تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۴۰ سال پیشرفت در سایه خودباوری نخبگان/ از دستیابی به پیشرفته‌ترین دستاورد‌های هسته‌ای تا ساخت پیچیده‌ترین تجهیزات صنعتی

مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با نخبگان به بیان موضوعات مهم علم و فناوری کشور پرداختند و دستور کاری را برای جوانان تدوین کردند.

به گزارش خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ « از نخبگان باید در برنامه‌ریزی برای مسائل کشور استفاده کرد» این سخنی بود که مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان کشور گفتند و راه پیشرفت و حل چالش‌های موجود را در گرو توجه به نخبگان دانستند.

نخبگان می‌توانند مشکلات کشور را به راحتی حل کنند و باید از دانش و فکر بلند آن‌ها در حل مسائل کشور استفاده کرد؛ صدها سال‌ پیش هنگامی که بحث از دانش، فناوری و نخبه پروری می‌شد ایران حرفی برای گفتن نداشت و آن هم به دلیل بی اعتنایی حکومت‌های مختلف به جوانان نخبه بود ، اما امروز در جایگاهی ایستاده ایم که با افتخار می‌توانیم بگوییم  1/9  درصد علم جهانی را جوانان نخبه ایران تولید می‌کنند.

توان جوانان نخبه ایرانی در ساخت انواع دارو‌های مختلف، دستگاه‌های پیشرفته صنعتی،  ماهواره‌های فضایی و بسیاری از علوم و فنون دیگر بالاست؛ مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با نخبگان خطاب به آن‌ها فرمودند: کشور ما یک درصد جمعیت جهان را دارد و باید سهم ما از تلاش‌های بشر حداقل یک درصد باشد؛  درست است که امروز بیش از سهم خودمان تولید علم داریم، اما قانع نیستیم و باید بیشتر شود.

۴۰ سال پیشرفت و رشد در سایه خودباوری نخبگان/ از دستیابی به پیشرفته‌ترین دستاورد‌های هسته‌ای تا ساخت پیچیده‌ترین تجهیزات صنعتی

عملکرد کشورهای غربی علیه ایران  ریشه کشور را محکم تر کرد

ایشان در دیدار خود با جوانان پنج توصیه درباره نخبگان داشتند؛ امروز همه ما می‌دانیم که  نخبگان بار سنگینی را بر دوش دارند و باید از دانش و توان علمی آنها در راستای پیشرفت کشور و به حرکت درآوردن چرخ‌های صنعت استفاده کرد، جوانان نخبه ایرانی ثروت عظیمی هستند که سبب تحرک کشور می‌شوند؛ ثروتی که همواره مورد تعرض و طمع کشور‌های سلطه گر بوده حذف فیزیکی نخبگان، امحای  فرهنگی یا مشغول کردن آن‌ها به کار‌های دیگر نمونه بارز فعالیت‌های کشور‌های سلطه‌گر و غربی علیه جوانان ایرانی است.

از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز  کشور‌های سلطه گری که فکر می‌کردند ایران در همان ۲۰۰ سال گذشته و در دوران قاجار و پهلوی باقی مانده است نمی‌توانستند پیشرفت ایران را ببینند و راه رشدی  که جوانان ایرانی طی این سال‌ها پیمودند برای آن‌ها سخت بود؛ به شهادت رساندن دانشمندان هسته‌ای آینه‌ای روشنی از کار‌های سلطه گرانه کشورهای غربی علیه ایرانیان بود، اما عملکرد آن‌ها سبب پیشرفته شدن ایران شد،  هر گاه جوانان ایرانی اقدامات غیر انسانی و غیر حرفه ای آن‌ها را دیدند از ریشه قوی‌تر شدند و قدم‌های پیشرفت را سریع‌تر برداشتند.

لزوم توجه دو جانبه میان نخبگان و نظام مدیریت کشور توصیه دیگری بود که حضرت آیت الله خامنه‌ای خطاب به مسئولان و نخبگان داشتند؛  امروز تمام نهاد‌های علمی و آموزشی کشور برای تعالی و رشد قدم بر می‌دارند و خوب می‌دانند پیشرفت کشور در دستان جوانان نخبه است جوانانی که با دانش خود می‌توانند کورترین گره‌ها را باز کنند.

