تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سران چین و آمریکا دیدار می‌کنند

۷۸۶۷۲۴

۹۱ بازدید

خبرگزاری ایرنا: در شرایطی که جنگ تجاری باعث تیرگی روابط چین و آمریکا شده است، 'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین و 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا برای دیدار در حاشیه اجلاس گروه بیست به توافق رسیده اند.

 روزنامه مورنینگ پست هنگ کنگ روز شنبه گزارش کرد این دیدار قرار است روز 29 نوامبر (8 آذر) در آرژانتین انجام شود و طرفین در حال آماده کردن مقدمات آن هستند.

یک روز پس از دیداری که برای سران دو کشور در این تاریخ برنامه ریزی شده است، رهبران گروه بیست در بوئنوس آیروس درباره وضعیت اقتصادی جهان و معضلات تجاری کشورها رسما تشکیل جلسه می دهند.

این ملاقات اگر انجام شود اولین دیدار سران دو کشور در یک سال گذشته بخصوص پس از ماه مارس(اسفند) محسوب می شود که جنگ تجاری دو طرف کلید زده شد.

'لیوخه' مشاور ارشد رییس جمهوری و معاون نخست وزیر چین با اشاره به دیدار سران دو کشور به طور تلویحی تصریح کرد که طرفین در حال ارتباط با یکدیگر هستند.

وزارت خارجه چین و کاخ سفید هنوز درباره این موضوع و جزییات ذی ربط اطلاع رسانی نکرده اند ولی گزارش ها حاکی است اگر اتفاق غیرمنتظره ای رخ ندهد، دیدار انجام خواهد شد.

واشنگتن دو هفته قبل اعلام کرد برنامه ای برای دیدار 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا با 'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین تدارک ندیده و به نظر می رسید این دیدار منتفی است.

'استیون منوچین' وزیر خزانه داری آمریکا در اظهاراتی که نشان می داد تیرگی شدیدی روابط این کشور را با چین به دلیل جنگ تجاری فرا گرفته است، گفت: ما به تصمیم نهایی برای انجام این دیدار نرسیده ایم.

وی افزود رهبران چین به او اطلاع داده اند که کشورشان نمی خواهد اجازه دهد ارز ملی این کشور دچار تسعیر زیادی در برابر دلار شود و این موضوعی است که بشدت آمریکا روی آن متمرکز است و مساله ارزش یوان پول ملی چین همیشه یک دغدغه بوده است.

با این حال وزیر خزانه داری آمریکا در آن زمان گفت این ترامپ است که نهایتا باید درباره دیدار با 'شی' تصمیم بگیرد و هنوز در این مورد چیزی اعلام نشده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سران چین و آمریکا دیدار می‌کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..