تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علت شوره سر چيست؟

علت شوره سر چيست؟

خبرگزاري آريا – وجود پوسته‌هاي سفيد رنگ در لابه لاي موها و روي شانه‌ها از نظر زيبايي و اجتماعي ناخوشايند است بنابراين بايد با علل آن آشنا شد و آن را از بين برد.
به گزارش خبرگزاري آريا از فارس، شوره سر با پوسته‌ريزي پوست سر مشخص مي‌شود که با خارش و گاهي اوقات قرمزي پوست همراه است.
براساس گزارش «مديکال ديلي»، چه عواملي مي‌تواند اين وضعيت را بدتر کند؟ در اينجا با ۴ علت شايعي که منجر به ايجاد پوسته‌هاي سفيد رنگ در لابه لاي موها مي‌شود و گاهي روي شانه‌ها ريخته و از نظر زيبائي و اجتماعي ناخوشايند است، آشنا مي‌شويد.
استرس
استرس مي‌تواند هر گونه وضعيت پوستي را بدتر کند. سطوح بالايي از استرس منجر به از بين رفتن سيستم ايمني و اغلب باعث بروز علائم فيزيکي از جمله شوره سر مي‌شود.
مالاسزيا
يکي از رايج‌ترين افسانه‌هايي که در مورد شوره سر وجود دارد اين است که اين بيماري به علت خشکي پوست سر ايجاد مي‌شود اما متخصصان با اين مسئله مخالف هستند و مي‌گويند که ممکن است پوست بيش از حد چرب باعث بروز اين مشکل شود.
زماني که پوست سر بيش از حد چرب باشد، قارچ‌هاي مالاسزيا بر روي پوست باعث بروز شوره سر مي‌شوند.
در برخي از افراد اين قارچ‌ها شروع به تغذيه از روغن اضافي و سلول‌هاي مرده پوست سر مي‌‌کنند که همين امر باعث مي‌شود سلول‌هاي پوست به طور مکرر و انبوه به صورت شوره بريزند.
شستشوي کم
هر چند وقت يکبار موهايتان را مي‌شوييد؟ به ياد داشته باشيد که هيچ پاسخ درستي براي اين سوال وجود ندارد زيرا ميزان شستشو به عواملي از جمله نوع پوست، نوع مو، نوع محصولات و … بستگي دارد اما اگر تا زماني که موهايتان ژوليده و چرب نشده است از شامپو استفاده نکنيد شوره سر افزايش مي‌يابد.
بنابراين توقف شستشوي سر با شامپو منجر به افزايش و انباشته شدن سلول‌هاي مرده پوست شده و اين وضعيت را بدتر مي‌کند.
متاسفانه زماني که فرد با اين مشکل مواجه مي‌شود به اشتباه از شامپوهاي خشک استفاده مي‌کند.
آلرژي
«اگزماي تماسي» يک واکنش پوستي آلرژيک است. اين واکنش زماني که در معرض عوامل خاصي مانند صابون، شيره گياه، عطرها، جواهرات، محصولات آرايشي و … قرار مي‌گيريد، رخ مي‌دهد.
از آنجايي که اين آلرژي با خارش مرتبط است، مي‌تواند منجر به گسترش شوره سر شود.
اگر شما اغلب ژل و اسپري موي سر خود را عوض مي‌کنيد ممکن است پوست شما به يک يا برخي مواد استفاده شده در اين محصولات حساس باشد و منجر به آلرژي شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علت شوره سر چيست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..