۴۰ سال پیشرفت و رشد در سایه خودباوری نخبگان/ از دستیابی به پیشرفته‌ترین دستاورد‌های هسته‌ای تا ساخت پیچیده‌ترین تجهیزات صنعتی

برای اعتلای کشور شبانه روزی کار کنید

از سویی توجه مسئولان به نخبگان و تعامل با آن‌ها و از سوی دیگر عملکرد خود جوانان و به کار بردن تمام ظرفیتشان در راستای حل چالش‌های موجود از جمله برنامه‌های اساسی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند؛ بنیاد ملی نخبگان برای کمک به جوانان نخبه و هموار کردن راه آن‌ها ایجاد شده است نهادی که جز کمک به نخبه‌ها و ایجاد تسهیلات مناسب برایشان  وظیفه دیگری ندارد ؛ مقام معظم رهبری خطاب به روسای بنیاد ملی نخبگان فرمودند: همانند عملیات والفجر ۸ شبانه روزی کار کنید تا بتوانید جوانان نخبه را شناسایی و ساماندهی کنید.

نظام سلطه گر تمام تلاش خود را به کار گرفته تا مانع پیشرفت ایران شود، اما راه مقابله با فریب‌های نظام سلطه تقویت مجموعه نخبگی است؛ مجموعه‌ای که برای پیشرفت به همت والای جوانان و توجه عظیم مسئولان احتیاج دارد؛ علاوه بر تمام این موضوعات تقویت هویت ملی و  آرمان خواهی در میان نخبگان مهم است امروز دشمن می‌داند که در عرصه نظامی هیچگاه حریف ایران نخواهد بود و به همین دلیل از طریق آرمان زدایی و هویت زدایی به دنبال تخریب میهن است و نخبگان باید مراقب باشند تا اسیر هجمه‌های دشمن نشوند؛ توجه نخبه به تمام ظرفیت‌ها و موضوعات روز کشور است که می‌تواند حل المسائل چالش‌های روز باشد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای خطاب به نخبگان کشور گفتند: نخبه نباید در فضای تخصصی خود غرق شود و به مسائل جامعه همچون استقلال، عدالت، پیشرفت و آسیب اجتماعی اعتنایی نداشته باشد.

۴۰ سال پیشرفت و رشد در سایه خودباوری نخبگان/ از دستیابی به پیشرفته‌ترین دستاورد‌های هسته‌ای تا ساخت پیچیده‌ترین تجهیزات صنعتی

شکستن سد محکم دشمنان به کمک خودباوری نخبگان

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به نخبگان تأکید کردند: اگر شما نخبگی را زیر پرچم عدالتخواهی، استقلال و هویت ملی انجام دهید قطعاً ارزش آن بیشتر خواهد بود.

به طور قطع چالش‌های امروز کشور به دست توانمند نخبگان حل خواهد شد اگر جوانان به خودباوری برسند و از سوی مسئولان حمایت شوند می‌توانند موانع پیش رو را یکی پس از دیگری برداشته و به قله‌های هدف برسند امروز بار سنگینی روی دوش نخبگان قرار گرفته و دشمن با امکانات وسیع به دنبال تصویر سازی برای اغوای افکار عمومی است و نخبه باید دشمن را در این جنگ شکست دهد.

پس از انقلاب اسلامی نخبگان ایرانی نشان دادند که در راه خودباوری و شکستن سد محکم دشمنان هیچ چیزی جلو دارآنها  نیست از دستیابی به پیشرفته‌ترین دستاورد‌های هسته‌ای تا ساخت پیچیده‌ترین تجهیزات صنعتی همه در زیر سایه خودباوری جوانان نخبه بوده که طی ۴۰ سال اخیر و پس از انقلاب اسلامی برای کشور محقق شده است.

۴۰ سال پیشرفت و رشد در سایه خودباوری نخبگان/ از دستیابی به پیشرفته‌ترین دستاورد‌های هسته‌ای تا ساخت پیچیده‌ترین تجهیزات صنعتی

دستور کار مقام معظم رهبری برای جوانان نخبه

مقام معظم رهبری برای جوانان نخبه دستور کاری را ترسیم کردند و فرمودند: تلاش علمی زیر پرچم عدالتخواهی، انحصار شکنی، ستم ستیزی، حساسیت و رسیدگی به مشکلات مردم باید باشد.

حرکت روی این دستور کار و صرف فعل ما می‌توانیم سبب شده است که کارنامه چهل ساله انقلاب اسلامی امروز روشن باشد و راه پیشرفت‌برای آینده آن ترسیم شود کارنامه‌ای که به طور قطع به کمک نخبگان و توجه بیشتر مسئولان روشن‌تر خواهد شد و ایران را در میان کشور‌های جهان سرافراز خواهد کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۴۰ سال پیشرفت در سایه خودباوری نخبگان/ از دستیابی به پیشرفته‌ترین دستاورد‌های هسته‌ای تا ساخت پیچیده‌ترین تجهیزات صنعتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..