تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همه چیز درباره خواص شگفت انگیز پوست پیاز برای سلامتی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چون از خواص پوست پیاز نمی دانید جزو دور ریزهای آشپزخانه و آشپزی هستند اما اگر فواید پوست پیاز برای سلامتی بدن و زیبایی پوست را بدانید هرگز این اشتباه را نخواهید کرد.

همه چیز درباره خواص شگفت انگیز پوست پیاز برای سلامتی

بیشتربخوانید :راز داشتن یک پوست سالم در عادت های صبحگاهی

بر اساس گزارش humannhealth مطالعات جدید ثابت کرد که پوست پیاز منبع غنی از فلاونوئیدها به ویژه کورستین است . فلاونوئیدها قویترین آنتی اکسیدان ها و ضد تورم های عالی هستند.

پوست پیاز چه خواصی دارد؟

رنگدانه های گیاهی به نام کورستین موجود در پوست پیاز موجب کاهش کلسترول بد یا همان LDL خون می شود.

پوست پیاز برای کاهش فشار خون

کاهش فشار خون با پوست پیاز تسریع می یابد و گرفتگی سرخرگ ها برای جلوگیری از سکته های قلبی و مغزی با استفاده از جوشانده پوست پیاز یکی از مهمترین فواید آن است.

پوست پیاز برای آلرژی

پوست پیاز با آلرژی می جنگد و التهابات را کاهش می دهد.

پوست پیاز مناسب برای ورزشکاران

جالب است بدانید که استفاده از پوست پیاز برای کودکان و نوجوانان و همچنین ورزشکاران توصیه می شود چرا که با ترکیبات فوق العاده موجود در پوست پیاز رشد و عملکرد ماهیچه ها به میزان قابل توجهی تقویت می شود.

رفع مشکل کم خوابی

کورستین موجود در پیاز همچنین دارای اثرات آرام بخشی است و می تواند باعث رفع مشکل کم خوابی در افراد نیز شود.

پوست پیاز برای درمان افسردگی

برای درمان افسردگی می توان از پوست پیاز استفاده کرد.

پوست پیاز سم زدایی قوی است

پوست پیاز به عنوان یک سم زدایی قوی می تواند مواد آلوده را از بدن دفع کند و فیبر موجود در آن باعث افزایش حرکات روده و تنظیم PH آن می شود و می تواند مانع از ابتلا به بسیاری از بیماری ها شود.

پوست پیاز برای مبارزه با سرطان

پوست پیاز با سرطان و بیماری های سخت عفونی مبارزه می کند.

خواص پوست پیاز برای مشکلات قلبی

کارشناسان اضافه کردن پوست پیاز به رژیم غذایی روزانه را برای کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی چون مشکلات قلبی عروقی، سرطان روده بزرگ، چاقی، دیابت نوع دو، مشکلات روده و معده توصیه می کنند.

پوست پیاز به تنهایی یک خوراکی نیست و شما می توانید با افزودن آن به غذاها از خواص بیشمار آن بهره مند شوید.
زنان باردار پوست پیاز را مصرف نکنند

متخصصان توصیه می کنند زنان باردار و شیرده تحت هیچ شرایطی از پوست پیاز در رژیم غذایی خود استفاده نکنند و برای بهره مندی از خواص پیاز گوشت آن را مصرف کنند.

پوست پیاز برای مشکلات خارش و گال پوست

میکس شده پوست پیاز می تواند مشکلات خارش و گال پوست را درمان کند.

دم کرده پوست پیاز یک محصول زیبایی طبیعی برای پوست است . علاوه بر آن می توانید برای تقویت و درخشندگی موها شستشو با دم کرده پوست پیاز را امتحان کنید.

روش استفاده از پوست پیاز:

انواع شیوه های دم کرده و یا استفاده مستقیم از آن برای بهره گیری از خواص پوست پیاز وجود دارد.

می توانید پس از شستشوی دقیق و خشک کردن پوست پیاز آن را در آب جوشاند و به صورت یک محلول مقوی و سرشار از آنتی اکسیدان قبل از خواب به میزان یک لیوان نوشید.

برای استفاده از پوست پیاز در غذا و یا خورشت به این روش عمل کنید:مقداری پوست پیاز را بعد از شستشوی کامل داخل یک کیسه نازک توری بریزید و سر کیسه را خوب گره بزنید و داخل ظرف غذا بیاندازید به این صورت خواص آن وارد غذا می شود . بعد از طبخ غذا و قبل از سرو کیسه را از داخل قابلمه خارج کنید و محتویات آن را دور بریزید.

برای زیبایی پوست و مو می توانید از دم کرده پوست پیاز به عنوان یک محلول شستشوی طبیعی استفاده کنید.

منبع: بهداشت نیوز

انتهای پیام/

با دنیایی از خواص پوست پیاز را دور می ریزیم



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همه چیز درباره خواص شگفت انگیز پوست پیاز برای سلامتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..