تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه جواهرپلو با مرغ زعفرانی

جواهرپلو با مرغ زعفرانی

مواد لازم

برنج ۴ پیمانه فیله مرغ ۵۰۰ گرم پیاز ۲ عدد متوسط زرشک ۴ قاشق غذاخوری کشمش ۴ قاشق غذاخوری هویج ۲ عدد گلاب ۲ قاشق غذاخوری زعفران دم شده نصف لیوان آبلیموی تازه ۲ قاشق غذاخوری پودر سیر در صورت تمایل به اندازه دلخواه روغن و کره به میزان لازم نمک و فلفل به میزان لازم دانه انار ، خلال بادام ، خلال پسته ، خلال پوست پرتقال شیرین شده ، برگ گل محمدی مرحله اول

مرغ را به قطعات متوسط خرد کرده یا بصورت نواری برش بزنید و بعد از شستن با حوله کاغذی خشک کنید و درون کاسه مناسبی بریزید و روی آن کمی نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده ، آبلیمو ، سه قاشق غذاخوری زعفران دم شده و کمی پودر سیر اضافه کنید .ترکیب به دست آمده را هم بزنید تا همه جای مرغ با مواد آغشته شود و سپس سطح آن را با سلفون بپوشانید  اجازه بدهید تا چند ساعت در این حالت باقی بماند و تمامی طعم ها و مزه ها جذب مرغ شود .

مرحله دوم

برنج را بشویید و با اضافه کردن کمی آب و نمک بگذارید تا خیس بخورد .

مرحله سوم

برنج را به هر روشی که مایل هستید بپزید و اجازه دهید تا بر روی حرارت ملایم کاملا دم بکشد .

یادآوری: مقداری زعفران را گوشه قابلمه روی برنج ریخته تا مقداری از برنج زعفرانی شود.

مرحله چهارم

پیاز را به شکل خلال های نازک برش بزنید، مقدار مناسبی روغن درون ماهیتابه ریخته و بعد از داغ شدن پیاز را اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار بدهید تا طلایی شود.

مرحله پنجم

مقداری کره را روی حرارت ملایم ذوب کرده و فیله های مرغ را درون روغن ریخته و اجازه میدهیم کاملا پخته و دوطرفش سرخ بشود.

یادآوری: اگر مرغ را نواری برش بزنید میتوانید آن را رول کنید و با خلال دندان فیکس کنید و سپس دو طرف آن را سرخ کنید.

مرحله ششم

هویج را بصورت رشته های نازک برش داده و با مقداری کره تفت میدهیم تا نرم بشود و گلاب را اضافه میکنیم تا به خورد هویج برود.

مرحله هفتم

خلال بادام ، خلال پسته ، خلال پوست پرتقال شیرین شده، کشمش و زرشک را هر کدام جدا و به ترتیب با استفاده از کره تفت بدهید.

مرحله هشتم

در ظرف پذیرایی  ابتدا برنج کشیده و سپس روی آن را با مرغ و سایر مواد به سلیقه خودتان تزئین کنید.

نوش جان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه جواهرپلو با مرغ زعفرانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..