تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




داده های اقتصادی چین، دنیا را بهت زده کرد

رشد اقتصادی چین به ضعیف ترین حالت ممکن نسبت به بحران سال 2008 میلادی رسیده است در حالی که سیاست گذاران با بررسی راه های سیاست انقباضی سعی دارند تا اثرات بدهی های این کشور و بحران جنگ تعرفه ای با آمریکا را در اقتصاد کشور به حداقل برسانند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، سیاست مداران چینی در حال آزمون و خطای راه های مختلف برای پیش برد سیاست های انقباضی هستند در حالی که ترکش های جنگ تعرفه ای این کشور با آمریکا موجب ایحاد صف های فروش بسیار طولانی در بازار سهام شانگهای شده است.

از طرف دیگر، ارزش برابری یوآن چین و دلار آمریکا هر روز دستخوش تعییراتی می شود که به موجب آن قدرت دلار بیشتر و ارزش یوآن کمتر می شود .

این روند موجب بروز نگرانی نسبت به چشم انداز اقتصادی در دومین قدرت بزرگ اقتصادی دنیا شده است.

رشد اقتصادی چین در چهار ماهه سوم به 6.5 درصد رسیده است در حالی که در چهارماهه دوم رشد اقتصادی این کشور 6.7 درصد بوده است. این در حالی است که کارشناسان پیش بینی کرده بودند که رشد اقتصادی چین در چهارماهه سوم بالغ بر 6.6 درصد گزارش شود.

اداره آمار چین امروز با انتشار آمار اقتصادی، اقتصاد دنیا را در بهت و نگرانی نسبت به ادامه روند اقتصادی در چین فرو برد.

رشد تولید ناخالص داخلی چین نیز نسبت به چهار ماهه ابتدایی سال در این کشور بسیار پایین بوده است و حتی نسبت به بحران مالی سال 2008-2009 در جهان نیز اوضاع اقتصادی این کشور وخیم تر گزارش شده است .

کوتا هیرایاما، تحلیل گر بازارهای نوظهور در کارگزاری SMBC در این خصوص اظهار داشت: اقتصاد چین به تدریج در حال آب شدن است با این حال هنوز هم دولتمردان این کشور مردم را برای سرمایه گذاری ترغیب می کنند تا بتوانند اقتصاد این کشور را به وسیله مردم بومی چین نجات دهند. تقاضای داخلی در این کشور هر روز نسبت به روز گذشته کمتر می شود و کاهش میزان صادرات، خواسته مردم را نسبت به تهیه اقلام مورد نیاز برآورده نمی کند.

پس از افت سنگین شاخص ها در بازار چین در روز گذشته، ناظران به فکر آرام کردن بازار افتادند. رئیس بانک مرکزی این کشور گفت: ارزش سهام با داده های بنیادی فاصله زیادی دارد . رئیس بانک مرکزی این کشور و دیگر دولتمردان سعی دارند که حضور مردم در بازار سهام را بیشتر کنند و سرمایه گذاران را برای ورود به بازار سهام تشویق کنند تا از این طریق بتوانند چرخه تولید را زنده نگه دارند .

به این ترتیب شاخص شانگهای چین با کاهش یک درصدی رو به رو شد شاخص CSI در این کشور نیز با افت شدید 1.2 درصدی همراه شد.

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «داده های اقتصادی چین، دنیا را بهت زده کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..