تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اهمیت حق الناس نسبت به خیرات کردن برای مردگان/ اموات چه زمانی صدای مارا می‌شنوند؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  باقریان کارشناس علوم قرآنی گفت: هر کاری که ما در دنیا برای اموات انجام دهیم به سود آنها است اما باید در نظر بگیریم که چه کار خیری نیاز آن ها و واجب است تا ابتدا انجام شود. خیرات میت را خوشحال می کند اما اگر حق الناس بر گردنش باشد نیازمندی اصلی است و باید ابتدا برطرف شود.  

اهمیت حق الناس نسبت به خیرات کردن برا مردگان/ موات چه زمانی صدای مارا می‌شنوند؟

بیشتربخوانید : بهترین اعمال برای شب و روز جمعه کدام‌اند؟

حجت الاسلام والمسلمین محمد باقریان درباره خیراتی که می توان برای اموات داد گفت: هر کاری که ما در دنیا برای اموات انجام دهیم به سود آنها است اما باید در نظر بگیریم که چه کار خیری نیاز آن ها و واجب است تا ابتدا انجام شود. خیرات میت را خوشحال می کند اما اگر حق الناس بر گردنش باشد نیازمندی اصلی است و باید ابتدا برطرف شود.

حق الناسوی در همین راستا افزود: بنابراین باید ابتدا نیازهای واجب او را بررسی و آنها را ابتدا برطرف کنیم. حق الناس، حق الله، نماز و روزه و عبادات که بر دوش او مانده در اولویت است و بعد از این موارد امور مستحبی اعم از نماز، روزه، صدقه، حج، انفاق،دعا در حق آنان، رفتن بر مزار و دیدن اموات در مرحله بعدی است. باید نیازسنجی کرد و بر این اساس خیرات انجام داد.

این کارشناس علوم قرآنی درباره اهمیت باقیات و صالحات اظهار کرد: برخی از اموات اجازه دارند که به خانه ها سر بزنند و خواسته هایشان را بگویند اما افراد زنده نمی شنوند. صبح جمعه بین الطلوعین وقتی بر سر مزار اموات هستید آن ها هم صدای شما را می شنوند و هم جواب می دهند اما بعد از طلوع آفتاب روز جمعه صدای شما را می شنوند اما جواب نمی دهند چون در عالم و حال خود رفته اند که بستگی به مراتب شخص مرده هم دارد.

وی در این باره تصریح کرد: در روایات آمده است که در جنگ بدر پیغمبر جنازه های مشرکان را برداشت و با آن ها صحبت کرد و فرمود: "به آن چه من گفتم رسیدید؟" اصحاب گفتند: مگر صدای ما را می شنوند؟ حضرت فرمود: "چرا نشنوند؟ بهتر از شما حرف های مرا می شنوند. این افراد به عالم برزخ منتقل شده اند اما حرف های ما را می شنوند".

این کارشناس علوم قرآنی خاطرنشان کرد: برای برخی سوال است که چرا به مزار امواتی که درجات پایین تری دارند کمتر سر می زنیم و به حرم بزرگان از جمله حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و حضرت معصومه(س) و دیگر امامان (ع) بیشتر می رویم ؟ جواب این است که اولیای الهی در آن دنیا هم به فکر ما و اموات هستند، همان کاری که در دنیا انجام می دادند، در آخرت هم به آن ادامه می دهند. در روایت آمده است که همان گونه که خیر آنها در دنیا به همه می رسید و خیرات می دادند در آن دنیا هم خیرات را به نام همه اموات و زندگان که نیازمند هستند پخش می کنند.

منبع: میزان
انتهای پیام/ 

خیرات بر رفتگان باید نیازسنجی شود/رفع حق الناس ارزشمندترین خیرات است



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اهمیت حق الناس نسبت به خیرات کردن برای مردگان/ اموات چه زمانی صدای مارا می‌شنوند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..