تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه جوش های سرسیاه را از بین ببریم؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دانه‌های سیاه ریزی که بر روی صورت ظاهر می‌شوند و در واقع همان جوش سرسیاه است، صاف و یکدست بودن پوست را دچار اختلال می‌کنند و ظاهر زیبای صورت را تحت تأثیر قرار می‌دهند. در بسیاری از مواقع این جوش‌های سرسیاه به صورت ناگهانی ظاهر نمی‌شوند و برای سال‌های متمادی خصوصاً از زمان نوجوانی جایگاه خود را حفظ می‌کنند.

چگونه جوش های سرسیاه را از بین ببریم؟

بیشتربخوانید :راز داشتن پوست صاف و بدون جوش در چیست؟

این جوش‌های سر سیاه قدیمی اغلب بر روی بینی وجود دارند و قصد ندارند از بین روند. در بسیاری از موارد افراد برای از بین بردن این دانه‌های ریز از پاک‌کننده‌های صورت، ماسک صورت، لایه‌بردار‌ها و دیگر محصولات استفاده می‌کنند، ولی متأسفانه معمولاً هم به نتیجه مورد انتظار دست پیدا نمی‌کنند.

با توجه به اینکه نوع پوست افراد و آب و هوایی که در آن زندگی می‌کنند متفاوت است، نتیجه‌ای که بعد از استفاده از روش‌های درمانی هم حاصل می‌شود، متفاوت است. برخی افراد در شرایط مختلف دچار التهاب پوستی می‌شوند و یا آکنه‌های زیرپوستی و قرمز روی صورتشان نمایان می‌شود و برخی دیگر دچار جوش‌های سر سیاه می‌گردند.

ترکاندن جوش سرسیاه
علت جوش سر سیاه صورت و همچنین جوش سر سفید در اصل منافذ بسته شده پوست است. زمانی که پوست مرده، ذرات آلوده هوا و چربی درون منافذ پوست به دام می‌افتند، جوش سر سیاه ظاهر می‌شود. فرق جوش سر سیاه و سر سفید در این است که جوش سر سیاه در برابر هوا باز است و همین باعث می‌شود که به رنگ سیاه در بیاید، ولی جوش سر سفید معمولاً دارای پوشش نازکی از پوست است که آن‌ها را در برابر هوا محافظت می‌کند و به همین دلیل به رنگ سفید باقی می‌مانند. منافذ بسته شده سلول‌های پوستی، باکتری‌های به وجود آورنده آکنه را جذب می‌کنند و می‌توانند به آکنه‌های بزرگ تبدیل شوند.

برای اینکه بتوانید از شر جوش‌های سر سیاه صورت و یا حتی همان جوش‌های سر سفید رها شوید، باید منافذ پوست را از آلودگی و ذرات به دام افتاده پاک کنید. به منظور پاکسازی جوش سر سیاه، صورت خود را دو بار در روز بشویید و مطمئن شوید که ذرات آلوده هوا و همچنین مواد آرایشی روی صورتتان به خوبی پاک‌شده‌اند و یا از نوعی نیستند که منافذ پوست را خفه کنند. استفاده از لایه‌بردار‌های پوست هم می‌توانند این ذرات مزاحم را از سطح پوست پاک کنند.

بهترین مواد برای رفع جوش سر سیاه صورت

افرادی که از داشتن جوش سر سیاه اذیت می‌شوند، حتماً روش‌های مختلفی را برای نابودی آن‌ها امتحان کرده‌اند. پس بهتر است که این بار به سراغ لایه‌بردار‌ها بروید که با داشتن مواد تشکیل‌دهنده کارآمد، قادرند منافذ پوستی را تمیز کنند و پوست را لایه‌برداری کنند تا سلول‌های مرده هم از بین بروند و چیزی برای بستن این منافذ روی سطح پوست باقی نماند.

لایه‌بردار‌هایی که دارای سالیسیلیک اسید و رتینول هستند به خوبی می‌توانند این وظیفه را به انجام برسانند و پوستی یک دست به شما هدیه کنند.

