تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پاسخ سوالات خود در زمینه «عفونت ادراری» را اینجا بخوانید

پاسخ سوالات خود در زمینه «عفونت ادراری» را اینجا بخوانیدبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما نیز می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ  سوالات شما در زمینه «عفونت ادراری» را داود یادگاری متخصص بیماری‌های عفونی  پاسخ داده است.

سوال: علائم و نشانه‌های فیزیکی و بالینی عفونت اداری به خصوص در کودکان زیر ۶ سال چیست؟

جواب: عفونت ادراری دومین عفونت شایع بدن با عوارضی بالاست،‌ تا جایی که ممکن است عوارض و عفونت آن حتی وارد خون شود. این نوع عفونت با علائم مخصوص به خود در هر عضو ظاهر شده و با آزمایش ادرار و کشت آن قابل تشخیص است،‌ پس از تشخیص مطابق با نوع عفونت آنتی‌بیوتیک مناسب تجویز می شود.

سوال: حدود چهار روز است دچار تکرر ادرار شده‌ام و این مورد در طول شبانه روز بیش از 8 بار اتفاق می‌افتد، نه سوزش دارم و نه مثانه‌ام درد می‌کند، خون یا چیز غیر عادی هم در ادرارم نبوده است، برخی می‌گویند سردی مثانه علت آن است و باید مجاری مثانه و کمرم را با روغن سیاهدانه ماساژ بدهم، اما من گرم مزاج هستم و بعید می‌دانم دچار سردی مثانه شده باشم، چند روزی هم عسل و سیاهدانه مصرف کردم اما به جز روز اول مصرف تاثیر نداشت و بی‌فایده بود، تکرر ادرار  برنامه عادی و روزمره‌ زندگیم را مختل کرده است، چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟

جواب: باید آزمایش انجام دهید تا بتوان مورد دقیق را تشخیص داد.

چگونه می‌توان عفونت ادراری را تشخیص داد؟

سوال: پدر بنده ۶۶ ساله هستند و مبتلا به دیابت نوع 2 است، تکرر ادراری بسیار بد بو و متعفن دارد، پزشکان گفتند که اگر عمل شود خطرناک است، راه درمان آن چگونه است؟

جواب: در مرحله اول باید سونوگرافی و آزمایش انجام بگیرد، سپس نوع تغذیه بررسی می‌شود و مصرف مایعات باید افزایش یابد چرا که افراد در سالمندی مصرف مایعات کمی دارند، همچنین این عوارض می‌تواند یکی از دلایل پروستات باشد.

سوال: جوانی 30 ساله هستم که یکی دو سال است در مثانه احساس درد و سوزش می‌کنم، وقتی کار سنگین انجام می‌دهم در ادرارم خون مشاهده می‌کنم. آیا مشکل عفونت مثانه است یا احتمال دارد سنگ مثانه داشته باشم؟

جواب: باید آزمایش دهید ممکن است مشکل پروستات باشد که تنها با سونوگرافی و آزمایش قابل تشخیص است.

سوال: پیوند کلیه انجام داده‌ام، ایمنی بدنم بسیار پایین است و با کوچکترین ویروسی تب کرده و دچار حالت اغما می‌شوم، در حال حاضر تکرر ادرار و درد پهلو دارم ، آیا به عفونت ادراری مبتلا هستم؟

جواب: به دلیل اینکه پیوند کلیه انجام داده‌اید باید سونوگرافی انجام دهید تا بتوان به درستی تشخیص داد و اقدام به درمان کرد.

سوال: پسرم 6 ساله است، اکثرا ادرارش زرد پر رنگ و روبه قرمز با غلظت بالا و بوی تند زیاد است، از طرفی تعرق زیاد دارد و هنگام بازی خیس عرق می‌شود، البته آب زیادی مصرف می‌کند، از لحاظ فیزیکی کمی لاغر است، حتی اگر دچار سرماخوردگی مزمن شود، خیلی سریع لاغر و صورتش کوچک می‌شود، مشکلی کم کاری تیروئید دارد، چند سالی است که هر روز برای تیروئید قرص مصرف می‌کند، آیا دچار اختلالات کلیوی است؟

جواب: باید آزمایش و سونوگرافی انجام دهد تا بتوان به درستی تشخیص داد و اقدام به درمان کرد.

