تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لزوم گذراندن فرصت مطالعاتی برای اعضای جدید هیات علمی

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

گذراندن فرصت مطالعاتی در جامعه و صنعت الزامی استمسعود برومند معاون پژوهشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص لزوم گذراندن فرصت مطالعاتی برای اعضای هیات علمی تازه استخدام‌شده، گفت: درواقع این شیوه‌نامه در راستای برقراری ارتباط قوی و منسجم میان دانشگاه یا پژوهشگاه با بخش‌های جامعه و صنعت در همه حوزه‌های علمی و عملیاتی کردن یافته‌های اعضای هیات علمی و آشنایی آنان با نیاز‌های واقعی صنعت و جامعه تدوین شده است.

وی افزود: فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیئت علمی مؤسسه در جامعه و صنعت، زمینه مناسبی برای ارتقای توانمندی‌و مهارت‌های آنان در کسب دانش بومی و انتقال یافته‌های پژوهشی به جامعه فراهم می‌سازد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تصریح کرد: مطابق با این شیوه‌نامه، در طی فرصت مطالعاتی، عضو هیات علمی در واحد عملیاتی دولتی یا غیردولتی (شامل بخش‌های صنعتی، اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی، خدماتی و کشاورزی) یا مراکز پژوهشی مرتبط با صنایع و رشته‌های فعال مؤسسه حضور می‌یابد؛ به منظور حفظ انسجام و جلوگیری از بروز مشکل در وظایف واحد‌های سازمانی در مؤسسه باید ظرفیت اعزام اعضای هیات علمی به گونه‌ای تعیین شود که خللی به وظایف آموزشی و پژوهشی مؤسسه وارد نشود.

برومند با بیان اینکه این شیوه نامه از ابتدای سال ۱۳۹۸ لازم‌الاجراست افزود: بر اساس بند‌های «د» ماده ۱۲ و ۱۴ آیین‌نامه استخدامی برای تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی که از ابتدای سال ۱۳۹۸ دوره پیمانی یا رسمی آزمایشی را آغاز می‌کنند گذراندن فرصت مطالعاتی درجامعه و صنعت الزامی است.

وی بیان کرد: بر اساس این شیوه‌نامه دوره فرصت مطالعاتی در جامعه و صنعت برای اعضای هیئت علمی در دوره پیمانی دست کم ۶ ماه تمام وقت یا ۱۲ ماه نیمه وقت و در دوره رسمی آزمایشی ۳ ماه تمام وقت یا ۶ ماه نیمه وقت است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم  گفت:کمک به افزایش شناخت اعضای هیئت علمی مؤسسه‌ها از فضای کار واقعی در جامعه و صنعت، تقویت ارتباط مؤسسه با جامعه و صنعت، همچنین گسترش همکاری‌های پایداری علمی و پژوهشی بین مؤسسه و واحد عملیاتی، استفاده مفید و مؤثر از امکانات، آزمایشگاه‌ها و تجهیزات واحد‌های عملیاتی، جهت‌دهی به پژوهش‌های مؤسسه و گسترش دانش و فناوری کاربردی مورد نیاز جامعه و صنعت و انتقال و ترویج یافته‌های جدید دانش و فناوری مؤسسه به جامعه و صنعت با هدف ارتقای توان علمی و فنی واحد‌های عملیاتی برخی از اهداف این شیوه‌نامه است.

انتهای پیام/

لزوم ارتباط قوی میان دانشگاه، جامعه و صنعت



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لزوم گذراندن فرصت مطالعاتی برای اعضای جدید هیات علمی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..