تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ابلاغ سند جامع تحقق تمدن نوین اسلامی پیامهای مهمی دارد/ پیروزی در تحریم برای آمریکا امر حیثیتی است/ انتقاد از کمبود پزشکان متخصص در بیله‌سوار

ساعت: 15:40 منتشر شده در مورخ: 1397/07/27 شناسه خبر: 1420082

امام جمعه اردبیل گفت: این هفته مقام معظم رهبری سند جامع تحقق تمدن نوین اسلامی در قالب برنامه پنجاه ساله را ابلاغ کردندکه این ابلاغ پیام های مهمی از جمله پیام اقتدار، پیام امید، پیام تدبیر، پیام اعتماد به سرمایه های داخلی و پیام توجه به نظرات خبرگان و لزوم مشارکت آنها در مدیریت کشور را دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه از تمام کشاورزانی که در سال زراعی گذشته واجب زکات را اداء کردند تشکر کرد و گفت: آنها با پرداخت زکات موجب دفع بلا از جامعه و مانع از ورود مال حرام به چرخه اقتصادی کشور گشتند و نیاز قشر ضعیف، فقیر و مستمند را تامین و چهره دینی و عاطفی استان را به تماشا گذاشتند.
وی افزود: زکات امسال نسبت به سال گذشته 7 درصد افزایش داشته است؛ رتبه مناطق استان در پرداخت زکات با احتساب درامد کل، اینگونه است که رتبه اول، بیله سوار؛ رتبه دوم، پارس آباد؛ رتبه سوم، مشگین شهر؛ رتبه چهارم، گرمی و رتبه پنجم، از آن شهرستان نیراست.
امام جمعه اردبیل تصریح کرد: رتبه مناطق برحسب ظرفیت  نیز اینگونه است که رتبه اول، سرعین؛ رتبه دوم، ارشق؛ رتبه سوم، مشگین شهر؛ رتبه چهارم، پارس آباد و رتبه پنجم، اردبیل را کسب کرده است.

وی از تمام عوامل جمع آوری زکات مخصوصا کمیته امداد امام خمینی (ره) و جهاد کشاورزی تشکر کرد و افزود: کل زکات مأخوذه بیش از یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان است در حالیکه ظرفیت زکات استان بیش از هفده میلیارد تومان است، البته بخش زیادی از زکات توسط خود کشاورزان به دست فقراء رسیده است. آن مقدار از زکات که نه به دست کمیته امداد و نه به دست فقرا رسیده، دست هرکس باشد حق و سهم فقراست و تصرف در حق فقراء جز خرابی، ویرانی، بلاء، بدبیاری و غضب الهی در دنیا و آتش جهنم در آخرت محصولی نخواهد داشت.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها گفت: این هفته مقام معظم رهبری سند جامع تحقق تمدن نوین اسلامی در قالب برنامه پنجاه ساله را ابلاغ کردندکه این ابلاغ پیام های مهمی از جمله پیام اقتدار، پیام امید، پیام تدبیر، پیام اعتماد به سرمایه های داخلی و پیام توجه به نظرات خبرگان و لزوم مشارکت آنها در مدیریت کشوردارد.
وی در ادامه اعلام داشت: تحریمی که آمریکا بر علیه ایران درست کرده به یک امر کاملا حیثیتی برای آمریکا تبدیل شده است. آمریکا فکر همه چیز را کرده بود، ولی فکر این را نکرده بود که با بسیج فوق العاده توان آمریکا در تحریم بر علیه ایران اگر این تحریم جواب ندهد آمریکا به کلی بی آبرو و بی حیثیت می شود. به همین جهت آمریکا خودش را به آب و آتش می زند تا در برابر انظار و افکار عمومی دنیا شکسته نشود. در این مسیر آمریکا مثل انسان غرق شونده دست به هر اقدام سخیفی می زند.
وی افزود: تحریم چند بانک و شرکت که این هفته انجام گرفت، جزو آنهاست. در حالیکه بانک های ایران، مراوده مالی با آمریکا و بلکه با دنیا ندارند و آمریکا هرچه در توان خود بوده قبلا در حق آنها انجام داده است و لذا برای تحریم آبان هم چیزی ندارد و تمام سنگ های خود را پرتاب کرده است. به همین جهت حمله آمریکا به بازار بورس ایران، این هفته کاملا شکست خورد و شاخص بورس بالا رفت.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: خداوند در قرآن تصریح کرده که در برابر مکر و حیله کفار، ساکت نمی ماند و با مکر خود، مکر آنها را از بین می برد. یک مکر خداوندی این بود که عقل آنها را تعطیل کرد و درباره خاشقچی خیانتی مرتکب شدند که با آن جایگاه بین المللی ایران اوج گرفت و موقعیت آنها در انظار ملت ها و دولت ها ویران شد.
وی افزود: پیروزی در تحریم همچنانکه برای آمریکا امر حیثیتی است، برای ما هم امر حیثیتی و حیاتی است از این رو هم دولت و هم ملت در این جنگ نابرابر وظیفه خطیر دارند.
خطیب جمعه اردبیل اظهارداشت: بعضی ها در این امتحان الهی مردود شدند و به ملت خود خیانت کردند.
اول کسانیکه مایحتاج مردم را به خانه ها بردند.
دوم کسانیکه از تجار مرتکب احتکار شدند.
سوم کسانیکه به خاطر نوسانات بازار معاملات رسمی را بهم زدند و دبه کردند در حالیکه خداوند فرموده "اوفوا بالعقود" تصرف آنها در کالایی که فروخته اند اما به مشتری تحویل نداده اند، بدون تردید حرام و پول آن با فروش دوباره به قیمت بالاتر نجس است.
چهارم کسانی که بدون احتیاج در سامانه خرید خودرو ثبت نام کردند. آمار نشان می دهد که فقط یک درصد ثبت کنندگان به ماشین احتیاج دارند بقیه آن را به کالای سرمایه ای تبدیل کرده اند.
پنجم کسانیکه به سکه احتیاج نداشتند اما ثبت نام کرده و بازار سیاه تولید کردند
ششم کسانیکه بدون نیاز اقدام به جمع آوری ارز از بازار کردند
همه اینها می توانستند با اطمینان کامل در بازار بورس سرمایه گذاری بکنند.
هفتم طبق گزارش بانک مرکزی در نیمه دوم 96 عده ای 36 میلیارد دلار از کشور خارج و در ارمنستان کانادا، گرجستان و ترکیه خانه و ملک خریدند. خروج دفعی 36 میلیار دلار از یک اقتصاد ضربه سهمگین بر آن می باشد
هشتم کسانی که بهانه پیدا کردند و کالاهای غیر متوقف بر ارز را گران کردند و حتی بعد از پایین آمدن قیمت ارز نیز به بهانه قدیم خرید بودن، قیمت ها را پایین نیاوردند.
دهم کسانیکه تسهیلات گرفتند اما به ملت خدمت نکردند اعم از اخذ دلار برای واردات یا امکانات دیگر.
حضرت آیت الله عاملی در خاتمه با انتقاد از برخی برنامه ریزی ها در موسم اربعین اظهار داشت: گاهی مسئولین محترم در امر بدیهی دچار خطا می شوند. چندین سال است که می گویند در موسم اربعین، اتباع خارجی باید از شلمچه عبور کنند و از مهران مجاز نیستند در حالیکه یک تبعه آذری اگر بخواهد به شلمچه برود، باید از مبدا تا آنجا، دو هزار کیلومتر را طی کند. ظاهرا در وزارت کشور، مسئول محترم متوجه عمق مصیبت نیست.

