تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ضرورت رعایت عدالت بین رشته‌ای/ بیش از ۴ هزار متخصص بیهوشی در کشور فعالیت می‌کنند

بازبینی کتاب تعرفه کالیفرنیا/ پایین بودن درامد متخصصان بیهوشی در کشور/ فعالیت بیش از 4 هزار متخصص بیهوشی در کشورعلیرضا سلیمی معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی و رییس انجمن بیهوشی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: حوزه فعالیت متخصصین بیهوشی در اورژانس شروع می‌شود و بیماران بدحال و مراجعانی که نیاز به احیای قلبی دارند متخصصان این رشته می‌توانند کارهایشان را انجام دهند.

وی ادامه داد: بخش دیگر فعالیت‌های متخصصان بیهوشی در اتاق‌های عمل و کنترل درد حاد بعد از عمل جراحی است،‌ در این بین دردهای مزمن سرطانی نیز برعهده پزشکان بیهوشی است.

متخصص بیهوشی؛ نیاز هر بیمارستان و مرکز درمانی

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی عنوان کرد: متخصصان بیهوشی در بسیاری از کارهای طبی دیگر نقشی مهم برعهده دارند و افرادی که تمایل دارند در این رشته تخصص بگیرند، باید یک دوره چهار ساله بگذرانند.

سلیمی تأکید کرد: رشته بیهوشی جزو رشته‌های پایه هر بیمارستان و مرکز درمانی محسوب می‌شود و هر بیمارستان عمومی که راه‌اندازی می‌شود باید از ابتدای شروع فعالیتش در آن مرکز باشد.

وی با اشاره به اینکه کار متخصصان بیهوشی بسیار پراسترس است و خیلی از افراد این رشته را با خلبانان مقایسه می‌کنند، افزود: رشته بیهوشی نیاز به دانش وسیع و حضور ذهن بالایی دارد تا عملکرد و نتایج خوبی به دست آید.

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: رشته تخصصی بیهوشی از لحاظ درآمد نسبت به سایر رشته‌ها از سطح پایین‌تری برخوردار است و نسبت به استاندارد دنیا متخصصین بیهوشی درآمدشان از حد متوسط دنیا پایین‌تر است.

وی ادامه داد: اگرچه این رشته جزء چند رشته پردرآمد در کشورهای پیشرفته محسوب می‌شود اما در ایران رشته‌ ایی با درآمد مالی متوسط است، از این رو به دلیل سختی کار رشته بیهوشی و درآمد کم  جزء اولویت‌های اول پزشکان عمومی در انتخاب رشته نیست.

وی افزود: خوشبختانه متخصصان بیهوشی در کل کشور به طور یکسانی توزیع شده‌اند و در حال حاضر بیش از 4600 متخصص بیهوشی در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند.

سلیمی اضافه کرد: متخصصان بیهوشی در دوران دفاع مقدس و هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی حضوری فعال داشته و همگام با سایر رشته‌ها مشغول به ارائه خدمات در حوزه سلامت بوده‌اند.

 عدالت بین رشته ای؛ تقاضای به حق متخصصان بیهوشی

سلیمی تأکید کرد: مسئله‌ای که برای ما بسیار اهمیت دارد نسبت درآمدها و عدالت بین رشته‌ای است و متأسفانه چنین مواردی برای رشته بیهوشی وجود ندارد و نیازمند بازبینی جدی در این زمین انجام شود. از لحاظ تعرفه، حق متخصصان بیهوشی انجام نشده است، ما به فکر درآمد بالا نیستیم بلکه خواهان ایجاد عدالت بین‌ رشته‌ای هستیم.

وی اضافه کرد: استفاده از کتاب تعرفه کالیفرنیای سال 2017 یکی از راه های ایجاد عدالت بین‌ رشته‌ای است و ترجمه این کتاب به وسیله سازمان نظام پزشکی بیش از یکسال است که آغاز شده است تا این رفرنس برای موضوع تعرفه مورد قبول کشوری واقع شود تا براساس آن تعرفه‌ها براساس استاندارد تعیین شود.

وی اضافه کرد: کار ترجمه کتاب تعرفه‌گذاری کالیفرنیا از طریق انجمن‌های مختلف و کارشناسان متخصص سازمان نظام پزشکی انجام شده است و نسبت‌ها با هدف ایجاد نکردن بار مالی اضافی مورد بررسی مجدد قرار گرفته است. سازمان نظام پزشکی یک کار فشرده و علمی را در سال گذشته انجام داده است و ترجمه این کتاب به شورای عالی بیمه ارسال شده است.

بی توجهی به اجرا نشدن کتاب تعرفه کالیفرنیا

سلیمی در خصوص اجرا شدن ترجمه جدید کتاب تعرفه کالیفرنیا، گفت: انتظار داشتیم کتاب تعرفه کالیفرنیا پیش از نیمه دوم سال اجرایی شود و سازمان نظام پزشکی اعلام می‌کند که این کتاب هیچ گونه بار مالی اضافی بر کشور ایجاد نمی‌کند.

وی یادآوری کرد: کتاب تعرفه کالیفرنیا که به وسیله سازمان نظام پزشکی بازنگری شده است می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را برطرف کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ضرورت رعایت عدالت بین رشته‌ای/ بیش از ۴ هزار متخصص بیهوشی در کشور فعالیت می‌کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..