تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارشدی: مشکل عمده شنا در بازی‌های پارا آسیایی ادغام کلاس بندی بود/ پاداش پای سکوی ایزدیار پرداخت شد

ارشدی: مشکل عمده شنا در بازی‌های پارا آسیایی ادغام کلاسبندی بود/پاداش پای سکوی ایزدیار پرداخت شداحمد ارشدی سرپرست تیم ملی شنا جانبازان و معلولین در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: خوشبختانه در این دوره از بازی‌های پارا آسیایی کاروان ورزشی ایران توانست عملکرد موفقی داشته باشد و تیم شنا هم یکی از تیم‌هایی بود که در موفقیت کاروان ورزشی ایران موثر بود.

او ادامه داد: مشکل عمده شنا در بازی‌های پارا آسیایی ادغام کلاس بندی بود که باعث کاهش مدال‌های ایران شد و شناگر‌های ما در بخش نابینایان فقط تنها کریمی توانست مدال برنز را کسب کند که اگر اختلاف دو صدم ثانیه وجود نداشت او اکنون مدال نقره را بدست آورده بود. در ۶ ماده کلاسبندی‌ها ادغام شد و ملی پوشان ما باید با نفراتی در دو کلاس بالاتر از خودشان رقابت می‌کردند که این موضوع کار ما را سخت کرد.

به طلای کریمی در شنای نابینایان امیدوار بودیم

احمدی افزود: در شنای نابینایان در دوره قبل کریمی توانست یک مدال طلا کسب کند و در این دوره ما به مدال‌های طلای او امیدوار بودیم که متاسفانه ادغامی کلاسبندی‌ها کار ما را با مشکل مواجه ساخت و او تنها به کسب یک نشان برنز بسنده کرد.

اردوی مجارستان آمادگی ایزدیار را افزایش داد

سرپرست تیم شنا عنوان کرد: در بخش معلولین ما ۴ نماینده داشتیم که تنها شاهین ایزدیار توانست ۶ مدال طلا و یک نقره کسب کند که این موفقیت به دلیل حمایت مسئولان کمیته ملی پارالمپیک از تیم ملی شنا بود. کمیته ملی پارالمپیک شرایطی را مهیا کرد که ایزدیار به همراه سرمربی خود و کریمی دیگر شناگر کشورمان به همراه مربی خود راهی مجارستان شوند و قبل از حضور در بازی‌های پارا آسیایی اردوی ۱۵ روزه‌ای را در این کشور برگزار کنند و آماده راهی بازی‌ها شوند.

ملی پوشان ما در کلاس خود رکورد پارا آسیایی را ارتقا دادند

ارشدی تصریح کرد: ملی پوشان ما در کلاس خود توانستند رکورد پارا آسیایی را ارتقا دهند، اما به دلیل ادغام کلاس‌ها با وجود اینکه توانسته بودند در مرحله مقدماتی نفراتی از کلاس‌های بالاتر را شکست دهند و به فینال راه پیدا کنند، اما در این مرحله در برابر حریفانی از دیگر کلاس‌ها موفق به کسب مدال نشدند و با وجود رکوردشکنی در کلاس خود از ایستادن روی سکو‌های قهرمانی باز ماندند.

کسب ۷ مدال نشان از رشد چشمگیر ایزدیار نسبت به اینچئون دارد

او در ادامه عنوان کرد: در این دوره از بازی‌های حریف چینی شاهین حضور نداشت و به جای او یک رقیب از کشور قزاقستان با ایزدیار رقابت نزدیکی داشت که خوشبختانه شاهین توانست با اختلاف چند ثانیه از این حریف پیش باشد و مدال طلا را از آن خود کند.

سرپرست تیم شنا بیان کرد: در بازی‌های اینچئون شاهین تنها یک مدال نقره بدست آورده بود و اکنون کسب ۷ مدال نشان از رشد و پیشرفت چشمگیر او و تیم ملی شنا دارد.

او تصریح کرد: در رقابت‌های جهانی اگر ورزشکاری در کلاس خود بتواند در جایگاه نخست قرار گیرد به او مدال اهدا می‌شود، اما در این دوره از بازی‌های پارا آسیایی مسئولان برگزاری از اهدا مدال به ورزشکارانی که رکورد مناسب در کلاس خود را داشتند خودداری کردند و با وجودی اینکه ما سوال کردیم، اما آن‌ها در جواب گفتند که این تصمیم از قبل گرفته شده بود و این باعث شد ملی پوشان دیگر ما از کسب مدال باز بمانند.