  امام جمعه بیله سوار: جریان‌های جناحی و سیاسی شایسته‌سالاری را فلج کرده‌اند

به نقل از سبلان‌ما، حجت‌الاسلام اصغر جدائی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته‌بیله سوار با تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان، اظهار کرد: این گونه نشست‌های گرم و صمیمی جوانان یک کشور با رهبرشان کم‌‌نظیر بوده و باید از منظر جهانی به این  موضوع نگریسته شود.

وی گفت: دغدغه‌هایی که رهبری بیان می‌فرمایند حاکی از آن است که فرمایشات ایشان آن طور که باید مورد توجه مسؤولان امر قرار نمی‌گیرد که از این منظر بهتر است مرکز یا ستادی به نام ستاد پیگیری فرامین رهبری تشکیل شود.

امام جمعه بیله‌سوار تصریح کرد: با توجه به تاکید مفام معظم رهبری بر تاثیر نخبگان در برنامه‌ریزی برای مسائل کشوری، باید گفت ما هنوز در بحث شایسته سالاری هیچ قدم جدی برنداشته‌ایم و از وجود نخبگان استفاده نکرده‌ایم و جریان‌های جناحی و سیاسی شایسته‌سالاری را فلج کرده‌اند.

جدایی با تقدیر از اهالی این شهرستان در عزم جدی برای زیباسازی شهر بیان کرد :همت مردم در این راستا اشتیاق برانگیز و انرژی بخش است و زمان آن رسیده که با یک شور و نشاط جمعی، تاریخی و با کمک به همدیگر شهرمان را زیباتر کنیم.

وی با انتقاد از کمبود پزشکان متخصص در بیله‌سوار گفت:شهرستان بیله‌سوار با وجود جمعیت بسیار، چرا باید از وجود پزشکان متخصص محروم باشد؟ آیا وزارت بهداشت تا این حد توانایی ندارد که چند پزشک به منطقه اعزام کند.

جدایی با اشاره به قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد عربستانی افزود: صحنه‌های دلخراش قتل این روزنامه‌نگار نشان داد که آل سعود بویی از مردم سالاری و دموکراسی نبرده است و چهره مخوف این جنایت‌کاران و حامیان آنها بیش از پیش آشکار شد.

