تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف تکان دهنده دانشمندان؛ زوال عقل از دوران جنینی آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند بروز اختلال درحافظه امکان دارد دراثر اشتباه‌های املایی دوران جنینی در DNA روی دهد.


این کشف توضیح می‌دهد که چرا از هر ۲۰ مبتلا به آلزایمر یک نفر سابقه خانوادگی این بیماری را دارد و ابتلا به آن وابستگی چندانی به وراثت ندارد.

جهش ژنتیکی رحم در زمان شکل گیری و رشد جنین روی می‌دهد و می‌تواند سبب اختلال درحافظه فرد و ابتلای او درآینده به زوال عقل یا دمانس شود. این جهشی که در سلول‌های مغزی جنین روی می‌دهد، سبب ایجاد جزایری ازسلول‌های مغزی جهش یافته شود که درنتیجه آن فرد دچار اختلال حافظه می‌شود.

یافته‌ها درباره بروز جهش ژنتیکی درسلول‌های مغزی جنین و ایجاد اختلال درحافظه که منجر به آلزایمر درسال‌های آتی می‌شود به وسیله محققان دانشگاه کمبریج به دست آمده است.


محققان درتلاش هستند با استفاده از نتیجه‌های به دست آمده راهکار‌های درمانی جدید و پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به دمانس و به ویژه آلزایمر پیدا کنند.

کارشناسان در این مطالعه به بررسی بافت مغزی ۱۷۳ نمونه از شبکه بانک مغزی شورای تحقیقات پزشکی انگلستان پرداختند، از این تعداد ۱۴ نفر کاملاً سالم، ۲۰ نفر مبتلا به آلزایمر شدید و ۲۰ نفر مبتلا به آلزایمر خفیف درطول عمر خود بوده اند.

زول عقل زوانی روی می‌دهد که رسوب پروتئینی بتا آمیلیوئید درسلول‌های عصبی مغزی تشکیل می‌شود و به این ترتیب سبب از بین رفتن ارتباط سلول‌های مغزی ومرگ آن‌ها می‌شود.

این کشف به دانشمندان نشان داد ابتلا به بیماری آلزایمر وابستگی صد درصد به وراثت ندارد و بسیاری از افراد بدون هیچ سابقه خانوادگی به این بیماری مبتلا می‌شوند.


کارشناسان با استفاده از رایانه با تحقیق روی نمونه‌های به دست آمده و انجام تحلیل جهش ژنتیکی دریافتند درمغز این افراد تعداد زیادی جهش‌های ژنتیکی خودبه خودی روی می‌دهد که جنبه وراثتی ندارد، اما می‌تواند سبب اختلال درحافظه شود.

این جهش‌های ژنتیکی خودبه خودی در دوران جنینی نقشی قابل توجه درابتلای افراد به برخی بیماری‌ها ازجمله آلزایمر دارد.

بنابر آمار‌ها حدود ۵.۵ میلیون نفر درآمریکا و بیش از ۵۵۰ هزارنفردرانگلستان به بیماری آلزایمر مبتلا هستند. بیشتر مبتلایان سال‌ها درگیر این بیماری بدون آگاهی بودند و تنها زمانی که علامت‌های بیماری کاملاً نمایان می‌شد به پزشک مراجعه کرده اند.


راهکاردرمانی خاصی برای بیماری آلزایمر وجود ندارد و تنها برخی دارو‌ها می‌توانند از پیشرفت سریع آن جلوگیری کنند.

این پژوهش نشان می‌دهد از هر ۲۰ مبتلای به آلزایمر تنها یک نفر بیماری را به صورت وراثتی از والدین خود که هردو حامل ژن بیماری بوده اند، به ارث می‌برد.

مبتلایان به آلزایمر درسال‌های پایانی دچار فراموشی شدید، ناتوانی برای زندگی به شکل مستقل و نوسان‌های خلقی می‌شوند. امید به زندگی درمبتلایان بین ۵ تا ۷ سال است.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

آسیب به حافظه، از دوران جنینی آغاز می شود



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف تکان دهنده دانشمندان؛ زوال عقل از دوران جنینی آغاز می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..