تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خواب آلودگی، دلیل اصلی تصادفات/ تست غربالگری روانپزشکی رانندگان حمل و نقل عمومی ضروری است

ضرورت تست غربالگری روانپزشکی رانندگان حمل و نقل عمومی/ ارتباط مستقیم تصادفات با اختلال خواب رانندگانبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید مهدی حسن زاده عضو بازنشسته هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در سی و پنجمین کنگره سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران در ارتباط با موضوع بی خوابی و تصادفات جاده ای منجر به مرگ گفت: بر اساس اعلام پلیس راهور خواب آلودگی و خستگی دلیل اصلی تصادفات جاده ای منجر به مرگ است، البته اکثر این تصادفات در ۳۰ کیلومتری مقصد و رسیدن به شهرهای بزرگ به وقوع می پیوندد.

وی افزود: رانندگان باید هر موقع که احساس خواب آلودگی داشته رانندگی را متوقف و استراحت کنند و پس از اینکه سرحالی لازم را به دست آوردند به رانندگی خود ادامه دهند همچنین به رانندگان توصیه می شود هر دو ساعت یکبار رانندگی را متوقف و استراحت لازم را داشته باشند.

عضو بازنشسته هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: رانندگی پیوسته در ساعت‌های طولانی مدت هنر و شجاعت نیست و درواقع نوعی حماقت به شمار می‌رود، چرا که این مسئله می‌تواند تصادف رانندگی منجر به مرگ به همراه داشته باشد و علاوه بر اینکه فرد جان خود را به خطر می اندازد جان سرنشینان نیز مورد تهدید قرار خواهد گرفت.

این روانپزشک با اشاره به اینکه آمار کشته‌های ناشی از تصادفات جاده ای در کشور ما بالا بوده و این مسئله اولین علت مرگ و میر به ویژه در میان جوانان به شمار می رود، گفت: بی خوابی و اختلالات خواب و مشکلاتی همچون ابتلای راننده به بیماری دوقطبی از جمله موضوعات روانپزشکی بوده که در ارتباط با تصادفات جاده ای است.

حسن زاده ضمن تاکید بر ضرورت تست غربالگری روانپزشکی رانندگان به ویژه رانندگان حمل و نقل عمومی گفت: تصادفات رانندگی تا حدود زیادی قابل پیشگیری بوده و زمانی که راننده اتوبوس و کامیون سلامت روان آنها از جمله مشکلات اختلال خواب و اعتیاد مورد بررسی قرار گیرد قطعا شاهد کاهش آمار تصادفات خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: پلیس راهور گشت‌هایی را برای رانندگان پرخطر در نظر گرفته بود و تست اعتیاد و الکل را برای این رانندگان مورد بررسی قرار می‌داد که این مسئله نتایج موثری را در کاهش تصادفات به همراه داشت که ضرورت دارد هرچه بیشتر این گشت‌ها فعال و اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

اکثر تصادف‌ها در ۳۰ کیلومتری مقصد رخ می‌دهد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خواب آلودگی، دلیل اصلی تصادفات/ تست غربالگری روانپزشکی رانندگان حمل و نقل عمومی ضروری است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..