تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجباری کردن آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج در کردستان

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سید مهدی فرشادان در آیین روز جهانی عصای سفید در دانشگاه کردستان، ضمن تبریک این روز به نابینایان روشندل، گفت: انجمن نابینایان کردستان یکی از موفق‌ترین انجمن‌ها در استان است. 

 وی با بیان اینکه نابینایان در حوزه‌های مختلف از جمله ورزش و تحصیلات توانستند به مقام عالی برسند، تصریح کرد: در استان کردستان ۳۰ نفر از نابینایان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند.

نماینده دیواندره و کامیاران، با اشاره به اینکه سه هزار و ششصد نابینا در استان کردستان شناسایی شده است، بیان کرد: این افراد کسانی هستند که به بهزیستی مراجعه کردند و متاسفانه تعدادی از نابینایان در روستا‌های اطراف استان زندگی می‌کنند و هنوز نتوانسته‌ایم آن‌ها را شناسایی کنیم.

فرشادان با اشاره به اینکه سالیانه ۳۰۰ هزار نوزاد معلول متولد می‌شود، افزود: برای اولین بار در استان کردستان آزمایشگاه ژنتیک قبل از ازدواج به طور اجبار برای افراد قرار دادیم تا در حد امکان نوزاد معلول متولد نشود.

وی گفت: خوشبختانه توانسیتیم افراد کم بینا را شناسایی و مورد حمایت قرار دهیم که وضعیت بینایشان به سمت نابینایی مطلق نرود.

نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران، در پایان با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌ها و مشکلات نابینایان، نداشتن اشتغال و ادامه تحصیل است، خاطرنشان کرد: مسئولین و افراد جامعه باید در این زمینه نابینایان را یاری کنند چرا که آن‌ها به دلیل نداشتن شغل و درآمد نمی‌توانند زودتر ازدواج کنند.

انتهای پیام/م

انجمن نابینایان کردستان یکی از موفق‌ترین انجمن‌ها در استان است



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجباری کردن آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج در کردستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..