تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حقایق تاریخی ناشنیده: اولین تست بارداری در مصر باستان!!

در این مقاله به معرفی حقایق تاریخی می گردازیم که به دلایلی از چشم ما پنهان مانده اند

حقایق تاریخی که به دلایلی از چشم ما پنهان مانده اند

 آیا می‌دانستید که فقط انسان‌ها سوار تایتانیک نبوده اند؟ یا سالاد سزار به نام امپراطور رومی نیست؟ یا سیاره سرخ اصلا قرمز نیست؟ جالب است که مشهورترین رویداد‌های تاریخی نیز جزئیات پنهانی دارند که افراد کمی از آن آگاهند.

اولین تست بارداری در کدام کشور بود؟

طبق اطلاعاتی که دانشمندان درباره مصر باستان دارند، پزشکی این کشور به طرز شگفت انگیزی پیشرفته بوده است. براساس پاپیروسی که در آزمایشگاه کارلسبرگ در دانمارک نگهداری می‌شود، برای تشخیص بارداری زنان، دانه جو و گندم را با خرما و ماسه در دو کیسه جداگانه ترکیب کرده و در ادرار زنان خیس می‌کردند. جوانه زدن دانه‌ها نشان دهنده باردار بودن زنان بود. اگر فقط دانه جو سبز می‌شد، نشان می‌داد جنین پسر است و اگر دانه گندم سبز می‌شد نشان می‌داد جنین دختر است. اگر هیچ دانه‌ای جوانه نمی‌زد زن باردار نبود.

چند نفر از حادثه تایتانیک جان سالم به در بردند؟

طبق تحقیقات، فقط ۷۰۶ نفر از ۲۲۲۴ مسافر توانستند در حادثه غرق شدن تایتانیک زنده ماندند. اما افراد کمی می‌دانند که ۱۲ سگ هم سوار تایتانیک بودند که ۳ تا از آن‌ها جان سالم به در بردند. هر سه آن‌ها کوچک بودند، بنابراین صاحبانشان آن‌ها را با خود به قایق‌های نجات بردند.

در سال ۱۴۱۵، سربازان انگلیسی بدون شلوار و لباس زیر به جنگ آگینکورت رفتند!

در نبرد آگینکورت، سربازان انگلیسی شلوار نپوشیدند، اما هدف آن‌ها ترساندن دشمن نبود. بلکه به این دلیل بود که بسیاری از آن‌ها از مبتلا به اسهال بودند؛ بنابراین نپوشیدن شلوار به آن‌ها کمک می‌کرد راحتتر با این مشکل مقابله کنند. به هرحال انگلستان در جنگ پیروز شد، چون سربازان فرانسوی شلوار داشتند و این حواسشان را پرت می‌کرد.
 

ماژلان اولین کسی نبود که دور دنیا را گشت

ماژلان دریانورد پرتغالی، تنگه ماژلان را کشف کرد و سپس به فیلیپین رفت و همان جا کشته شد. تنها ۱۸ نفر از ۲۶۵ خدمه به اسپانیا بازگشتند. خوان سباستین دل کانو در این سفر همراه ماژلان بود و توانست در یک کشتی شکسته با یک خدمه خسته دور دنیا را بگردد.
 

دولت آلمان آجر به آجر دیوار برلین را فروخت

بعد از سقوط دیوار برلین دولت آلمان تصمیم گرفت از آجر‌های آن برای کسب درآمد ارز خارجی استفاده کند. بخش‌های کوچکی از دیوار به کشور‌های مختلف رفت و حتی یکی از قطعاتش در یک توالت مردانه در خیابان کازینو در لس انجلس قرار داده شد.

مریخ قرمز است؟

هیچکس به ما دروغ نگفته؛ مریخ عمدتا قرمز است. اگر آن را از زمین ببینیم، به دلیل آهن زیادی که در اتمسفر و سطحش دارد، قرمز به نظر می‌رسد. اما اگر روی سیاره بودیم می‌توانستیم رنگ‌های کاملا متفاوتی را ببینیم. سال‌های طولانی، مردم اعتقاد داشتند که مریخ قرمز است. اکنون می‌دانیم که چندرنگ است. تصاویر ناسا منظره مریخ را به رنگ‌های طلایی، قهوه‌ای و حتی شرابی نشان می‌دهد. در برخی عکس‌ها مریخ به رنگ آبی، سبز و حتی چندرنگ هم دیده می‌شود.
 

در جنگ جهانی دوم، آمریکا سعی کرد از خفاش به عنوان بمب افکن استفاده کند

خفاش‌ها قرار بود بمب‌ها را حمل و آن‌ها را در ژاپن رها کنند. قرار بود آن‌ها فواصل طولانی سفر کنند و و اتاق‌های زیرشیروانی خانه‌هایشان فرود بیایند. سپس تایمر خاموش می‌شد و بمب‌ها منفجر می‌شدند. این برنامه روی کاغذ خوب به نظر می‌رسید و دولت ۲ میلیون دلار روی آن سرمایه گذاری کرد، اما بعد فهمیدند جواب نمی‌دهد.
 

اندرو جکسون یک طوطی داشت که او را بسیار دوست داشت. اما طوطی او یک ویژگی بد داشت

رئیس جمهوری هفتم آمریکا، اندرو جکسون در سال ۱۸۳۷ درگذشت. افراد زیادی به مراسم خاکسپاری او رفتند، اما در لحظه‌ای نامناسب، طوطی شروع به فحاشی کرد، بنابراین او را از مراسم بیرون کردند. شاید به همین دلیل جکسون او را دوست داشت!
 

سالاد سزار به نام جولیوس سزار نامگذاری نشده است

این سالاد به نام رستوران‌دار ایتالیایی-آمریکایی سزار کاردینی نامگذاری شده که این سالاد را در رستورانش در سال ۱۹۲۴ ابداع کرد. این ایده وقتی به ذهن کاردینی رسید که چیز زیادی در آشپزخانه اش نمانده بود و مجبور شد با هرچه دم دستش است سالادی برای مهمانان آماده کند، بنابراین از هرچیزی که پیدا کرد در این سالاد استفاده کرد.

بیشتر بدانید : شگفتی‌های سراسر جهان به روایت تصویر!

بیشتر بدانید : سرنوشت برخی از بازماندگان کشتی تایتانیک

بیشتر بدانید : 10 نکته ای که در مورد کشتی تایتانیک نمی‌دانستید!

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: زندگی ایده آل




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حقایق تاریخی ناشنیده: اولین تست بارداری در مصر باستان!!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..