تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا بانک‌ها ارزهای دیجیتال را قبول خواهند کرد؟

آگاهی و استقبال عمومی نسبت به ارزهای دیجیتال با افزایش روزافزون همراه است. با این حال ابهاماتی در خصوص پذیرش این نوع ارز در سیستم‌های بانکی وجود دارد.

در خصوص استفاده از ارزهای دیجیتال  در سیستم‌های بانکی هنوز تصمیم‌گیری قطعی صورت نگرفته است. در سال‌های اول ظهور بیت‌کوین، بانک‌ها در خصوص آن اظهار نظر چندانی نکردند؛ اما اخیرا شرایط بیت‌کوین نسبت به گذشته تغییر کرده است. اخبار بیت‌کوین توانسته است سهم غالبی را در رسانه‌ها به خود اختصاص دهد و اقبال عمومی هم به سمت آن افزایش پیدا کرده است. از این رو بانک‌ها مجبور شده‌اند تا در این خصوص موضع مشخص‌تری اتخاذ کنند.

مقاله‌ی مرتبط:

خطرات ناشی از ارزهای دیجیتال به خوبی شناخته شده‌ هستند. نوسانات چشم‌گیر این نوع ارز، آن را از سایر ارزها و دارایی‌ها متمایز کرده است. همین نوسانات شدید ارزهای دیجیتال از اولین زنگ‌ خطرهایی است که باعث می‌شود بانک‌ها به مشتریان خود اجازه‌ی خرید ارز دیجیتال با کارت‌های اعتباری را ندهند. در واقع بانک‌ها نگران این هستند که در صورت افت ارزش ارزهای دیجیتال، مشتریان آن‌ها نتوانند بدهی‌های بانکی خود را پرداخت کنند.

یکی از دلایل دیگری که بانک‌ها را از پذیرش ارزهای دیجیتال منع می‌کند، موضوع عدم امنیت است. از آنجایی که ارزهای دیجیتال در بین عموم فراگیر شده‌‌اند، در موارد زیادی هک شدن حساب‌های کاربران گزارش شده است. اتهام دیگری که علیه ارزهای دیجیتال وجود دارد این است که هویت دارندگان آن‌ها مخفی است و همین امر می‌تواند به رشد جرایم مالی مانند پول‌شویی و برنامه‌های تقلبی دامن بزند. بنابراین دلایل بی‌رغبتی بانک‌ها به ارزهای دیجیتال در نگاه اول قانع کننده به نظر می‌رسد؛ با این حال تمام این مشکلات یک راه حل پیش رو دارند و آن «مقررات» است.

آیا بانک‌ها ارزهای دیجیتال را قبول خواهند کرد؟

ماه گذشته، کمیته‌ی خزانه‌داری انگلستان، دنیای ارزهای دیجیتال را به «غرب وحشی» تشبیه کرد که نیاز شدیدی به اعمال قانون و مقررات دارد. از طرفی این کمیته اعلام کرده است که وجود قوانین و مقررات می‌تواند جایگاه انگلستان را به عنوان مقر تجارت و توسعه‌ی ارزهای دیجیتال معرفی کند. این مقررات، بسیاری از بانک‌ها را تشویق می‌کند در فضایی امن به دنیای ارزهای دیجیتال وارد شده و خود و مشتریان آن‌ها از منافع مشترک این فناوری برخوردار شوند.

مقاله‌های مرتبط:

حملات سایبری برای سرقت ارزهای دیجیتال کاربران، زمانی اتفاق می‌افتد که این ارزها در تبادلات متمرکز نگهداری شوند. در صورتی که اعمال مقررات در ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال و دادن آموزش‌های لازم به دارندگان این ارزها، فضای ایمن‌تری را در این خصوص به وجود خواهد آورد.

در حقیقت، فناوری ارزهای دیجیتال، مبتنی بر بلاک‌چین است که به علت تغییرناپذیری و تعامل‌پذیری می‌تواند برای سیستم‌های بانکی بسیار ارزشمند تلقی شود. بلاک‌چین یکی از ایمن‌ترین فناوری‌های توسعه‌یافته است که می‌تواند مانعی برای پول‌شویی و دیگر کلاه‌برداری‌های مالی باشد. در این سیستم، هر مقدار وجه تراکنش شده‌ای، در هر مرحله قابل ردیابی است و همین امر پول‌شویی و تقلب را برای مجرمان، بسیار مشکل خواهد کرد. حمایت قوانین و اعمال مقررات، به دارندگان ارزهای دیجیتالی این اطمینان را می‌دهد که همانند دیگر ارزها و دارایی‌ها، نظارتی بر سرمایه‌ی آن‌ها وجود دارد. از این رو، بلاک‌چین می‌تواند نقشی کلیدی در کاهش کلاهبرداری‌های سازمان‌یافته ایفا کند.

حمله سایبری به بیت کوین

هیچ پاسخ قطعی در خصوص پذیرش ارزهای دیجیتال از طرف بانک‌ها وجود ندارد. به هر حال، این تصمیم‌گیری منافع و خطرات خاص خود را دارد و برای درک این موضوع زمان بیشتری مورد نیاز است. بانک‌ها به عنوان مؤسساتی که تحت سلطه‌ی سیستم مالی سنتی قرار دارند لازم است رویکرد محتاطانه‌ای در خصوص ارزهای دیجیتال از خود نشان دهند. آینده‌ی دنیای مالی قطعا باید شامل ارزهای دیجیتال باشد اما ارزشمندی آن‌ها برای این سیستم زمانی نمود پیدا خواهد کرد که مانند دیگر سرمایه‌ها در سایه‌ی قانون و مقررات باشند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا بانک‌ها ارزهای دیجیتال را قبول خواهند کرد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..