تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نوشابه‌ نامه‌ای به مسئولان!

ساعت: 18:34 منتشر شده در مورخ: 1397/07/26 شناسه خبر: 1419967

در وضعیتِ تهییج برای خرید توسط دولتمردان؛ قیمت آب گازدار با اسید فوریک و سیریک‌های متنوعش و با آن قند شیرینش، یکبار از 2200 تومان به 3000 تومان و بعد به 3600 تومان و همین الان به 4500 تومان افزایش یافته است!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج/ نوشابه را می‌گویم، همان آب گازداری که اسید فوسفوریک و سولفیریک و چند ده‌تا فوریک دیگر به بند نافش بسته و با رنگ و لعاب مسحورمان کرده‌اند. آن را قولوپ قولوپ می‌نوشیم و شاید پشت بندش، آروغ نوش جانی‌مان را هم می‌زنیم!

قدیمی‌ها یادشان هست؛ یک زمانی، جعبه جعبه نوشابه شیشه‌ای را برای میهمانی‌ها می‌آوردند و یک نفر مسئول بازکردن درِ نوشابه می‌شد، آن یکی نِی گذاری می‌کرد و دیگری پخش. همیشه هم بر سر رنگ سیاهش بین پیر و جوان دعوا بود! بعدش هم که نوبت به جمع کردن می‌رسید، جعبه‌ها را کنار سفره می‌آوردند و یکی یکی شیشه‌ها را داخلش می‌گذاشتند و چه دست‌ها که در این راه از شکسته‌های شیشه نوشابه‌ها، بخیه‌ای نشد!

زمان گذشت، تکنولوژی به نوشابه هم رحم نکرد، پلاستیک را جایگزینش کردند، کمی که رد شد، پلاستیک‌ها را باد کردن تا تحملش بالا برود و بتوانند این آب گازدار را بیشتر، داخلش فرو کنند! همه خوشحال بودیم، به صرفه‌تر شده بود. به‌جای سه‌تا نوشابه کوچک، یک بزرگش را می‌گرفتیم و دِه بخور تا تمام شود!

بازهم قدیمی‌ها یادشان هست؛ یک‌زمان وقتی قیمت همین نوشابه بزرگ‌ها، از 900 تومان به 1400 تومن رسید خیلی‌ها، گفتند: چیه آخه؟! سَمه دیگه؛ نمی‌خریم، نمی‌خوریم. هم سالم می‌مونیم هم حواسشون جمع میشه گرون نفروشن! بماند که آن زمان نه تلگرام بود که کمپین #نه_به_نوشابه_گازدار راه بیاندازد و نه اینستاگرام بود که مضرات نوشابه سیاه را روی جگر و گوشت نشان دهد!

اینها را چرا گفتم؟ چون در وضعیتِ رهاشدگیهِ افسارگسیختیهِ عمدیِ تهییج برای خرید توسط دولتمردان؛ قیمت آب گازدار با اسید فوریک و سیریک های متنوعش که بالا آوردم و با آن قند شیرینش، یکبار از 2200 تومان به 3000 تومان و بعد به 3600 تومان و همین الان به 4500 تومان افزایش یافته است!

خُب طبیعی است، دلار گران است پس همه چیز گران، اما آن چیزی که بعد از این همه نوسان و افزایش، کُفرِ آدم را در میاورد، گران فروشی نوشابه با قیمت درج شده 3600 تومان، به قیمت 4500 تومان است! وقتی هم علت را میپرسی، میگویند شرکت پخش گفته به این قیمت بفروش!

وِلَش کُن! نوشابه نخوریم می‌میریم؟! سَمه دیگه! برای من هم هر روز لیست قیمت کالا‌های مصرفی مردم را می‌آورند و من میدانم مردم در چه فشاری هستند! ولی بدانید که این دوران به زودی زود تمام خواهد شد!

گزارش : نوید اسماعیلی


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نوشابه‌ نامه‌ای به مسئولان!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..