تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زائران ۲ هفته قبل از عزيمت به عراق واکسن آنفلوآنزا تزريق کنند

زائران 2 هفته قبل از عزيمت به عراق واکسن آنفلوآنزا تزريق کنند

خبرگزاري آريا – سرپرست سازمان اورژانس به زائرين اربعين حسيني توصيه کرد: حداقل ۲ هفته قبل از عزيمت به کشور عراق واکسن آنفلوانزا تزريق کنند.
به گزارش خبرگزاري آريا از مهر، پيرحسين کوليوند با بيان اين که زائران اربعين حسيني به منظور حفظ سلامتي خود لازم است نکات بهداشتي را در حين سفر اعمال کنند، گفت: زائران در صورت داشتن بيماري يا مشکلات جسمي قبل از سفر به پزشک خود مراجعه کنند و حين سفر داروهاي مصرفي روزانه و ليست داروهاي مصرفي و دوز آن‌ها را به همراه داشته باشيد.
وي با اشاره به اين که از تماس نزديک با افراد ناخوشي که سرفه، عطسه و تب دارند، خودداري کنيد و بيش از يک متر فاصله بگيريد، اظهارکرد: دست‌هاي خود را به طور مرتب با آب و صابون بشوئيد چرا که شستشوي مداوم دست‌ها به تنهايي تا ۵۰ درصد از انتقال بيماري‌هاي عفوني پيشگيري مي‌کند.
سرپرست سازمان اورژانس کشور توصيه کرد: ژل ضدعفوني دست همراه داشته باشيد واز تماس دست آلوده با چشم و دهان خود جدا بپرهيزيد همچنين از سجاده، ليوان و بطري آب شخصي خود استفاده کنيد.
کوليوند با اشاره به اين که براي نوشيدن آب حتماً از آب معدني بسته بندي شده استفاده شود، گفت: براي تامين غذا حتي الامکان به موکب هاي ايراني و مراکز معتبر مراجعه کرده واز مصرف سبزي خام يا غذاهاي حاوي سبزي خام و سس هاي مختلف خودداري کنيد.
وي با تاکيد بر اين که زائران از تماس، دست دادن و روبوسي با ديگر زائران حتي الامکان خودداري کنند، افزود: در هنگام عطسه و سرفه جلوي دهان خود را با دستمال بگيريد و دستمال را در سطل آشغال بياندازيد و در صورت نبود دستمال از بالاي آستين لباستان استفاده کنيد.
سرپرست اورژانس کشور با توصيه به اين که از مصرف شير خام و ساير فرآورده هاي لبني غير پاستوريزه جداً خودداري شود، افزود: از خريد و مصرف نوشيدني ها و مواد غذايي از دست فروشان پرهيز نمائيد.
وي همچنين گفت: در شلوغي جمعيت سعي کنيد جلوي دهان و دماغ خود را با ماسک بپوشانيد و در صورت بروز تب و علائم تنفسي بلافاصله به پزشک کاروان مراجعه کنيد و در اين مواقع مايعات زياد بنوشيد و استراحت و خواب کافي داشته باشيد.
کوليوند با تاکيد بر اين که زائران حتما بيماري وبا را جدي بگيرند و در صورت بروز فوراً به پزشک مراجعه کنند، به علائم شايع بيماري وبا اشاره کرد و گفت: اسهال آبکي شديد با دفعات اجابت مزاج غيرقابل شمارش و شبيه آب برنج و بدبو، نبودن دل درد و دل پيچه برخلاف بسياري از بيماريهاي گوارشي، گرفتگي عضلات پشت ساق پا، عطش فراوان، فقدان خون در مدفوع، استفراغ بدون حالت تهوع، احساس پري و غرغر شکم و فقدان تب از علائم اين بيماري است.
سرپرست سازمان اورژانس کشور در پايان از زائران اربعين حسيني در خواست کرد: هرگونه طغيان ناشي از آب و مواد غذايي (اگر دو نفر يا بيشتر از يک غذا يا آشاميدني مشترک استفاده کرده و علائم باليني مشترک داشته باشند) را به پزشک يا کادر بهداشتي مستقر گزارش کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زائران ۲ هفته قبل از عزيمت به عراق واکسن آنفلوآنزا تزريق کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..