تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از تسهیلات ۳ میلیاردی برای دانشجویان مناطق محروم تا توافق برای راه‌اندازی بیمارستان در واحد‌های دانشگاه آزاد

از تسهیلات ۳ میلیاردی برای دانشجویان مناطق محروم تا توافق برای راه‌اندازی بیمارستان در واحدهای دانشگاه آزاد

وزارت علوم این هفته با اخبار متنوعی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این هفته با اخبار متنوع و بی شماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را در  ادامه دنبال می کنید.

۱۰ درصد نیمی از بودجه دانشگاه شریف اختصاص نیافته است

محمود فتوحی رئیس دانشگاه شریف گفت: تا کنون حدود ۱۰ درصد نیمی از بودجه دانشگاه رو هنوز پرداخت نکرده‌اند.

وی ادامه داد: طی رایزنی‌ها با مسئولان کشور و به ویژه سازمان برنامه و بودجه، قول‌هایی مبنی بر مرتفع شدن مشکل مالی دانشگاه داده‌ شد ولی تاکنون هیچ یک از آنها محقق نشده است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف درباره تأثیر کمبود بودجه دانشگاه شریف در اقدامات و برنامه‌های مختلف این دانشگاه افزود: متأسفانه این کمبود بودجه توانسته مشکلاتی را در اقدمات آموزشی و غیر آموزشی این دانشگاه ایجاد کند.

توافق برای راه‌اندازی بیمارستان در واحدهای دانشگاه آزاد

محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت:رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مجموعه ای از مردم و برای مردم، این است که باید توسعه هوشمند شهرها را دنبال کند تا بتواند به وظیفه خود برای نشان دادن کارآمدی ارکان نظام عمل کند.
طهرانچی با اشاره به تاریخچه دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: زمانی که کشور نیاز به توسعه آموزش عالی داشت، دانشگاه آزاد اسلامی در آن برهه با توسعه کمی واحدها در شهرها به کمک این توسعه آمد، اما اکنون رویکرد این است که مرزبندی شهری نداشته باشیم.

وی با اشاره به پیشنهاد راه اندازی بیمارستان واحد نجف آباد با مشارکت یک خیریه سلامت ، خاطرنشان کرد: همانطور که مردم نجف آباد روزی با اهدای زمین به توسعه دانشگاه آزاد اسلامی کمک کردند، اکنون هم برای پیشرفت این دانشگاه و احداث بیمارستان به یاری ما خواهند آمد.

طهرانچی با اشاره به جلسه با وزیر بهداشت، تصریح کرد: به همراه معاون علوم پزشکی و برخی از معاونان دانشگاه دیداری با دکتر قاضی زاده هاشمی داشتیم و موضوع تأسیس بیمارستان در دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد که وزیر بهداشت به نیاز شهرستان ها به کادر پزشک متخصص اشاره کرد. می توانیم با مدلی که در دانشگاه آزاد اسلامی داریم، دانشجو در دوره تخصص بورس کرده و آنها را متعهد کنیم تا پس از پایان تحصیل در شهرستان های مورد نیاز فعالیت کنند.

اختصاص ۷۵۰ میلیارد تومان برای تجهیز خوابگاه‌های دانشگاه تهران

کمره ای رئیس هئیت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران گفت:در ۵ اسفند ماه سال گذشته ۷۵۰ میلیون تومان به منظور تجهیز خوابگاه های دانشگاه تهران قرار گرفت که از این رقم ۷۴۴ میلیون محقق شد.

وی ادامه داد: این مبلغ به صورت خرد خرد در خرداد و تیر سال جاری به حساب بنیاد دانشگاه اضافه شد. این دانشگاه نیازهای بزرگی دارد و این بخش ها با کمک خیرین محقق می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: تصور ما این بود که در جشنواره اخیر بنیاد حامیان دانشگاه تهران حدود ۲۰۰ میلیون تومان کمک از سوی خیرین این دانشگاه دریافت کنیم که خوشبختانه این مبلغ با افزایش بیش از سه برابری محقق شد که البته با سود ۱۷ میلیونی این رقم توانستیم کمک‌های خوبی برای تامین نیازهای اساسی دانشجویان خوابگاهی دانشگاه تهران داشته باشیم.

تسهیلات ۳ میلیاردی برای دانشجویان مناطق محروم

ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت:بر اساس تفاهم نامه‌ای که میان صندوق رفاه دانشجویان و بنیاد علوی به امضاء رسید برای نیم سال اول تحصیلی سال جاری مبلغ 30 میلیارد ریال به دانشگاه‌های مناطق محروم به منظور پرداخت وام اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس 1 میلیارد تومان برای دانشگاه پیام نور، 500 میلیون تومان دانشگاه فنی و حرفه‌ای و همچنین 1 میلیارد و 552 میلیون تومان هم برای دانشگاه‌های دولتی از محل از این قرارداد اختصاص داده شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: مبلغ این وام برای دانشجویان مجرد، 600 هزار تومان و برای دانشجویان متأهل 800 هزار تومان پرداخت می‌شود.

جزئیات اخذ دروس جبرانی باقیمانده دوره دکتری

علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل اجرایی دروس جبرانی باقیمانده دانشجویان دوره دکتری مصوب شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی را به واحدهای اجرایی دانشگاه آزاد ابلاغ کرد.

