تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گلاره ناظمی؛ از قرچک ورامین تا فینال فوتسال المپیک!

۷۸۶۷۱۳

۱۰۰ بازدید

گلاره ناظمی اولین داور زن ایرانی است که موفق شد فینال فوتسال المپیک جوانان را در آرژانیتن سوت بزند و افتخار بزرگی را برای خودش و ایران به ارمغان آورد. زندگی او اما فراز و فرود زیادی دارد که رسیدن به این مهم کار هرکسی نبود.

وب‌سایت پارسینه: گلاره ناظمی اولین داور زن ایرانی است که موفق شد فینال فوتسال المپیک جوانان را در آرژانیتن سوت بزند و افتخار بزرگی را برای خودش و ایران به ارمغان آورد. زندگی او اما فراز و فرود زیادی دارد که رسیدن به این مهم کار هرکسی نبود.

گلاره ناظمی؛ از قرچک ورامین تا فینال فوتسال المپیک!

سومین دوره بازی‌های المپیک جوانان ۲۰۱۸ بوئنوس‌آیرس به پایان رسید، اما نکته مثبت برای جامعه داوری ایران، قضاوت گلاره ناظمی به‌عنوان داور اصلی فینال فوتسال این دوره از رقابت‌ها بین دو تیم پرتغال و ژاپن بود که برای اولین‌بار داور زنی از ایران موفق شده بود تا آخرین روز مسابقات حضور داشته باشد.

ناظمی پیش از این دو بازی مرحله گروهی (دومینیکن-کامرون، ترینیداد-بولیوی) را قضاوت کرده است. گلاره ناظمی داور بین‌المللی فوتسال است که ابتدا فوتبالیست بوده، اما این قضیه را جدی نگرفت و خیلی زود تصمیم گرفت به کار داوری در فوتبال بپردازد.

او زمانی که تنها ۱۷ سال داشت، با راهنمایی‌های برادرش که دست بر قضا داور است، کلاس‌های داوری حرفه‌ای را پشت سر گذاشت. گلاره ناظمی اوایل داوری‌اش تا قرچک ورامین می‌رفته و برای سوت‌زدن یک بازی مجبور بوده تا مدت‌ها مسافت‌های زیادی را طی کند.

چون به جوانان بازی‌های خوبی نمی‌دادند. بعد از گذراندن دوره‌های مهم‌تر داوری بازی‌های بهتری در لیگ فوتسال بانوان به او رسید.

ناظمی، اما با علم به سخت‌بودن مسیر داوری، پا پس نکشید و به امید قضاوت‌های بین‌المللی و پیشرفت در این عرصه پیش رفت. نکته مهمی که گلاره ناظمی را نسبت به سایر داوران خانم، بسیار خاص کرده، سوت‌زدن بازی‌های فوتسال مردان است.

گلاره ناظمی؛ از قرچک ورامین تا فینال فوتسال المپیک!

او که سال گذشته تندیس بهترین داور فوتسال لیگ بانوان را بدست آورد از حقوق داوران ناراضی است و معتقد است با دریافتی ۱۲۰ هزارتومان بابت هر مسابقه حتی پول رفت و آمد کادر داوری هم نمی‌شود به همین خاطر است که از دیدگاه مادی به این مساله ندارد و از روی علاقه خود کار را ادامه می‌دهد.

ناظمی اعتقاد دارد خیلی‌ها به اشتباه تصور می‌کنند یک خانم نمی‌تواند مسابقه فوتسال مردان را قضاوت کند: «داوران فوتسال کاملا بیرون زمین هستند و هیچ برخورد و تماسی بین داور و بازیکنان وجود ندارد و اتفاق نمی‌افتد. ما در مسابقات دانشجویان جهان دو داور باحجاب بودیم که بدون هیچ مشکلی مسابقات مردان را قضاوت کردیم و باعث افتخار است. به‌خاطر اینکه نشان دادیم حجاب محدودیت نیست و اتفاقا خانم‌های ایرانی می‌توانند بدون هیچ محدودیتی مثل بقیه خانم‌ها کار و علاقه‌شان را دنبال کنند».

ناظمی همچنین در گفتگو با سایت فیفا از سختی‌های قضاوت زنان در ایران می‌گوید: «در ایران اگر شما بخواهید داور شوید، باید اجازه همسر را داشته باشید به همین خاطر خیلی از آن‌ها اکنون این حرفه را رها کرده‌اند. اوضاع کمی تغییر کرده و درحال‌حاضر سه سطح فوتسال فقط برای زنان وجود دارد. حدود ۵۰ داور در سطح بالا و صد داور زن نیز در کل کشور حضور دارند».

گلاره ناظمی؛ از قرچک ورامین تا فینال فوتسال المپیک!




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گلاره ناظمی؛ از قرچک ورامین تا فینال فوتسال المپیک!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..