امام جمعه بیله‌سوار با اشاره به رونمایی خودروی لامبورگینی در تبریز عنوان کرد : ساخت این خودرو در تبریز نشان داد که اگر به ظرفیت‌های جوانان تکیه کنیم، در هر عرصه‌ای پیشرفت می کنیم زیرا ساخت این خودرو که حیرت جهانیان را در برابر استعدادهای ایرانیان برانگیخت، فصل جدیدی از پیشرفت و تکنولوژی را رقم خواهد زد و نقطه عطفی در تاریخ خواهد بود.

امام جمعه پارس آباد: آل سعود عامل اصلی تروریسم است

به گزارش سبلان ما،حجت الاسلام سعید رشادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ولایت را یکی از درس‌های مهمی از کربلا دانست و اظهار کرد: امروز توطئه‌های دشمنان در سایه ولایت شکست می‌خورد و دنیا  باید  تروریسم را نابود کند که  به صراحت اعلام می‌کنم آل سعود عامل اصلی تروریسم است.

وی با تاکید بر اینکه ولایت از پایه‌های اساسی اسلام است، گفت: اسلام بر روی پنج ستون نماز، زکات، حج، جهاد و ولایت برقرار است که اگر ولایت باشد همه این موارد برقرار خواهد بود که حضرت پیامبر اکرم (ص) هم به مسئله ولایت فوق العاده تاکید کرده‌اند.

امام جمعه شهرستان پارس آباد با اشاره به 29 مهرماه روز صادرات بیان کرد: صادرات از جمله مقوله‌هایی است که در تمام اقتصاد جهانی حرف اول را زده و رشد اقتصادی هر کشور وابسته به مقدار و تراز صادراتی آن کشور می‌باشد.

حجت الاسلام رشادی در خصوص 1 آبان ماه روز آمار و برنامه‌ریزی، ضمن تبریک این روز به دست اندرکاران آمار و برنامه‌ریزی تصریح کرد: هر قدر قدرت اقتصادی داشته باشید اما آمار و برنامه‌ریزی و مدیریت نداشته باشید در هیچ مسئله‌ای جواب نخواهد داد.

وی با اشاره به یک آبان ماه شهادت مظلومانه آیت اله حاج سید مصطفی خمینی‌(ره) عنوان کرد: حاج سید مصطفی خمینی فرزند ارشد امام خمینی(ره) که در یکم آبا‌ن‌ماه 1356 به شهادت رسید و در پیشبرد حرکت اسلامی نقش بسزایی داشت.

 

 امام جمعه کوثر : دولت پاکستان باید با کنترل بیشتر مرزهایش فرصت جولان به گروه‌های تروریستی را ندهد

حجت‌الاسلام عسگر بیگی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان کوثر ضمن تأکید بر برگزاری پرشور پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: نمایش اقتدار و اتحاد بین مسلمانان و بیعت با آرمان والای امام حسین است که این پیاده روی نمود عملی شعار فراگیر "لبیک یا حسین" است.

وی با تأکید بر اتحاد بین دولتمردان در رفع مشکلات اقتصادی در کشور عنوان کرد: رفع مشکلات معیشتی مردم باید در اولویت کارهای دولت باشد که در کنار این کارها دولت باید به جوانان نیز اعتماد داشته و در همه زمینه‌ها از این منابع انسانی بالقوه کشور حداکثر استفاده را بکند.

امام جمعه کوثر در ادامه ضمن محکوم کردن ربوده شدن سربازان ایرانی در مرز ایران و پاکستان خواستار آزادی مدافعان مرزهای کشور شد و تصریح کرد: دولت پاکستان باید با کنترل بیشتر مرزهای خود، فرصت جولان به گروه‌های تروریستی را ندهد.

بیگی با انتقاد از احتکار برخی کالاهای مورد نیاز مردم توسط عده‌ای سودجو و برخورد قاطع با آنان از سوی قوه قضائیه اظهار داشت: دولت و بازرگانان ایران باید پول بین کشورهای داد و ستد کننده را را مبنای مبادله‌‌ای خود قرار دهند.

وی در پایان با تبریک روز ورزش و هفته تربیت بدنی و همچنین کسب مقام‌ها و مدال‌های ورزشکاران جانباز و معلول استان و کشور در اندونزی بیان داشت: میادین ورزشی بین‌المللی و آسیایی یکی دیگر از ظرفیت‌های موجود جوانان جمهوری اسلامی ایران همانند سایر زمینه‌های علمی، هنری، فرهنگی برای معرفی هر چه بهتر و بیشتر کشور است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ابلاغ سند جامع تحقق تمدن نوین اسلامی پیامهای مهمی دارد/ پیروزی در تحریم برای آمریکا امر حیثیتی است/ انتقاد از کمبود پزشکان متخصص در بیله‌سوار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..