تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نشست «آیین عاشورا به مثابه مسئله فرهنگی» برگزار می‌شود

نشست «آیین عاشورا به مثابه مسئله فرهنگی» برگزار می‌شودبه گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست «آیین عاشورا به مثابه مسئله فرهنگی» در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، همراه با رونمایی از دو کتاب «تراژدی جهان اسلام» و «هیئت‌های عزاداری» برگزار می‌شود.

در این نشست که به همت گروه انسان شناسی شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و با همکاری انجمن جامعه شناسی ایران و انجمن انسان شناسی ایران برگزار می‌شود، نعمت الله فاضلی، جبار رحمانی و محسن حسام مظاهری به سخنرانی خواهند پرداخت.

در این نشست همچنین از دو کتاب «تراژدی جهان اسلام» نوشته حسام مظاهری و «هیئت‌های عزاداری» نوشته جبار رحمانی رونمایی خواهد شد.

پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در دعوتنامه خود برای این مراسم آورده است: مناسک عزاداری امام حسین (ع) در حفظ هویت ملی ایرانیان نقش بسزایی داشته است و جامعه ایرانی از دیرباز به برپایی آیین‌های گوناگون عزاداری آن امام اقدام کرده است. در سال‌های اخیر مسئله تحولات ناشی از آیین عاشورا و ارتباط مسائل فرهنگی با نحوه برگزاری این آیین سوژه مطالعات بسیاری بوده است. به اعتقاد برخی محققان این حوزه، بخشی از سبک و سیاق فعلی آئین‌های عزاداری، نیاز به اصلاحاتی دارد که آن هم جز با زبان همدلانه، گفت‌وگوی علمی با گروه‌های مرجع اجتماعی و پرهیز از نگاه دستوری، موفقیتی حاصل نمی‌شود. نشست «آیین عاشورا به مثابه مسئله فرهنگی» گامی است به سوی این مهم.

این نشست در روز شنبه ۲۸ مهرماه از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹ در سالن حکمت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نشست «آیین عاشورا به مثابه مسئله فرهنگی» برگزار می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..