سالیسیلیک اسید در درمان جوش‌های غیر ملتهب ایده آل است، چون می‌تواند به عمق پوست نفوذ کند و چربی اضافی پوست، سلول‌های مرده، ذرات آلوده و باکتری‌هایی که منافذ را بسته‌اند، بیرون بکشد. در مورد رتینول هم باید گفت: رشد سلولی و جایگزینی سلول‌ها را تحریک می‌کند که موجب باز شدن منافذ شما می‌شود و همچنین با تمیز کردن چربی اضافه محبوس شده، باعث نفوذ و اثرگذاری بیشتر دیگر محصولات بهداشتی مورد استفاده می‌شود.

رتینول خاصیت خشک‌کنندگی پوست هم دارد و موجب از بین بردن چربی اضافی پوست می‌شود و از این طریق هم می‌تواند از ایجاد جوش سر سیاه به دلیل چربی بیش از حد پوست جلوگیری کند. زمان اثرگذاری رتینول بر روی پوست‌های مختلف، متفاوت است و از چند روز تا چند هفته و حتی چند ماه طول می‌کشد تا نتیجه‌ای که می‌خواهید را نشان دهد. ولی نتایج حاصله از استفاده رتینول بر اساس مطالعات و تحقیقات گوناگون ثابت شده است، فقط کافی است کمی صبور باشید.

از بین بردن جوش‌های سر سیاه

ستفاده بیش از حد از یک محصول بهداشتی و یا حتی لوازم آرایشی هم می‌تواند باعث بروز جوش سر سیاه و سر سفید شود. اگر از اسکراب بیش از حد استفاده کنید، جوش‌های صورت ملتهب و قرمز می‌شوند و برای بروز انواع عارضه‌های پوستی مستعد می‌شوند.

حتی ممکن است با اسکراب زدن دقیقاً برعکس تصوری که دارید، سلول‌های مرده پوست درون منافذ گیر کنند! پس اگر پوستی حساس دارید، برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه و سلول‌های مرده پوستی، از اسکراب‌های خشن و با دانه‌های گرانولی بزرگ و زبر دوری کنید.

زمانی که از پاک کننده و شوینده‌های صورت جدید استفاده می‌کنید و یا یکی از محصولاتی که همیشه به کار می‌بردید را حذف کرده‌اید، به تغییراتی که روی پوستتان ایجاد می‌شود دقت کنید. اگر محصولات جدید باعث سوزش پوست و ایجاد التهاب و قرمزی می‌شوند، بدانید که مناسب پوست شما نیستند. اگر نمی‌دانید محصول جدید برای پوستتان مناسب است یا نه، روی نقطه کوچکی از گردن یا کنار صورت آن را تست کنید تا واکنش پوستتان را ببینید.

ترکاندن جوش سر سیاه
برای اینکه بتوانید آنچه درون جوش سر سیاه نهفته شده است را خارج کنید به پزشک متخصص مراجعه کنید. البته می‌توانید برای در آوردن جوش سر سیاه هم خودتان در خانه اقدام کنید، ولی این کار چندان پیشنهاد نمی‌شود. دست‌کاری کردن جوش سر سیاه و سر سفید و کندن آن‌ها باعث التهاب پوست می‌شود و می‌تواند باعث آکنه، جوش و حتی عفونت گردد.

پس اگر درون خانه این کار را انجام می‌دهید حتماً با دست تمیز یا وسایل استریل شده جوش سر سیاه را خالی کنید و بعد از آن صورت خود را بشویید. از وسایل تیز و برنده برای این کار استفاده نکنید. بهتر است کار را به کاردان بسپارید!

