تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترامپ کشته شدن جمال خاشقجی را تایید کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که مرگ جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار ناپدید شدۀ عربستان سعودی «به نظر قطعی» است. او می‌گوید اگر سران عربستان در این ماجرا دست داشته باشند پیامد آن "بسیار سخت" خواهد بود

ترامپ: کشته‌شدن جمال خاشقجی قطعی به نظر می‌رسد

این اولین بار است که رئیس جمهوری آمریکا کشته شدن جمال خاشقجی را تایید می‌کند.

ترامپ همچنین اعلام کرد که پاسخ آمریکا به عربستان سعودی در این موضوع «بسیار شدید» خواهد بود. با این وجود تاکید کرد که اکنون کمی زود است که بطور قطعی در این باره که چه کسی دستور کشته شدن او را داده، نتیجه گیری کرد. او گفت باید دانست که چه اتفاقی افتاده است.

سخنان ترامپ ساعاتی پس از گفتگوی او با مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و دریافت آخرین اطلاعات دربارۀ پروندۀ جمال خاشقجی بیان شد.

پمپئو نیز پس از دیدار با دونالد ترامپ، در پاسخ به سوال خبرنگاران دربارۀ پیامدهای احتمالی کشته شدن جمال خاشقجی برای حکومت عربستان گفت: «فکر می‌کنم که برای همۀ ما مهم است به یاد داشته باشیم که ما رابطۀ استراتژیک طولانی از سال ۱۹۳۲ میلادی به اینسو، با پادشاهی سعودی داریم.» او همچنین عربستان سعودی را «یک شریک مهم در مبارزه با تروریسم» خواند.

نقش ولیعهد عربستان در مرگ خاشقجی

یک منبع دولت آمریکا بدون این که بخواهد نامش را فاش کند روز پنج‌شنبه به خبرگزاری رویترز گفت که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا بیش از گذشته متقاعد شده‌اند که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در عملیات اجرا شده علیه جمال خاشقجی دست داشته است؛ عملیاتی که منجر به مرگ او شد.

جمال خاشقجی، خبرنگار و مفسر برجستۀ تحولات خاورمیانه که به دلیل انتقادهایش از ولیعهد عربستان در تبعیدی خودخواسته در آمریکا به سر می‌برد، از ۲ اکتبر پس از وارد شدن به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ناپدید شد.

ترکیه پیش‌تر اعلام کرده بود که با توجه به تحقیقات انجام شده و مدارک به دست آمده، آقای خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان کشته شده و قتل او به دست عوامل سعودی انجام شده است. عربستان این ادعا را رد کرده است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: hamshahrionline.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترامپ کشته شدن جمال خاشقجی را تایید کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..