تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از معرفی قصه‌گویان برتر بوشهر، کرمانشاه و هرمزگان تا انصراف ابراهیم زاهدی‌مطلق از حضور در جایزه جلال

قصه‌گویان برتر بوشهر، کرمانشاه و هرمزگان معرفی شدند/ابراهیم زاهدی‌مطلق از حضور در جایزه جلال انصراف داد

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه ادبیات در هفته گذشته شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

قصه‌گویان برتر بوشهر، کرمانشاه و هرمزگان معرفی شدند


برگزیدگان مسابقه‌های قصه‌گویی در سه استان بوشهر، کرمانشاه و هرمزگان معرفی شدند و نفرات برتر به مراحل بعدی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی راه پیدا کردند.

هیأت‌های داوری این رویداد فرهنگی هنری این روز‌ها در استان‌های مختلف کشور پس از شنیدن قصه‌های شرکت‌کنندگان بخش‌های تخصصی جشنواره، برگزیدگان دو بخش «دختران و پسران ۱۴ تا ۱۸ سال» و «مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها» را مستقیم به مرحله کشوری این رقابت معرفی می‌کنند اما شرکت‌کنندگان بخش «زنان و مردان بالای ۱۸ سال» برای رسیدن به مرحله پایانی باید رقابت‌های مرحله منطقه‌ای را نیز پشت‌سر بگذارند.

بر اساس این گزارش مرحله استانی این رقابت در استان بوشهر در سالن اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان برگزار شد و گروه داوری متشکل از مهشید جهازی، سمیه رسولی و زهرا جهان‌افروزیان پس از شنیدن قصه‌ها، نگار بهرسی از خورموج با «قصه بیژن و منیژه» را به عنوان نفر اول در بخش دختران و پسران ۱۴ تا ۱۸ سال و امیرحسام مسعودی از بوشهر با قصه «نبرد رستم و اسفندیار» و نیوشا تنگسیری از بوشهر با قصه «طومار نقالی» را به عنوان نفرات دوم و سوم این بخش معرفی کردند.

مهلت ارسال آثار به جشن کتاب سال سینمای ایران تمدید شد

خانه سینما به منظور ارج نهادن به تلاش‌های نویسندگان و مترجمان حوزه ادبیات سینمای ایران که سهمی شایسته در رشد و ارتقای سینمای کشور دارند و نیز برای کمک به جریان سازی در زمینه تالیف، ترجمه و نشر هشتمین دوره جشن کتاب سینمای ایران را برگزار می‌کند.

ضوابط:
- تمام کتاب‌های سینمایی که از مهر ماه ۹۶ تا پایان شهریور ماه ۹۷ برای نخستین بار چاپ و توزیع شده باشد.
- کتاب‌هایی که به دبیرخانه جشن ارائه می‌شوند باید دارای شابک باشد.

ابراهیم زاهدی‌مطلق از حضور در جایزه جلال انصراف داد

با انصراف نویسنده،«شلیک به آسمان» از گردونه داوری جایزه جلال خارج شد.

ابراهیم زاهدی‌مطلق نویسنده کتاب «شلیک به آسمان» طی نامه‌ای خطاب به دبیران علمی و اجرایی یازدهمین جایزه ادبی جلال آل احمد، دلیل درخواست برای کنار گذاشتن کتاب یاد شده از روند داوری را عضویت خود در هیات‌علمی این جایزه اعلام کرد و گفت: از آن جا که بنده به عنوان یکی از اعضای هیات علمی این دوره‌ی جایزه جلال آل احمد، دارای حق رای در انتخاب داوران محترم این رویداد ادبی هستم؛ برای مصون ماندن شأن و جایگاه جایزه از هرگونه جانب‌داری به سود مرتبطان و مجریان، تقاضا دارم کتاب «شلیک به آسمان» که در سال ۱۳۹۶ به نگارش این جانب منتشر شده است را از روند داوری خارج کنید.

مذاکره کانون در فرانکفورت برای خرید و فروش حق نشر کتاب‌

نماینده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفتادمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت از برپایی بیش از ۲۰ نشست کاری با ناشران خارجی برای خرید و فروش حق نشر (کپی‌رایت) کتاب خبر داد.

سعیده ارگانی با اعلام این خبر گفت: تا روز دوم ۲۱ جلسه کاری با نمایندگانی از کشور‌های آلمان، فرانسه، انگلیس، کره جنوبی، بنگلادش، ایتالیا، مالزی، کانادا و... برگزار و درباره خرید و فروش کپی‌رایت مذاکراتی انجام شد.

کارشناس مسئول حوزه کتاب امور بین‌الملل کانون گفت: برخی از این دیدار‌ها مربوط به تامین کتاب‌های مورد نیاز کتابخانه مرجع کانون بود.

ارگانی با اشاره به نشست اعلام نامزد‌های دریافت جایزه آستریدلیندگرن یادآور شد: از ایران ۷ نامزد معرفی شده‌اند که در میان آن‌ها هوشنگ مرادی کرمانی و کتاب‌خانه‌های سیار، نامزد‌های کانون برای دریافت این جایزه هستند.

تمدید مهلت شرکت در جایزه کتاب سال شعر ایران

سیزدهمین دوره جایزه کتاب سال شعر ایران به انتخاب «خبرنگاران» همچون دوره‌های گذشته در سه بخش «کتاب سال»، «ویژه» (شاعران بدون کتاب) و «تجلیل» (یک عمر فعالیت شعری) با داوری جمعی از شاعران خبرنگار و فعال رسانه در حوزه فرهنگ و ادبیات برگزار می‌شود.

دبیرخانه این دوره از جایزه کتاب سال شعر ایران به انتخاب خبرنگاران نیز با دبیری علیرضا بهرامی، از تمامی شاعران و ناشرانی که در سال ۱۳۹۶ مجموعه شعر منتشر کرده‌اند، دعوت کرده است تا با توجه به این شرایط در بخش کتاب سال جایزه شرکت کنند:

کتاب در سال ۱۳۹۶ منتشر و در شناسنامه آن درج شده باشد. چاپ اول و به زبان فارسی در ایران منتشر شده باشد. برگزیده اشعار یا مجموعه گروهی نباشد.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از معرفی قصه‌گویان برتر بوشهر، کرمانشاه و هرمزگان تا انصراف ابراهیم زاهدی‌مطلق از حضور در جایزه جلال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..