تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کدام نوع واکسن آنفلوآنزا موثرتر است؟

کدام نوع واکسن آنفلوآنزا موثرتر است؟

خبرگزاري آريا – يک متخصص طب اورژانس ضمن اشاره به کساني بايد واکسن آنفلوآنزا تزريق کنند، گفت: سازمان جهاني بهداشت سال‌ها فرم سه‌ظرفيتي واکسن آنفلوآنزا را توصيه مي‌کرد، اما در چند سال اخير فرم چهارظرفيتي آن را که موثرتر است، توصيه مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري آريا ، دکتر غلامرضا معصومي در گفتگو با ايسنا با بيان اينکه موثرترين راه پيشگيري از ابتلا به بيماري‌­هاي عفوني، انجام واکسيناسيون است، گفت: بيش از ۶۰ سال است که واکسن‌هاي موثر و ايمن در جهان مورد استفاده قرار مي‌گيرند تا از بروز بيماري‌ هاي عفوني جلوگيري کنند. بر همين اساس هر ساله براي ايجاد ايمني در مقابل بيماري آنفلوآنزا نيز واکسن­‌هاي متعددي در جهان ساخته و تزريق ساليانه آنها به افراد مشخصي توصيه مي‌شود.
وي با بيان اينکه فرم تزريقي واکسن آنفلوآنزا شايع‌ترين فرم استفاده از اين واکسن است، افزود: نکته مهم در زمينه واکسن آنفلوانزا اين است که تزريق واکسن آنفلوآنزا در افراد سالم باعث ايجاد مصونيت نه تنها در مورد آن نوع از ويروس آنفلوآنزا که در يکسال شايع است (سوش)، مي‌شود، بلکه منجر به پيشگيري از ابتلا به ساير انواع ويروس آنفلوآنزا نيز خواهد شد. البته شايد اين نوع واکسن در افراد مسن مصونيت کمتري ايجاد کند، اماقطعا از وخامت، عوارض و فوت ناشي از ابتلا به بيماري مي­‌کاهد.
معصومي تاکيد کرد: البته تزريق واکسن آنفلوآنزا براي تمام افراد جامعه توصيه نمي­‌شود. بر اساس توصيه سازمان جهاني بهداشت (WHO) افرادي که داراي ريسک بالاي عوارض و خطر ناشي از ابتلا به آنفلوآنزا هستند، بايد واکسن دريافت کنند که اين افراد شامل زنان باردار در هر سني از بارداري، کودکان بين شش ماه تا پنج سال، افراد مسن بالاي ۶۵ سال، بيماران با مشکلات مزمن پزشکي و کساني که در حوزه بهداشت و درمان کار مي­‌کنند، مي‌شوند.
اين متخصص طب اورژانس با بيان اينکه طبيعتا بهترين فرم واکسن، واکسني است که با نوع ويروس مبتلا کننده مشابه باشد، افزود: به همين دليل سازمان جهاني بهداشت سيستمي را براي مانيتورينگ شش ماهه اين موضوع و به‌روز کردن انواع ويروس‌هاي موجود در جوامع مختلف براي ساخت واکسن­‌هاي موثرتر ايجاد کرده است. جالب است که سازمان جهاني بهداشت سال‌ها فرم سه‌ظرفيتي واکسن آنفلوآنزا (تري‌والان) را توصيه مي­‌کرد، اما به تازگي در چند سال اخير ديده شده که فرم چهارظرفيتي آن (تترا والان) را توصيه مي‌کند که دو تيپ از آنفلوانزا نوع A و دو تيپ از آنفلوآنزاي نوع B را پوشش مي‌دهد و اثر بهتري دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کدام نوع واکسن آنفلوآنزا موثرتر است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..