آیا سوزش ادرار نشان دهنده عفونت ادراری است؟

سوال: مدتی است که با سردی هوا مجبور هستم مدام دستشویی بروم، علت آن چیست؟

جواب: اگر سوزش ادرار دارید باید آزمایش دهید، سوزش ادرار از نشانه‌های عفونت ادرار است که باید با دارو درمان شود.

سوال: مشکل تنگی مجاری ادراری دارم، در سال 86 عمل جراحی انجام داده‌ام (سوند فولی ) بعد از عمل بنا به توصیه دکتر هر چند وقت برای بسته نشدن مجدد باید از سوند نلاتون استفاده کنم که تا به حال ادامه داشته است،اما در این چند سال از نلاتون سبز به نلاتون سفید رسیده است، آیا احتیاجی به جراحی مجدد است؟ راه حل دیگری هم برای درمان وجود دارد؟ 

جواب: جراحی نیاز ندارید تنها باید آن را کنترل کنید، مصرف مایعات می‌تواند مفید باشد.

سوال: چند سالی است که در مراجعات مکرر به پزشک متخصص ارولوژِی و کلیه و مجاری ادراری و انجام معاینات پزشکی شاهد قند در ادرار (sugar ++)  شده‌ام و خوشبختانه در خون قند ندارم، علت آن چیست که مدام از تکرر ادرار رنج می‌برم؟

جواب: اگر قند خونتان نرمال باشد مشکلی ندارید، باید به متخصص مراجعه کنید.

سوال: 2 سال است وقتی از خواب بیدار می‌شوم به دستشویی می‌روم اما با وجود ادرار داشتن زیاد، دفع به سختی اتفاق می افتد، مواقعی که فعالیت دارم این مشکل را ندارم، علت آن چیست؟

جواب: ممکن است مشل پروستات داشته باشید، باید آزمایش دهید تا بتوان تشخیص داد و اقدام به درمان کرد.

سوال: 31 ساله هستم، در بعضی مواقع سوزش خفیف ادرار دارم و احساس می‌کنم شدت تخلیه ادرارم کاهش دارد،  آزمایش انجام دادم دکتر گفت مشکلی نیست، با سونوگرافی مشخص شد کمی پروستاتم بزرگ به نظر می‌آید، چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟

جواب: ممکن است شروع عفونت باشد، راه درمان بستگی به نوع تغذیه دارد، باید حتما تعداد مصرف مایعات را افزایش دهید تا عفونت خارج شود.

سوال: 54 ساله هستم، در شبانه روز چند بار برای دفع ادرار به دستشوئی می‌روم، مشکل چیست؟

جواب: باید اول آزمایش دهید تا بتوان تشخیص داد که عفونت ادراری دارید یا خیر، در افرادی که زایمان مکرر داشته‌اند این مشکل بیشتر است که با داروهای متفاوت قابل درمان است.

سوال: در سال گذشته عفونت ادراری گرفتم که با قرص سيپروفلوكساسين خوب شدم، امسال مجدداً عفونت ادراری گرفتم و با تجويز دكتر قرص كوتريموكسازول به مدت ١٠ روز خوردم اما اصلاً خوب نشدم، دكتر توصیه کرده بود پس از يک هفته مجددا آزمايش بدهم، سه روز است كه قرص‌ها را قطع كرده‌ام و خيلی اذيت می‌شوم، دليل عفونت ادراری چيست؟ چگونه بايد پيشگيری كنم؟

جواب: عفونت ادراری به دلایل مختلفی به وجود می‌آید باید در مرحله اول سونوگرافی انجام دهید، احتمال دارد بدنتان نسبت قرص‌ها مقاوم شده باشد و میکروب‌ها در بدن مقاوم شده باشند، در مرحله بعد باید آزمایش دهید تا بتوان تصمیم درست گرفت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پاسخ سوالات خود در زمینه «عفونت ادراری» را اینجا بخوانید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..