در این بخش نامه آمده است: با توجه به اینکه در برخی موارد دروس جبرانی برای دانشجویان دوره تخصصی از سوی واحدهای دانشگاهی در بدو ورود ارائه نشده، لذا برای شرکت این دانشجویان در آزمون جامع مشکلاتی ایجاد شده است که ضمن الزام واحدهای دانشگاهی برای ارائه دروس جبرانی در نیمسال اول و حداکثر دوم دوره تخصصی، به منظور مساعدت به این دانشجویان و رفع مشکلات آنها بخشنامه مذکور ابلاغ شد.

براساس بندهای این بخشنامه، دانشجویانی که در امتحان جامع شرکت و نمره قبولی اخذ کرده ولی تعدادی از دروس جبرانی آنها باقی مانده، ملزم هستند، استثنائاً در نیمسال اول 97 نسبت به اخذ و گذراندن این دروس اقدام کنند و در صورتی که درس جبرانی باقی مانده ندارند و فاقد نمره حد نصاب زبان هستند، نیمسال اول مرخصی آموزشی با احتساب اخذ کرده و ملزم به پرداخت 25 درصد شهریه ثابت هستند.

برج دوم فناور دانشگاه امیرکبیر تا پایان سال افتتاح می‌شود

احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت:دو سال پیش دانشگاه امیرکبیر برج ابن سینا را افتتاح کرد، در ابتدای این طرح 10­ شرکت­ دانش بنیان مورد حمایت قرار گرفت­ که این تعداد در سال جاری به 123 شرکت رسیده است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد: به نسبت افزایش شرکت‌های دانش بنیان، میزان سرمایه گذاری و­ اشتغال در این زمینه نیز افزایش پیدا کرده است.

معتمدی اضافه کرد: توسعه شرکت‌های نوآور، فناور و دانش بنیان یکی از بهترین راه‌های برون رفت از مشکلات اقتصادی و بحث‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی است، در همین رابطه راه اندازی مراکز مرتبط برای دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر و سایر دانشگاه‌های نوآور که فضای خالی­ مورد نیاز را دارند، از برنامه‌های ما برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان است.

ثبت نام ۲۵ هزار دانشجو برای شرکت در پیاده روی اربعین

علی بهرامی دبیر ستاد اربعین دانشگاهیان گفت:ثبت نام دریافت مجوز خروج از کشور نیز برای دانشجویان تا اوایل آبان ادامه دارد و دانشجویان می‌توانند برای تسهیل در امر خروج، با مراجعه به سامانه سقا نسبت به دریافت مجوز خروج اقدام نمایند.

بهرامی در ادامه در خصوص وام اربعین گفت: براین اساس برای سفر پیاده روی اربعین دانشجویان مبلغ 700 هزار تومان وام به عنوان کمک هزینه سفر در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد اربعین دانشگاهیان در خصوص مشکلات سایت نظام وظیفه، اضافه کرد: این دسته از دانشجویان نیز باید کد سامانه سقا را در سایت نظام وظیفه بارگذاری کنند.

وی گفت: متاسفانه در روزهای گذشته مشکلاتی برای سایت ستاد پیش آمده بود که خوشبختانه این مشکل برطرف شده و ثبت نام ها در حال انجام است.

مسئول یا رئیس بازنشسته‌ای در وزارت علوم نداریم

عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم گفت:دانشگاه‌ها، مراکز علمی، پژوهشی و فناوری بر اساس ماده 1 قانون احکام داخلی از قوانین جاری کشور مستثنی و تابع ضوابط آیین نامه‌های استخدامی مصوب هیئت‌های امنا هستند.

وی ادامه داد: بنابراین قانون بازنشستگی در آموزش عالی ضوابط متفاوتی دارد و بنابراین قانون سن بازنشستگی مشمول مسئولان آموزش عالی، روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها نمی‌شود.

قائم مقام وزیر علوم بیان کرد: در حال حاضر با وجود اینکه دانشگاه‌ها، مراکز علمی، پژوهشی و فناوری از قوانین جاری کشور مستثنی هستند اما مسئول یا رئیس بازنشسته‌ای در این مراکز وجود ندارد و رویکرد وزارت علوم در انتصاب افراد مبتنی بر جوانگرایی است.

اشتباه سیستمی دانشگاه آزاد سر منشأ مشکلات داوطلبان گروه پزشکی

منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت:دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی نمرات گروه‌های پزشکی عمومی و دامپزشکی را بصورت کامل از سازمان سنجش می‌کند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه آزاد نتایج نمرات کنکور داوطلبان را در سیستم سنجش‌ و پذیرش خود وارد و دخیره می‌کند اظهار کرد: این سیستم مخصوص وظیفه ثبت نام و پذیرش داوطلبان را بر عهده دارد و بر مبنای اطلاعات پردازش شده در آن به هر یک از داوطلبان گفته می‌شود که در چه کد رشته محلی قبول شده است.

وی با اشاره به مشکلات سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: متاسفانه به دلیل بی دقتی که در سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد بوجود آمد بسیاری از داوطلبان با بلاتکلیفی مواجه شدند.

غلامی درباره همکاری وزارت علوم تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد برای حل مشکل داوطلبان گروه‌های علوم پزشکی بیان کرد: وزارت علوم با دانشگاه آزاد صحبت کرده است تا به کمک یکدیگر بتوانیم مشکل ایجاد شده برای داوطلبان را برطرف کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از تسهیلات ۳ میلیاردی برای دانشجویان مناطق محروم تا توافق برای راه‌اندازی بیمارستان در واحد‌های دانشگاه آزاد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..