تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واکنش‌ها به اعلام رسمی قتل خاشقچی

۷۸۶۵۹۲

۵۱۱ بازدید

خبرگزاری مهر به نقل از المیادین: رسانه های ترکیه اعلام کردند روایت رسمی عربستان در مورد قضیه جمال خاشقجی با اطلاعاتی که از تیم تحقیقاتی ترکیه در این خصوص درز کرده است همخوانی ندارد.

در همین حال، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید در واکنش به اعلام رسمی خبر قتل جمال خاشقجی اعلام کرد: آمریکا از روایت عربستان در خصوص قتل خاشقجی اطلاع یافته است ولی همچنان تحقیقات در این خصوص را از نزدیک دنبال می کند.

وی گفت: ما از کشته شدن جمال خاشقجی ابراز تاسف می کنیم و به خانواده و دوستان او تسلیت می گوییم.

سندرز افزود: ما خواستار اجرای سریع و شفاف عدالت در مورد قضیه قتل خاشقجی طبق تمام اصول قانونی هستیم.

از سوی دیگر، «لیندسی گراهام» سناتور آمریکایی در پیامی توییتری تأیید روایت رسمی عربستان در مورد قتل خاشقجی را دشوار دانست چرا که آنها پیشتر اعلام کردند خاشقجی از ساختمان کنسولگری خارج شده است.

«ادام شف» نائب رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان هم آمریکا گفت که نمی توان به خبر کشته شدن جمال خاشقجی به دلیل مشاجره لفظی اعتماد کرد.

«راند پل» سناتور جمهوری خواه آمریکایی نیز از دولت ترامپ خواست فروش تسلیحات نظامی به عربستان را متوقف کند.

واکنش دبیرکل سازمان ملل

دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در بیانیه‌ای ضمن ابراز تأسف از تأیید قتل خاشقجی، خواستار تحقیقات شفاف و فوری در این باره شد.

در بیانیه‌ صادره از سوی سخنگوی گوترش آمده است: دبیر کل، عمیقاً از تأیید مرگ جمال خاشقجی متأسف شد. ایشان مراتب تسلیت خود را به خانواده و دوستان خاشقجی ابراز می‌دارد. دبیرکل بر ضرورت تحقیقات فوری، جامع و شفاف درباره شرایط مرگ وی و پاسخگویی کامل مقصران آن تأکید می‌کنند.

گفتنی است که دادستانی عربستان شب شنبه با تایید خبر کشته شدن خاشقجی در کنسولگری این رژیم در استانبول مدعی شد این روزنامه نگار منتقد سعودی ها در اثر درگیری با یک مرد در داخل ساختمان کنسولگری کشته شده است.

دادستانی پادشاهی سعودی همچنین از دستگیری ۱۸ نفر در رابطه با این پرونده خبر داد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واکنش‌ها به اعلام رسمی قتل خاشقچی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..