تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ساخت دوربین همراه برای نابینایان در دانشگاه کردستان

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سید مهدی حسینی عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان گفت: دانشجویان نابینا در دانشگاه کردستان تلاش شان بر این است که مسائل و مشکلاتی که با آن مواجه می‌شوند بتواند حل کنند.

وی با اشاره به نو آوری‌های دانشجویان نابینا در دانشگاه کردستان، افزود: این دانشجویان توانستند در دانشکده زبان خارجه و علوم انسانی تابلویی سر در ورودی اتاق‌ها را به شکل بریل طراحی و نصب کنند که آن تعداد از دانشجویان نابینایان با لمس این تابلو‌ها اتاق مورد نظرشان را پیدا کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان، بیان کرد: هدف از راه‌اندازی این تابلو‌های توجه دانشجویان و اساتید به افراد نابینا است که بیشتر به این دانشجویان راهنمایی و کمک کنند و هر بار با دیدن این تابلو‌ها نابینایان را جلو چشمشان تصور کنند.

حسینی افزود: یکی از دانشجویان کم بینا توانسته است برای اولین بار دوربین همراهی را برای افراد نابینا طراحی کند که از طریق جی‌پی‌اس به اینترنت وصل و دارای هدفنی است که با فردی که به او متصل شده صحبت کند و دوربین مسیر را نشان می‌دهد و آن فرد به راحتی می‌تواند فرد نابینا را در ادامه مسیر راهنمایی کنند.

وی گفت: تعدادی از افراد بینا کتاب‌های که برای نابینایان جالب است از جمله کتاب‌های علمی و داستان را به صورت صوتی در بخش کتابخانه کم بینایان و نابینایان دانشگاه کردستان در اختیارشان قرار دادند.

عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نوآوری‌های دانشجویان نابینا، فرهنگ لغت دو زبانه عربی و فارسی است که به صورت نوشتاری و صوتی با معنای هر کلمه در اختیار نابینایان قرار دادند.

حسینی در پایان یادآور شد: مجموعه فعالیت‌های نابینایان در دانشگاه کردستان به این معنی است که آن‌ها بسیار توانمند هستند و در روز عصای سفید از نمونه کار‌های خودشان رونمایی می‌کنیم که مسئولان با کار‌های نابینایان آشنا شوند و آن‌ها را حمایت کنند.

انتهای پیام/م

دوربین همراه برای نابینایان ساخته شد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ساخت دوربین همراه برای نابینایان در دانشگاه کردستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..