تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کف‌پوش‌های نانوساختار توسط محققان کشور در فرودگاه مهرآباد و بندر چابهار ساخته شد

بهره‌برداری از کف‌پوش‌های نانوساختار محققان کشور در فرودگاه مهرآباد و بندر چابهاربه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از شرکت‌های فناور کف‌پوش‌های بتنی با خواص مکانیکی بالایی تولید کرده که حاوی نانوذرات سیلیس برای افزایش دوام است. این محصول دارای استاندارد 755-INSO2 و 20185 است و از خواص مهم این کف‌پوش‌های بتنی می‌توان به کاهش جذب آب در آنها اشاره کرد.

از این رو؛ این محصول که دوام بالای 25 سال دارد، برای استفاده در مناطق بندرگاهی در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی (بندر چابهار) قرار گرفت، ضمن آنکه از این کف‌پوش‌ها در محوطه ترمینال 4 فرودگاه مهرآباد نیز استفاده شده است.

این شرکت در حال بهینه‌سازی فرمولاسیون این فناوری و ایجاد رفتار خودتمیزشوندگی در کف‌پوش‌ها است. از نظر قیمت، این کف‌پوش‌ها 60 تا 70 درصد ارزان‌تر از کف‌پوش‌های خارجی بوده، علاوه بر آن کیفیت این محصول با نمونه‌های خارجی برابری می‌کند. نمونه‌های خارجی از کشورهایی نظیر ایتالیا و امارات وارد می‌شوند.

بیشتر بخوانید:توضيح سازمان هواپیمایی کشوری درباره ورود هواپیمای آمریکایی به مهرآباد‌ 

یکی از مشکلات واردات کف‌پوش با مقاومت بالا از خارج، هزینه‌ حمل‌ونقل آن به دلیل سنگین بودن کف‌پوش‌ها است.

کف‌پوش‌هایی که در خیابان به کار می‌روند، از نظر مقاومت در برابر فشار، تفاوت بارزی با کف‌پوش‌های فرودگاهی و بندرگاهی دارند؛ چرا که در کف‌پوش‌های خیابان فشار وارد شده کمتر از کف‌پوش‌های بندرگاهی و فرودگاهی است. در بنادر و فرودگاه‌ها به دلیل استفاده از خودروهای بارکش و جرثقیل‌ها، میزان فشار بر هر سانتی‌متر مربع بسیار بیشتر از کوچه‌ها و خیابان‌های شهری است. از این رو الزامات استاندارد برای این کف‌پوش‌ها متفاوت با کف‌پوش‌های دیگر است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

بهره‌برداری از کف‌پوش‌های نانوساختار محققان کشور در فرودگاه مهرآباد و بندر چابهار



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کف‌پوش‌های نانوساختار توسط محققان کشور در فرودگاه مهرآباد و بندر چابهار ساخته شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..