تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برندگان جایزه ۳ میلیون دلاری اسکارعلمی ۲۰۱۸ معرفی شدند

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برندگان جایزه سه میلیون دلاری (breakthroughprize)، اسکار علمی (Science Oscars) که با حمایت کارآفریان برتر دره سیلیکون، مارک زاکربرگ، سرگئی برین و یکی از کارآفرینان روس تبار راه اندازی شده است، درسال جاری میلادی معرفی شدند.

جایزه‌ها در رشته‌های فیزیک، علوم زیستی و ریاضی به ۶ مرد و ۳ زن محقق تعلق گرفت. 6 جایزه یکصد هزاردلاری نیز به ۱۲ محقق برای پژوهش‌ درعلوم مختلف داده خواهد شد.

برندگان اسکارعلمی جهان درسال ۲۰۱۸ معرفی شدند

تفاوت جایزه اسکارعلمی با جایزه نوبل دراین است که نوبل معمولاً به دانشمندان مسن و به تلاش آن ها درطول زندگی حرفه‌ای این افراد داده می‌شود که به نوعی قدردانی از تلاش‌های آن‌ها درطول سالیان است، اما این جایزه به افرادی که به تازگی پژوهش‌های علمی انجام داده اند تعلق می‌گیرد و دامنه ای وسیع از علوم مختلف را دربرمی گیرد.

ازجمله برندگان امسال اسکارعلمی، فرانک بنت و آدریان کریینراست که به کشف یک فرآیند مربوط به DNA پرداخته اند که منجربه کشف درمانی برای اختلال نادر درکودکان به نام آمیوتروفی نخاعی می‌شود.

وینسنت لافورگو، ازمرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه جایزه را برای مطالعه درعلم ریاضی دریافت کرد.

برندگان اسکارعلمی جهان درسال ۲۰۱۸ معرفی شدند

دانشمند چینی، (Xiaowei Zhuang) نیز به دلیل طراحی ابزاری جدید برای بررسی تصاویر مولکولی با وضوح بالا جایزه را دریافت کرده است.

جایزه (Breakthrough Prize) عمری شش ساله دارد، اما جایگاه خود را بین دانشمندان درسراسر جهان پیدا کرده است. این جایزه با نوبل متفاوت است که فرد برنده افزون بر مدال طلا جایزه‌ای یک میلیون دلاری می‌گیرد و معمولاً جایزه به گروه‌های دو یا سه نفره از محققان یک تیم پژوهشی داده می‌شود.

کارشناسان هدف از اجرای ایده اسکار علمی را ایجاد انگیزه و شناساندن دانشمندان مانند ستاره‌های دنیای هنربه مردم برای شناساندن تلاش‌های آن‌ها برای درمان بیماری‌ها و سایر پژوهش‌های علمی اعلام کرده اند.

مراسم اعطای جایزه درماه نوامبرسال جاری درمرکز تحقیقات سازمان ناسا دردره سیلیکون برگزار خواهد شد.

منبع:dailymail

انتهای پیام/

برندگان اسکارعلمی جهان درسال ۲۰۱۸ معرفی شدند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برندگان جایزه ۳ میلیون دلاری اسکارعلمی ۲۰۱۸ معرفی شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..