حقیقت این است که درمان قطعی جوش سر سیاه وجود ندارد و یا حداقل سریع و تضمین شده نیست. بعد از هر اقدامی همچنین باید مراقبت‌های پوستی در آینده هم انجام شود. در برخی افراد که این جوش‌ها تبدیل به آکنه می‌شود، بعد از آن از بین می‌رود و البته این نکته به ژنتیک فرد و هورمون‌های او بستگی دارد. برای اینکه بتوانید از درمان این جوش‌های سر سیاه مطمئن شوید، پزشک زیبایی کمک بزرگی به شما می‌خواهد. تنها کافی است کمی پول و زمان خرج کنید.

چسب جوش سرسیاه

یکی از روش‌هایی که برای از بین بردن جوش سر سیاه مؤثر است، این است که چربی پوست خود را کنترل کنید، می‌توانید از محصولات مناسب پوست چرب استفاده کنید، ولی هرگز رطوبت رسانی پوست را فراموش نکنید. تصور نکنید که، چون پوست چربی دارید نیاز به کرم مرطوب‌کننده ندارید، این کرم قرار است آب‌رسانی صورت شما را انجام دهد و نه چربی رسانی! پس حتماً کرمی سبک و فاقد چربی انتخاب کنید که پوستتان را مرطوب نگه دارد.

استفاده از چسب جوش سرسیاه که به صورت محصولات کارخانه‌ای به فروش می‌رسد، در تخلیه منافذ بسته شده تأثیر خوبی دارند. گاهی جوش‌های سر سیاه به دلیل حضور مو‌های ریز کوچک خصوصاً روی بینی تیره‌تر به نظر می‌رسند، پس این چسب جوش سرسیاه بینی قادر هستند مو‌های زائد را هم خارج کنند. حتی ماسک‌های زغال فعال هم به دلیل خاصیت بالا در نفوذ کردن به منافذ پوست، تا حد زیادی می‌تواند برای درمان جوش سر سیاه مؤثر باشد.

آنچه که برای درمان و پیشگیری از جوش سرسیاه باید در نظر بگیرید، این است که بعد از درمان فعلی جوش‌ها، برای اینکه دوباره به آن‌ها مبتلا نشوید، باید مراقبت‌های پوستی را جدی بگیرید و حتماً بعد از بازگشت به خانه صورتتان را با شوینده و پاک‌کننده‌های مخصوص بشویید و سپس با استفاده از کرم مرطوب کنید. استفاده از ماسک جوش سرسیاه و لایه‌بردار‌ها را هم در برنامه مراقبتی خود قرار دهید.

درمان خانگی جوش سرسیاه
برای اینکه بتوانید در خانه و با مواد طبیعی به جنگ با جوش سر سیاه بروید، می‌توانید روش‌های مختلفی را تست کنید. جوش شیرین یکی از موادی است که به دلیل ساختار زبر و دانه‌ای خود، برای لایه‌برداری مناسب است. می‌توانید برای تهیه ماسک جوش سر سیاه، جوش شیرین را با آب، سرکه سیب و یا آب‌لیمو مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد و سپس آن را برای مدت ۱۵ دقیقه روی جوش سر سیاه بینی و قسمت‌های چرب صورت قرار دهید و سپس آبکشی کنید. اگر در حین استفاده احساس خارش و سوزش شدید کردید، سریع مواد را بشویید.
سفید تخم مرغ به صورت ماسک برای جوش سر سیاه به دلیل خاصیت کشسانی که پس از خشک شدن روی پوست ایجاد می‌کند، قادر است مثل لایه‌بردار عمل کرده و پوست را از سلول‌های مرده و ذرات اضافی پاک کند. منافذ را می‌بندد و پوست را هم تغذیه می‌کند.
ماسک خاک رس یکی از ماسک‌های مشهور برای از بین بردن جوش سر سیاه است. این ماسک قادر است منافذ پوست را به صورت عمیقی تمیز کند و مواد اضافی درون آن را از بین ببرد. بعد از استفاده از این ماسک جوش سرسیاه بینی، پوستی صاف و شفاف خواهید داشت.

منبع: دیجی مگ

انتهای پیام/

ترفندهایی برای از بین بردن جوش سرسیاه



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه جوش های سرسیاه را از بین ببریم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..