تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آسیا نوردی و صید طلا به سبک پارا از راه جاکارتا

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کاروان ورزشی جانبازان و معلولین ایران با ۲۰۸ ورزشکار به همراه تیم پزشکی، روانشناسی، کادر فنی و اصحاب رسانه برای حضور در سومین دوره بازی‌های پارا آسیایی نهم مهرماه به شهر جاکارتا در کشور اندونزی سفر کرد.

کاروان ایران با نام "خودباوری و امید" و با شعار " با توکل و تلاش، ما می‌توانیم" در میان استقبال سفیر ایران در کشور اندونزی و سرپرست کاروان و در حضور رسانه وارد شهر جاکارتا شد تا برای رسیدن به جایگاه سومی با حریفان خود به رقابت بپردازد.

کاروان ورزشی کشورمان با حضور مسئولان کمیته ملی پارالمپیک صبح روز پنجشنبه ۱۲ مهرماه در مراسم اهتزاز پرچم حاضر شد و وهب همدانی فرزند شهدی همدانی به عنوان سرپرست نمادین کاروان ایران در لحظه اهتزاز پرچم کشورمان به روی سن رفت و در کنار سرپرست دیگر کشور‌ها ایستاد تا پرچم ایران در محل دهکده بازی‌ها به اهتزاز درآید.

تیم‌های ملی کشورمان چند روزی را در شهر جاکارتا فرصت داشتند تا پیش از مراسم افتتاحیه تمریناتی را در محل سالن‌ها انجام دادند تا هماهنگی‌های نهایی بین ملی پوشان و با شرایط جوی صورت گیرد.

شهر جاکارتا که پیش از این میزبان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ بود همچنان حال و هوای خود را حفظ کرده بود و در تمام شهر می‌توانستیم تصاویری از مسابقات در بیلبورد‌ها مشاهده کنیم. البته باید گفت: نظم و برنامه ریزی رقابت‌ها تا لحظات شروع بازی‌ها از سوی مسئولان برگزاری این بازی‌ها مشخص نبود و این بزرگترین نقطه ضعف این میزبانی بود که هم رسانه‌ها برای پوشش خبری با مشکل مواجه بودند و هم تیم‌ها نمی‌دانستند در چه زمانی باید در محل رقابت‌ها حضور داشته باشند.

یکی دیگر از مشکلات کاروان ایران کیفیت غذایی بود که از سوی کشور میزبان برای تیم‌ها در نظر گرفته شده بود چرا که این تنوع غذایی با فرهنگ غذایی ایران متفاوت بود و بیشتر ملی پوشان از این بابت ناراضی بودند.

مراسم افتتاحیه روز شنبه ۱۴ مهرماه برگزار شد و ساره جوانمردی بانوی تیراندازی کشورمان پرچمدار کاروان ایران در این مراسم بود و کاروان ۲۰۸ نفر ایران به همراه کادر فنی وارد رژه شد و به طور رسمی سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا آغاز شد.

مردان و بانوان کشورمان از صبح روز یکشنبه ۱۵ مهرماه به مصاف حریفان خود رفتند و برای کسب مدال بازی‌ها تلاش کردند و شاهین ایزدیار توانست اولین مدال طلای کاروان ایران را در ماده ۱۰۰ متر پروانه کسب کند.

در هر روز ار رقابت‌ها شاهد کسب مدال‌های خوش رنگ از سوی ملی پوشان کاروان ورزشی ایران بودیم و بازیکنان در رشته‌های تیمی تلاش می‌کردند تا تیم‌ها به فینال بازی‌ها صعود کنند.

اما نکته قابل توجه این دوره از رقابت‌ها کسب ۷ مدال شاهین ایزدیار در رشته شنا بود که توچه تمام رسانه‌ها و سایر کشور‌ها را به خود جلب کرده بود و این ورزشکار ایران توانست به تنهایی ۷ بار پرچم ایران را به اهتزاز در آورد.در رشته وزنه برداری همه منتظر سیامند رحمان و رکورد شکنی او بوند.قویترین مرد دارای معلولیت جهان توانست علاوه بر کسب مدال طلای این دوره از بازی ها رکورد شکنی کند و باز هم در این دسته رکورد آسیا به نام ایران باشد. مدال طلای نیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان آخرین مدال ایران در پایان بازی‌های پارا آسیایی جاکارتا بود تا شروع و خاتمه مدال‌های ایران به رنگ طلایی باشد.

در زمان برگزاری رشته‌های مختلف ورزشی مردم کشور اندونزی یا حتی دیگر کشور‌ها به تشویق تیم‌های ایران می‌پرداختند و در پایان مسابقات والیبال نشسته مردان، بسکتبال با ویلچر مردان، گلبال مردان و رقابت‌های شاهین ایزدیار و سیامند رحمان تعداد خیلی زیادی از تماشاگران برای گرفتن عکس به سمت ورزشگاران ایران آمدند و موفقیت‌های ملی پوشان را تبریک گفتند.

ملی پوشان ایران به قدری به خود باوری رسیده بودند که تمام تلاششان را برای کسب مدال‌های مختلف و جایگاه دومی توزیع مدال به کار گرفته بودند و این هیجان در کاروان ایران وجود داشت که کشورمان بتواند بالاتر از تیم کره در رده دوم قرار گیرد و در آخرین لحظات با اختلاف اندکی در تعداد مدال طلا، کاروان ایران با یک پله صعود نسبت به ادوار قبلی در جایگاه سوم ایستاد تا قدرت ملی پوشان ایران به رخ دیگر کشور‌ها کشیده شود و از همین لحظه از مدعیان پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو باشد.

اگر ادغام کلاس‌ها در برخی رشته‌ها مانند دو ومیدانی، شنا رخ نمی‌داد به طور حتم مدال‌های طلای بیشتری از آن کاروان ایران بود و امروز با اختلاف زیادی ایران در جایگاه دوم قرار می‌گرفت.

کاروان ورزشی ایران در میان استقبال مسئولان کشور و وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون جانبازان و معلولین و کمیته ملی پارالمپیک بامداد روز دوشنبه ۲۳ مهماه سال ۹۷ وارد کشور شد تا با ک. له باری از تجربیات و افتخارآفرینی‌های بازی‌های پارا آسیایی اماده رقابت‌های بزرگتری به نام پارالمپیک شود.

اکنون کاروان ورزشی جانبازان و معلولین کشورمان با تشکیل ستاد بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده کسب سهمیه و حضور موفق در این رقابت‌ها می‌شود و به طور حتم جهان منتظر حضور ملی پوشان ایران در رقابت‌های پارالمپیک توکیو است.

بیشتر بخوانید: ایزدیار: شناگر چینی رقیبم بود/ برای تماشای دیدار پرسپولیس ایران - السدقطر به استادیوم می‌روم 

کریمی: میزبان مواد را میکس کرد تا مدال نگیرم

شاهین ششمین طلا را هم دشت کرد

انتهای پیام/

نگاهی به حضور کاروان ورزشی ایران در سومین دوره بازی های پارا آسیایی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آسیا نوردی و صید طلا به سبک پارا از راه جاکارتا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..