یک سال پیش روی مدال شنا برنامه ریزی کردیم

ارشدی ادامه داد: یک سال و نیم پیش در جلسه‌ای که در کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد، خسروی وفا بیان کرد اگر بخواهیم در جدول ارتقا داشته باشیم باید روی مدال شنا و شطرنج برنامه ریزی کنیم و خوشبختانه در هر دو رشته ما شاهد مدال آوری ملی پوشان بودیم و نه تنها جایگاه چهارمی را حفظ کردیم بلکه توانستیم نسبت به دو دوره قبل با یک پله صعود در مکان سوم قرار بگیریم.

کاروان ورزشی ایران پتانسیل قرار گرفتن در جایگاه دومی را دارد

او درباره اینکه کاروان ورزشی ما می‌تواند در دوره بعدی در جایگاه دوم توزیع مدال قرار بگیریم گفت: هر دوره شرایط سخت‌تر می‌شود و تعداد ورزشکارانی که شرکت می‌کنند رو به افزایش است. البته کاروان ورزشی ایران پتانسیل قرار گرفتن در جایگاه دومی را دارد، اما این موضوع نیاز به برنامه ریزی و اردو‌های متعدد دارد تا ملی پوشان ما با آمادگی راهی مسابقات شوند.

ارشدی تصریح کرد: فاصله ما با جایگاه اول زیاد است، اما می‌توان با برنامه ریزی و افزایش اعتبارات در برخی رشته‌ها نیز فعالیت تیم ملی را آغاز کنیم. در تلاش هستیم در رشته شمشیربازی و ویلچرانی تیم ملی تشکیل دهیم تا با افزایش رشته‌های ورزشی کاروان شانس کسب مدال نیز اضافه شود.

امیدواریم حضور پاراتکواندو در رقابت‌های ۲۰۲۰ توکیو با کسب مدال همراه باشد

او در ادامه عنوان کرد: تاکنون رشته پاراتکواندو در بازی‌های پاراآسیایی و پارالمپیک حضور نداشته است و ما امیدواریم که اولین حضور این رشته در رقابت‌های ۲۰۲۰ توکیو با کسب مدال برای کاروان ورزشی ایران همراه باشد.

هدفمان قرارگرفتن در میان ۱۰ کشور برتر جهان در پارالمپیک است

ارشدی افزود: در شورای عالی و هیئت رئیسه تصمیم گرفته شده است تا در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو ایران جزو ۱۰ کشور برتر جهان شود و امیدوارم که با تلاش ملی پوشان و برنامه ریزی مناسب در توکیو هم به این هدف مهم برسیم.

پاداش پای سکوی ایزدیار پرداخت شد

سرپرست تیم شنا درباره پاداش شاهین ایزدیار از سوی کمیته ملی پارالمپیک و وزارت ورزش و جوانان گفت: کمیته ملی پارالمپیک مطابق با صحبتی که کرده بود در پای سکو برای هر مدال طلای شاهین مبلغ ۵۰۰۰ دلار و برای مدال نقره او که مدال بعدی محسوب می‌شد ۵۰۰ دلار و در مجموع ۳۰ هزار و پانصد دلار به این ورزشکار اهدا کرد. اما در مورد پاداش وزارت ورزش و جوانان بر اساس آئیین نامه‌ای که در گذشته تصویب شده است برای مدال طلا اول صد در صد پاداش، طلای دوم ۵۰ درصد و طلای سوم ۲۵ درصد و طلای چهارم ۱۰ درصد اهدا می‌شود و به طور کل به کسی که بیش از یک مدال طلا کسب کند پاداشی معادل ۲ برابر یک مدال اهدا می‌شود و در نهایت فکر می‌کنم حدود ۳۲۰ سکه تمام بهار آزادی به او اهدا شود و البته این موضوع باز بستگی بعه تصمیم نهایی وزارت ورزش و جوانان دارد.

بیشتر بخوانید:

 ایزدیار: شناگر چینی رقیبم بود/ برای تماشای دیدار پرسپولیس ایران - السدقطر به استادیوم می‌روم  کریمی: میزبان مواد را میکس کرد تا مدال نگیرم شاهین ششمین طلا را هم دشت کرد

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارشدی: مشکل عمده شنا در بازی‌های پارا آسیایی ادغام کلاس بندی بود/ پاداش پای سکوی ایزدیار پرداخت شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..