورت کارگاه‌های مختلف ارائه می‌شوند تا در گفتارهای آن‌ها تبدیل به جزوه و کتاب شود.

نامور با بیان اینکه طرح ایجاد دانشگاه استاد فرشچیان از 20 سال قبل در فرهنگستان هنر کلید خورده است، اظهار کرد: کلیات این دانشگاه به تصویب شورای عالی فرهنگی رسید اما متأسفانه در دولت نهم و دهم به فراموشی سپرده شد و مجددا بحث ایجاد آن در دولت یازدهم مطرح شد.

 دانشگاه استاد فرشچیان نظام نامه‌ای جداگانه دارد

وی با بیان اینکه نام دیگر این دانشگاه هنرهای ایرانی – اسلامی است، اظهار کرد: از سوی استاد فرشچیان 6 نفر به عنوان هیأت امنای دانشگاه مطرح شده‌اند و این دانشگاه با ساختاری مخصوص و نظام نامه‌ای جداگانه فعالیت می‌کند.

سرپرست دانشگاه فرشچیان درباره همکاری دانشگاه با سایر مؤسسه‌های هنری گفت: این دانشگاه با سه دانشکده نگارگری و هنرهای وابسته، خوشنویسی و صنایع دستی راه‌اندازی می‌شود و در جلسه‌ای که صبح امروز سرپرست دانشگاه آزاد و وزیر علوم داشتند قول مساعدت برای راه‌اندازی این دانشگاه داده شد.

نامور درباره چشم انداز آینده این دانشگاه ابراز کرد: برنامه داریم تا دانشگاه استاد فرشچیان در شهرهای دیگر هم توسعه پیدا کند و به عنوان کرسی‌های نظریه پردازی در حوزه‌های هنرهای اسلامی – ایرانی قرار گیرند.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانشگاه استاد فرشچیان به دنبال تغییر تصویر هنر در کشور است/ در حال تدوین نظام‌نامه دانشگاه هستیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..