تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




منطقه آزاد ماکو آماده پذیرش از فعالان اقتصادی ترکیه است

ساعت: 10:25 منتشر شده در مورخ: 1397/07/26 شناسه خبر: 1419762

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ماکو گفت: فعالان اقتصادی ترکیه می‌توانند با راه‌اندازی واحدهای تولید نساجی و پوشاک در منطقه آزاد ماکو از ظرفیت‌های بازار پرتقاضای ایران بهره‌مند شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، غلامرضا سلیمانی امروز در گفتگو با خبرنگاران در خصوص بازار ایران و ترکیه، اظهار داشت: ایران و ترکیه یک بازار ۱۶۰میلیون نفری را تشکیل می‌دهند و اگر بتوانیم مزیت‌های ترکیه و ایران را با یکدیگر ترکیب کنیم، با کمک و خلاقیت بخش خصوصی می‌توانیم بازارهای جهانی را تسخیر کنیم.

وی تصریح کرد: البته باید برای موانع بانکی و گمرکی به راه حل‌هایی برسیم تا هیچ نگرانی برای بخش خصوصی دو کشور وجود نداشته باشد.

وی اظهار کرد: منطقه آزاد ماکو دروازه ورود ایران به ترکیه و اروپا بوده و به اقتضای همسایگی و سیاست‌های دوستانه ۲ کشور سازمان منطقه آزاد تمرکز خود را بر تسهیل و ارتقای ارتباط میان ایران و ترکیه قرار داده و در ۶ماه گذشته چندین اقدام اساسی را برمبنای این سیاست مدیریت کرده است.

وی با اشاره به این که ایران و ترکیه با توجه به تاکید روسای جمهوری دو کشور مبنی بر توسعه و ارتقای روابط تجاری تا سطح ۳۰میلیارد دلار، راهبردهای استراتژیک خود را بر مبنای توسعه همه‌جانبه روابط قرار داده‌اند، اظهار کرد: اقدام مهم ما تدوین اهداف در توسعه صادرات، جذب سرمایه‌گذار، صادرات‌مجدد، ترانزیت و تامین مالی است و ما شریک نخست خود در تمام این حوزه‌ها را کشور ترکیه می‌دانیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی ماکو افزود: به همین منظور از معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه خواسته‌ایم تا با انجام رایزنی‌های لازم با همتایان خود در ترکیه، این مسیر مثبت را هموار کنند و ما نیز پیشنهادات خود را برای تشکیل کارگروه مشترک دو کشور ارائه کرده‌ایم.

سلیمانی گفت: تصمیم داریم ظرفیت‌ها و ویژگی‌های منطقه آزاد ماکو را به دوستان و همکارانمان در کشور ترکیه معرفی کنیم تا بتوانیم با تدوین برنامه‌های مشترک به تقویت ترانزیت و بازرگانی بپردازیم.

وی در خصوص اینکه چه ظرفیت‌هایی برای سرمایه‌گذاری صنعت‌گران و بازرگانان ترکیه دارد، تصریح کرد: منطقه آزاد ماکو با توجه به دارا بودن امتیازاتی از قبیل انرژی ارزان و زیرساخت‌های آماده و قدرتمند، می‌تواند در بسته‌بندی، مدیریت و هدایت کالاهای ترانزیتی به تمام جهان نقش کلیدی ایفا کند.

وی اظهار کرد: در سفری که به منطقه آزاد مرسین داشتم، ضمن دعوت از مدیران این منطقه به ایران، برنامه‌ها و ظرفیت‌های ماکو را برای همکاری به طور رسمی معرفی کردم و در صورت تایید این برنامه‌ها در وزارت تجارت ترکیه، به سرعت اقدامات لازم برای شروع همکاری انجام می شود.

وی با اشاره به این که سفر به ترابزون و تقویت ارتباطات این حوزه با همکارانمان در ترابزون نیز در برنامه‌های کوتاه‌مدت ما قرار دارد، تصیرح کرد: بخش دیگر برنامه‌های ما، تقویت ارتباطات بانکی و مالی با کشور ترکیه از طریق منطقه آزاد ماکو است.

وی اظهار کرد: منطقه آزاد ماکو به واسطه مجهز بودن به فیبر نوری و زیرساخت‌های فنی لازم، می‌تواند به قطب دیجیتالی منطقه نیز تبدیل شود تا میزبان دیتاسنترهای مهم باشد و در این بخش نیز مایلیم همکاری‌های خود را با کشور ترکیه گسترش دهیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: مهم‌ترین چالش این است که بخش خصوصی کشور ترکیه شناخت عمیق و کاملی از ظرفیت‌های ایران و مخصوصا مناطق آزاد ندارد و در بعضی موارد تحت تاثیر فضای رسانه‌ای منفی قرار گرفته‌اند.

به گفته وی می‌توانیم مشکلات را با هم رفع کرده و اگر لازم باشد از ظرفیت‌های دو دولت و مجلس برای تسهیل ارتباطات تجاری استفاده کنیم.

سلیمانی گفت: قیمت انرژی، گاز، آب، زمین و کارگر در ایران و مخصوصا منطقه آزاد ماکو به مراتب از ترکیه کمتر است و این اختلاف ۵۰ تا ۶۰درصدی در هزینه‌ها می‌تواند مشوق بسیار خوبی باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: فعالان اقتصادی ترکیه می‌توانند با راه‌اندازی واحدهای تولید نساجی و پوشاک در منطقه آزاد ماکو از ظرفیت‌های بازار پرتقاضای ایران بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «منطقه آزاد ماکو آماده پذیرش از فعالان اقتصادی ترکیه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..