تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا استاندار آذربایجان‌غربی گزینه تحمیلیِ خود برای ریاست دانشگاه را می‌شناسد؟!

ساعت: 12:17 منتشر شده در مورخ: 1397/07/26 شناسه خبر: 1419811

در حالی که اواسط هفته آینده رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌غربی بازنشسته خواهد شد، زمزمه‌هایی مبنی بر معرفی برخی گزینه‌های نه چندان خوش سابقه توسط استاندار برای تصدی ریاست انی محیط علمی شنیده می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، با شنیده شدن خبر بازنشستگی «امامعلی عاشری» در روز دوشنبه هفته آینده و اتمام دوران حضور وی در کسوت ریاست دانشگاه پیام نور آذربایجان‌غربی، شنیده‌ها حاکی از معرفی ۳ گزینه از سوی نمایندگان مجلس و استاندار برای تصدی ریاست این دانشگاه به گوش می‌رسد.

اینکه رئیس منطقه‌ای دانشگاه پیام نور که همان رئیس دانشگاه آذربایجان‌شرقی است، برای هماهنگی نهایی و مشخص کردن زمان معارفه رئیس جدید واحد آذربایجان‌غربی با استاندار این استان تماس گرفته و با مخالفت قاطع محمدمهدی شهریاری مواجه شده، امری است که شاید ناشی از عدم شناخت کافی استاندار با نفرات مدنظر برای تحمیل به ریاست دانشگاه پیام نور باشد.

به دور از مشی سیاسی و فعالیت‌های سابق این نفرات، نگاهی به تفکرات آن‌ها برخی زوایای پنهان در پافشاری یکی از نمایندگان جنوب استان و البته تحمیل این فرد به استاندار برای قرار دادن در منصب ریاست دانشگاه پیام نور آذربایجان‌غربی را نمایان می‌کند.

در اشاره‌ای کوتاه تنها کفایت می‌کند که بگوییم ۲ نفر از این نفرات اهل میاندوآب و دارای سوابقی انقلابی و همراهی با طیف‌های مختلف دانشگاهیان هستند و به همین دلیل نیز از نظر نماینده دارای تفکرات خاص مورد غضب واقع شده‌اند.

اما «م.خ» فردی که با حمایت نماینده پرحاشیه مجلس از جنوب استان برای تصدی این پست معرفی شده و مورد حمایت جدی استاندار آذربایجان‌غربی نیز قرار دارد، هرچند در حال حاضر در دانشگاه فعالیت دارد ولی طی سال‌های گذشته چندین نوبت روشن شده که دارای روابط خارج از عرف با خارج از کشور بوده و شاید همین امر باعث ردصلاحیت وی در ۲ دوره از انتخابات شده است!

این گزینه هرچند دارای تفکرات سیاسی و خط مشی اصلاحاتی و دوم خردادی بوده و جزو مدیران دوران اصلاحات است و شاید از این نظر به مزاج استاندار خوش بیاید، اما شهریاری باید عواقب این کار را نیز سنجیده و نسبت به آینده‌نگری عمیق در خصوص یک محیط علمی بیش از این دقت نظر داشته باشد.

اگر سوابق درخشان فامیل درجه یک گزینه معرفی شده توسط نماینده برای تصدی دانشگاه پیام نور استان را که شامل ارتباط با گروهک‌های تروریستی می‌شود را نادیده بگیریم، ارتباطات فعلی خود این فرد با عوامل تفرقه افکن در داخل کشور که قابل کتمان نیست! بنابراین باید حساسیت برای حضور وی در منصب ریاست یک دانشگاه استانی بیش از این باشد.

در وهله اول می‌توان موافقت استاندار با گزینه معرفی شده از سوی نماینده را به حساب شناخت اندک وی از نفرات و گزینه‌های مدنظر گذاشت، اما قطعا تلاش برای جایگزینی چنین فردی به عنوان رئیس محیطی علمی و دارای حساسیت‌های ویژه در شان نماینده عالی دولت در استان نیست.

بهتر است استاندارِ آذربایجان‌غربی در تعیین نفرات برای پست‌های مدیریتی نگاه ویژه‌تری داشته باشد تا با یک انتخاب نادرست در دام حاشیه‌سازان نیفتد و افسار امور از دستانش خارج نشود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا استاندار آذربایجان‌غربی گزینه تحمیلیِ خود برای ریاست دانشگاه را می‌شناسد؟!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..