تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




27 هزار نفر روزانه از خدمات بیمه سلامت در استان استفاده می‌کنند/ کاهش 50 درصدی مراجعات ام آر آی با اجرای قانون جدید

ساعت: 18:33 منتشر شده در مورخ: 1397/07/26 شناسه خبر: 1419966

مجیدی گفت: از ابتدای تیرماه مقرر شده که فاصله زمانی هر ام آر آی برای بیمار کمتر از شش ماه نباید و با اجرای این قانون در سه ماهه گذشته در مقایسه با سال ۹۶ آمار مراجعه به ام آر آی از ۱۹هزار به 9 هزار و 800 در استان رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، وحید مجیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بیمه سلامت اظهار داشت: سوم آبان سال ۷۴ بیمه خدمات درمانی توسط مجلس تصویب و آغاز به کار کرد که در سال 91 به بیمه سلامت تغییر نام داد.

وی ادامه داد: این یکی از افتخارات نظام است که نگرانی مردم برای سلامتی و هزینه‌های درمانی را از طریق بیمه کاهش داده است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه چهل میلیون نفر بیمه شده در کشور داریم، تصریح کرد: در سال ۹۶ نزدیک به ۱۹۵میلیون بار مراجعه به مراکز درمانی در کل کشور ثبت شده است که یعنی هر ثانیه شش نفر از خدمات بیمه سلامت بهره مند شده‌اند.

وی افزود: این آمار در استان ده میلیون بار مراجعه بود که یعنی هر روز 27 هزار نفر با دفترچه بیمه سلامت از خدمات بیمه استفاده کرده‌اند.

مجیدی با بیان اینکه تا سال ۹۶ در استان دو میلیون و ۱۵۰هزار نفر بیمه شده وجود داشت، گفت: این آمار به دلیل افدام دولت در راستای قانون برنامه ششم و رفع همپوشانی دفترچه بیمه‌ها کاهش داشته است و به سمت صفر شدن آمار دو دفترچه‌ای ها حرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به یک میلیون و ۱۵۰هزار دفترچه روستائیان تاکید کرد: در سال گذشته ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه تراز پرداختی به دو هزار و 600 موسسه طرف قرارداد بوده و تا به حال پنج ماه از مطالبات دانشگاهی را پرداخت کرده‌ایم.

مدیرکل بیمه سلامت یادآور شد: هفته آینده نزدیک به هفتصد میلیارد ریال دیگر از مطالبات موسسات پرداخت خواهد شد زیرا در بخش بیمه دولت نگاهی بسیار جدی دارد.

وی اذعان داشت: مطالبات داروخانه‌ها تا تیرماه پرداخت خواهد شد و تقریبا تاخیری نداریم اما در خصوص بخش سرپایی به بیمارستان‌های طرف قرارداد از سال گذشته همچنان پنج ماه بدهی عقب افتاده داریم.

مجیدی در خصوص سامانه ارتباطی ۱۶۶۶ نیز توضیح داد: این سامانه نزدیک به سه ماه است که راه اندازی شده و  به صورت بیست و چهار ساعته پاسخگوی مخاطبان می‌باشد و
تمام مدیران ملزم هستند که هفته‌ای یک روز بر پاسخگویی این سامانه نظارت داشته باشند.

وی در خصوص الکترونیکی شدن دفترچه‌های بیمه نیز عنوان کرد: یکی از سیاست‌های دولت و سازمان بیمه سلامت بخش هوشمندسازی دفترچه‌های سلامت می‌باشد که امروز در تمام بیمارستان‌های کشور و استان سیستم الکترونیکی راه اندازی شده و بدون دفترچه و با استعلام کد ملی می‌توانند از خدمات استفاده کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: طبق قانون کسانی که دو دفترچه و یا بیشتر دارند باید بیمه‌ای که رایگان بوده را حذف کرده و تنها از یک دفترچه استفاده نمایند.

وی با اشاره به کاهش مراجعه برای خدمات ام آر آی گفت: از ابتدای تیرماه مقرر شده که فاصله زمانی هر ام آر آی برای بیمار کمتر از شش ماه نباید و با اجرای این قانون در سه ماهه گذشته در مقایسه با سال ۹۶ آمار مراجعه به ام آر آی از ۱۹هزار به 9 هزار و 800 در استان رسیده است.

مجیدی با بیان اینکه در آستانه چهل سالگی انقلاب بیش از چهل میلیون نفر تحت پوشش بیمه هستند، اذعان داشت: از چهل میلیون بیمه شده کل کشور تنها ۱۲درصد بیمه شدگان پرداختی دارند و در بیمه سلامت و روستایی تمام هزینه‌ها را دولت پرداخت می‌کند.

وی در خصوص برخی پیامک‌های تبلیغاتی در خصوص بیمه سلامت گفت: پیامک‌هایی به نام بیمه سلامت برای صدور دفترچه یا تخفیف به افراد ارسال می‌شود که کلاهبرداری است و مردم این مورد را به ۱۶۶۶ اطلاع دهند تا از طریق مراجع قضایی پیگیری شود.

مدیرکل بیمه سلامت درباره برنامه‌های هفته بیمه سلامت توضیح داد: افتتاح  بیمه سلامت کلیبر با اعتبار ۶۵۰ میلیون تومان، بیمه سلامت چاراویماق با اعتبار 280 میلیون تومان،
مسابقه انشانویسی و همایش بیمه سلامت از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی با اشاره به لغو قرارداد دو موسسه و بیمارستان درمانی خاطرنشان ساخت: بیمارستان چشم پزشکی مهر و مرکز درمانی حکیمان نور به صورت یکطرفه و با بهانه‌های واهی قراردادشان را لغو کرده‌اند که به صورت قضایی پیگیر این مساله هستیم و از مردم هم می‌خواهیم که به این مراکز مراجعه نکنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «27 هزار نفر روزانه از خدمات بیمه سلامت در استان استفاده می‌کنند/ کاهش 50 درصدی مراجعات ام آر آی با اجرای قانون جدید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..