تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امام حسین (ع) برای رسانه‌ای شدن اسلام قیام کرد

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در مراسم اربعینی ها:

امام حسین (ع) برای رسانه‌ای شدن اسلام قیام کردبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛بخش دوم رویداد مسجد محور برای اشتراک گذاری تجربیات رسانه ای فعالان مردمی اربعین، در مسجد شهدای ۷۲ تن مجموعه سرچشمه برگزار شد.

در بخش دوم برنامه گسترده اربعینی‌ها به تبادل تجربیات فعالان رسانه های تصویری گذشت و بسیار پرشور تر و مباحث عمیق‌تر بود.

هر چه به غروب آفتاب نزدیک تر می شد، تعداد حضار بیشتر و غرفه های مقابل درب مسجد شلوغ تر می شد و در این بخش نظر سنجی تیم اجرایی در بخش دوم آغاز شد و اهالی رسانه می توانستند طرح هایی در حوزه هایی چون تولید فیلم، انیمیشن و ... ارائه کنند که به مرحله اجرا برسد.

عبودتیان دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی (خاتم الاوصیا)، علی منصوری مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی، حسین شمقدری کارگردان و مستند ساز و سید توحید موسوی مدیر پروژه استارتاپ از جمله مشاهیر حاضر در بخش دوم بودند.

محمد خراسانی زاده دبیر و مجری برنامه «اربعینی‌ها» نکاتی را بیان کرد که به برگزاری هر چه بهتر  راهپیمایی اربعین، کمک می کرد. او همچنین به آداب زیارت و قوانین مهم این کشور در راهپیمایی اربعین اشاره کرد.

پس از ارائه تجربیات اهالی رسانه، پخش چند کلیپ، شعر خوانی و اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در بخش پایانی برنامه، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین پناهیان، کارشناس مذهبی انجام شد.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در سخنرانی به وظایف خبرنگاران و اهالی رسانه پرداخت و گفت: اباعبدالله الحسین (ع) برای اسلام و برای رسانه ای شدن اسلام به شهادت رسید. اولویتی که باید برای امام حسین (ع) و قیام ایشان در نظر بگیریم، رسانه ای شدن است و باید این پیام را به همگان برسانیم.

وی با بیان اینکه یقینا رسانه ای شدن قیام اباعبدالله (ع) در تجمع راهپیمایی اربعین نمود پیدا کرده است،گفت: این تجمع مهمترین وظیفه برای جهانی شدن قیام عاشوراست به همین دلیل سرودن یک بیت شعر برای امام حسین (ع) بهشت را بر شاعر واجب می کند.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان ادامه داد: پیاده رفتن در اربعین حسینی به کربلا ثواب شهید را دارد. این پیاده روی نشانه ای از عظمت سیدالشهدا (ع) است.

وی با بیان اینکه خدمت از جنس رسانه ثواب دارد،گفت:در مستند، موسیقی، فیلم و ... ارزش کار برای اربعین همینطور است. کار رسانه ای مانند پیاده روی کاری از جنس شهادت است. خبرنگاران باید با وضو کار کنند.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در ادامه اظهار کرد: یک جوانی در زمان امام علی (ع) به دنبال یاور برای امام می گشت. امام علی (ع) برای این جوان آرزوی شهادت کردند. این نشان می دهد کار رسانه ای کردن برای اسلام اجر شهادت دارد. ما کار های انجام نشده درباره اربعین زیاد داریم و به دلیل کمکاری در این حوزه مقصر هستیم.

وی با بیان اینکه درباره اربعین باید به عنوان یک ظرفیت مظلوم نگاه کنیم،ادامه داد: باید مدت ها تلاش کنیم البته از خود اباعبدالله اذن این کار را بگیریم و در این راه اگر سختی هم کشیدید، رنجور نشوید. این پیاده روی اربعین به نوعی آمادگی برای ظهور است. ان شا الله پس از ظهور حضرت حجت (عج) به راحتی مومنان با تجربه ای که از اربعین دارند می توانند به محل اقامت ایشان بروند و در نبرد ها یاریشان کنند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: پیام حماسه اربعین را رسانه ها باید به طبقاتی که مانند خودتان نیستند برسانند. به گونه ای از اربعین نگویید که فقط خودتان متوجه آن شوید ما باید از روش های متنوع برای بیان استفاده کنیم.

وی گفت: باید به بخش هایی که برای مذهبی ها هم مورد غفلت است پرداخته شود. مثلا اکثرا در رابطه میان امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) به موضوع خواهر و برادری این دو بزرگوار توجه شده است؛ در حالی که بحث امامت و ولایت مداری حضرت زینب (س) بیشتر مطرح است.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان تاکید کرد:ضرورت پیاده روی اربعین، آثار و تبعاتش هنوز بیان نشده است. ما باید اطلاعات خود را تقویت کنیم.
انتهای پیام/

صحبت های مهم حجت الاسلام و المسلمین پناهیان درباره راهپیمایی اربعین



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امام حسین (ع) برای رسانه‌ای شدن اسلام قیام کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..