تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یک ابَرَخوشه کهکشانی کشف شد!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ستاره‌شناسان به تازگی ساختار عظیم جدیدی را متشکل از هزاران کهکشان کشف کردند. ستاره‌شناسان یک ساختار عظیم را در جهان ابتدایی با جرمی معادل یک میلیون برابر خورشید کشف و ترسیم کردند.

یک ابرخوشه کهکشانی کشف شد!

 این ابرخوشه کهکشانی اولیه «هایپریون» نام دارد که از هزاران کهکشان تشکیل شده و با امتداد قطر صدها میلیون سال نوری خود در جهان ما بسیار شگفت‌انگیز است.

این کشف توسط یک تیم بین‌المللی از ستاره‌شناسان و با استفاده از ترکیبی از مشاهدات جدید و بررسی اطلاعات آرشیو شده، انجام شد.

این ابرخوشه کهکشانی مرحله اولیه تکامل این سنگین‌وزن‌های آسمانی را نشان می‌دهد.

طبق این اطلاعات هایپریون بزرگ‌ترین ساختاری است که همواره در جهان ابتدایی کشف شده است.

همچنین با توجه به برآوردهای انجام شده هایپریون تقریبا 2.3 میلیون سال پس از دوره کیهانی بیگ‌بنگ تشکیل شده و در عین حال یک توده‌ای شبیه به ابرخوشه‌ها در جهان است.

این ابرخوشه کهکشانی ستاره‌شناسان را شگفت‌زده کرده زیرا تصور می‌شود که ساختارهایی به اندازه هایپریون بعدا تشکیل شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کشف یک ساختار عظیم جدید با هزاران کهکشان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یک ابَرَخوشه کهکشانی کشف شد!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..