تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهترین برنامه کاهش وزن برای دیابتی‌ها/ صبحانه بخوريد تا لاغر شويد

بهترین برنامه کاهش وزن برای دیابتی ها؛ صبحانه مفصل و نهار و شام کمبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ افرادی که از چاقی رنج می برند و مبتلایان به دیابت های نوع 2 که به صورت منظم انسولین مصرف می کنند، می توانند با خوردن صبحانه مفصل و پر انرژی وزن خود را کم کنند.

نتایج پژوهشی که به تازگی منتشر شده نشان می دهد مؤثرترین راه برای کاهش وزن، مصرف صبحانه های مفصل و در کنار آن خوردن وعده های مختصر نهار و شام است.

یکی از محققان حاضر در این پژوهش می گوید: این که غذای خود را چه زمانی می خورید، مهمتر از این است که چه چیزی می خورید و چه میزان کالری در غذای شما وجود دارد.

نتایج این پژوهش به ما می گوید در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که تحت درمان با انسولین هستند، رژیم غذایی با سه وعده غذایی در روز شامل یک صبحانه مفصل، ناهار متوسط و شام کوچک به مراتب مؤثرتر از رژیم های غذایی متداول با 6 وعده غذایی کوچک در طول شبانه روز است، زیرا این رژیم موجب کاهش بیشتر وزن، گرسنگی کمتر و کنترل بهتر بیماری با وجود مصرف کمتر انسولین می شود.

پژوهشگران می گویند نکته مهمی که باید در این برنامه غذایی رعایت شود خوردن به موقع وعده های غذایی است، متابولیسم بدن در طول روز تغییر می کند، بنابراین خوردن یک تکه نان هنگام صبح و غروب اثرات متفاوتی خواهد داشت.

در این مطالعه 11 زن و 18 مرد تحت آزمایش قرار گرفتند، متوسط سن آزمایش شوندگان 69 سال بود، همه آنها به خاطر ابتلا به بیماریهای دیابت نوع دو انسولین مصرف می کردند. آزمایش شوندگان رژیم های غذایی مختلفی را امتحان کردند، همه آنها 1600 کالری در روز دریافت می کردند اما برخی نصف این میزان را در وعده صبحانه و باقی را در وعدههای نهار و شام و برخی دیگر تمام این کالری را به طور مساوی در سه وعده دریافت می کردند، گروه دوم از رژیم های غذایی رایج برای افراد دیابتی استفاده می کردند که شامل شش وعده غذایی کوچک در طول روز است.

این آزمایش برای سه ماه ادامه داشت، محققان سطح کلی گلوکز شرکت کنندگان را در دو هفته ابتدایی رژیم اندازه گیری کردند و دوباره در پایان آزمایش این کار را تکرار کردند. محققان متوجه شدند کسانی که صبحانه مفصل بخشی از رژیم غذایی آنها بود، بیشتر وزن کم کرده اند، همچنین سطح گلوکز این دسته به طور متوسط از 161 به 107 رسید، در حالی که در دسته دوم این کاهش از 164 به 141 بود.

محققان این پژوهش می گویند: بیماران دیابتی چاق معمولاً باید روزانه میزان بالایی انسولین مصرف کنند که خود این موضوع منجر به اضافه وزن بیشتر آن ها می شود و خطر عوارض بیماری را افزایش می دهد. این بیماران می توانند با داشتن یک برنامه زمانی مشخص برای غذا خوردن و مصرف صبحانه ای بزرگ و مفصل با بیماری خود مبارزه کنند.

انتهای پیام/

رژیم غذایی مخصوص بیماران دیابتی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهترین برنامه کاهش وزن برای دیابتی‌ها/ صبحانه بخوريد تا لاغر شويد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..